تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813309341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناطق آزاد میانبری برای کاهش بوروکراسی/ جذابیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مناطق آزاد میانبری برای کاهش بوروکراسی/ جذابیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد
دبیر شورای عالی منطق آزاد گفت: بوروکراسی اداری یکی از موانع کسب وکار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش کرده‌ایم در مناطق آزاد این امر را به حداقل برسانیم.


اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مناطق آزاد به دلیل مزیت‌هایی همچون معافیت مالیاتی، معافیت قوانین گمرکی، ویزا ، قانون کار و مقررات پول و بانکی باعث افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری در این مناطق شده است.


وی در ادامه اظهار داشت: با آماده‌سازی زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه‌ها، شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ایی و دریایی هزینه سرمایه گذاری کاهش و حاشیه سود را افزایش می‌یابد که این امر سبب رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در این مناطق می‌شود و در نهایت احتمال سرمایه‌‌گذاری در سرزمین اصلی را افزایش می‌یابد.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: بوروکراسی یکی از موانع کسب و کار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش می‌کنیم دراین مناطق بوروکراسی رابه حداقل برسانیم.


ترکان در ادامه به مزیت اقتصادی مناطق آزاد اشاره و بیان داشت: هر منطقه بنابر مزیت خود جذابیتی برای سرمایه‌گذاران دارند به طور مثال چابهار در زمینه پتروشیمی، صنعت فولاد و به عنوان کریدوری برای ارتباط از اقیانوس هند به افغانستان و آسیای میانه به حساب می‌‌آید.


وی در ادامه افزود: قشم منطقه‌ای با محوریت صنایع نفتی، فولاد و صنایع انرژی بر است. همچنین کیش در زمینه گردشگری و پشتیبانی از سکوهای حفاری فعالیت دارد.
 
ترکان در پایان به مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند اشاره و بیان داشت: اروند با قرارگیری در استان خوزستان و قسمت جنوبی عراق که هر دو منطقه نفت خیز هستند می‌توانند بر روی تجهیزات نفتی فعالیت کنند، همچنین انزلی درحوزه ارتباط با روسیه و حوزه خزر، ارس حوزه قفقاز و ماکو همکاری با ترکیه را در دستور کار خود دارد.


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

هدف‌گذاری مناطق آزاد برای پیروی از قوانین بین‌المللی/ تفاوت آماری را قاچاق نام نبریم
حرکت تاکسی‌های لندنی در منطقه آزاد کیش
مکانیزه شدن کنترل کامیون‌ها در مرز بازرگان/ میزان سوخت کامیون کنترل می‌شود





۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن