واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشستی برای جستجوی راهکار های تجارت جهانی انیمیشن تهران-ایرنا- دانش و تجارت جهانی انیمیشن و بازی های رایانه ای در نشست هم اندیشی با حضور بازی سازان و مسئولان این حوزه بررسی شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این نشست روز سه شنبه با حضور مجتبی علی اکبری دبیر اجرایی «سمپوزیوم بین المللی انیمیشن و بازی های رایانه ای؛ دانش و تجارت جهانی»، احمدرضا نوری دبیر تجاری سازی سمپوزیوم، محمد صالح لباف زاده دبیر سمپوزیوم و برخی از موسسات بازی ساز رایانه ای و انیمیشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.کشف استعدادهای جدید در عرصه ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای در هم اندیشی ای دست اندرکاران این صنعت مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این نشست علی اکبری از جمله مهمترین اهداف سمپوزیوم را، اعتلاء و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازی های رایانه ای در افق چشم انداز 1404 و شاخص صادرات غیر نفتی عنوان کرد.وی انتقال معنویت دینی، کرامت انسانی و روحیه ایثار و شهادت از طریق هنر انیمیشن و بازی های رایانه ای به نسل نوپای انقلاب را از دیگر اهداف اصلی این سمپوزیوم خواند و افزود: در این راستا به دنبال کشف استعدادهای جدید در عرصه انیمیشن و بازی های رایانه ای و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای با استانداردهای جهانی هستیم.در ادامه این نشست محمد صالح لباف زاده، تولید و رونمایی از بزرگترین پروژه انیمیشن رئال جهان با شعار بزرگترین مشارکت اجتماعی هنرمندان، تشکیل کارگاه های آموزشی و تخصصی را از برنامه های این سمپوزیوم عنوان کرد.دبیر علمی سمپوزیوم با اشاره به تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه انیمیشن گفت: پیشکسوتان و اساتید و هنرمندان برجسته انیمیشن ایران، سازمان ها و نهادهای حامی انیمیشن و بازی های رایانه ای، سازندگان 10 انیمیشن برتر تبلیغاتی ایران و مدیران عامل شرکت های صنعتی حامی انیمیشن و بازی های رایانه ای در زمان برگزاری سمپوزیوم تقدیر می شوند.وی با اشاره به برنامه های ویژه این سمپوزیوم یادآور شد: رونمایی از نخستین فن بازار بین المللی انیمیشن و بازی های رایانه ای، تأسیس نخستین ایده بازار انیمیشن و بازی های رایانه ای، افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی آکادمیک انیمیشن، بازی های رایانه و جلوه های ویژه بصری از برنامه های ویژه این سمپوزیوم به شمار می رود.احمدرضا نوری نیز در این نشست درباره تجاری سازی انیمیشن و بازی های رایانه ای با بیان اینکه منظور ما از تجاری سازی این است که ایده ای را به یک محصول تبدیل کنیم گفت: برخی از افراد با کمک های دولتی و برخی با پول شخصی خود این کار کرده اند. وی با بیان اینکه در جلسات آینده روی محتوای انیمیشن و بازی های رایانه ای تمرکز خواهیم کرد، افزود: درباره فرآیندهایی که باید برای مطرح شدن پویانمایی در بازار جهانی طی شود موضوع تحریم ها مطرح بوده است که این مشکل اکنون وجود ندارد. محمد زهتابی از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای هم در این نشست با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: آوردن پول به داخل کشور از مهمترین مشکلات شرکت ما برای فروش های بین المللی بوده است و همواره نیمی از سود ما برای وارد کردن پول به داخل کشور صرف می شود.در پایان این سمپوزیوم، جمع بندی از مشکلات صنعت پویانمایی و بازی های رایانه ای ارائه شد که از مهمترین آنها می توان به نبود قانون حمایت از مالکیت فکری، نبود شبکه ارتباطی بین فعالان این صنعت در داخل کشور، فقدان شبکه توزیع محصولات و دانش ناکارآمد فارغ التحصیلان این عرصه نام برد.به گزارش ایرنا، این سمپوزیوم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف، فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری همچنین ارتباطات و فناوری اطلاعات، بنیاد بازی های رایانه ای، بنیاد سینمایی فارابی، دانشگاه هنر، شهرداری تهران، بانک شهر و اتحادیه شرکت های ویدئو رسانه ایران برگزار خواهد شد.از جمله برنامه های این سمپوزیوم رونمایی از نخستین ایده بازار دائمی انیمیشن و بازی های رایانه ای، رونمایی از نخستین فن بازار دائمی انیمیشن و بازی های رایانه ای، برگزاری سمپوزیوم بین المللی انیمیشن، رونمایی از تولید بزرگترین پروژه انیمیشن رئال جهان بالا، رونمایی از نخستین خبرگزاری تخصصی انیمیشن ایران، تشکیل کارگاه های آموزشی و تخصصی، تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه انیمیشن، رونمایی از سند راهبردی انیمیشن ایران و رونمایی از تمبر یادبود انیمیشن ایران اشاره کرد.سمپوزیوم بین المللی انیمیشن و بازی های رایانه ای از 16 الی 18 اسفندماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.فراهنگ**9246**1027
31/06/1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]