تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802410902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف انگليسي‌ها به تحقير غرب توسط آيت‌الله خامنه‌اي در سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۵۷ب.ظ)
مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر كرد؛ اعتراف انگليسي‌ها به تحقير غرب توسط آيت‌الله خامنه‌اي در سازمان ملل موج- با ايراد سخنراني تاريخي و محكم حضرت آيت الله خامنه اي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه در مقابل هجمه سياسي و رسانه اي آمريكا و حمايت هاي نظامي آنها از عراق صورت مي گرفت؛ هاوك وزير امورخارجه انگليس اين نطق را سرتاسر تحريك و تحقير غرب توصيف كرد. جو كلارك وزير امورخارجه كانادا نيز اين نطق را «ويران كننده» خواند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني مرکز اسناد انقلاب اسلامي، سخنراني تاريخي آيت الله خامنه اي در بحراني ترين سالهاي جنگ تحميلي درست زماني انجام گرفت که هجمه وسيعي با سردمداري آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران در جريان بود، حمايت هاي مستمر از رژيم صدام با صدور قطعنامه 598 ادامه داشت و تبليغات بسيار گسترده اي عليه انقلاب اسلامي در رسانه هاي غربي به راه افتاده بود.
در بعد نظامي نيز جنگ نفتکش ها به اوج خود رسيده بود و ايالات متحده با حمله به کشتي تجاري ايران، حمايت همه جانبه از رژيم صدام را (با وجود جنايت شيميايي و حملات گسترده آنها به شهرها و غير نظاميان ايران) در دستور کار داشت. در مقابل اين جريان بود که تصميم به سخنراني رئيس جمهور کشورمان در مجمع عمومي گرفته شد و با سخنراني و استدلال هاي معقول آيت الله خامنه اي پاسخ محکمي به هجمه ها و اقدامات آمريکا داده شد و باعث رسوايي آمريکا و مزدورانش شد.
در روز 30 شهريور ماه 1366، حضرت آيت الله خامنه‌اي (رئيس جمهور وقت)، براي شرکت در چهل و دومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد و سخنراني در آن، تهران را ترک و عازم نيويورک شدند. اين سفر هفت سال بعد از حضور محمدعلي رجائي در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل صورت گرفت. در فاصله اين سال‌ها آقاي ولايتي به عنوان وزير امور خارجه نماينده ايران براي حضور در اجلاس‌هاي ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل بودند. هيأت همراه ايشان را ميرسليم، مشاور عالي رياست جمهوري، عليرضا معيري، معاون سياسي نخست‌وزير وقت، تشکيل مي‌دادند.
سخنراني آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان اولين رئيس‌جمهوري ايران در چهل و دومين مجمع عمومي سازمان ملل زماني صورت گرفت که جنگ تحميلي به دغدغه اصلي نظام جمهوري اسلامي بدل شده بود و هجمه سياسي و اقدامات نظامي بسيار سنگيني عليه کشورمان جريان داشت. ايالات متحده و همپيمانانش حضور خود در منطقه را افزايش داده و جنگ نفتکش‌ها با حمله مستقيم نيروهاي آمريکايي به کشتي تجاري ايران به اوج خود رسيده بود.
قدرت هاي غربي و همپيمانان منطقه اي صدام خيال مي کردند، جمهوري اسلامي ايران تحت فشار قرار گرفته و آماده پذيرش کامل شرايط آنها قرار دارد. در صورتي که با پيروزي هايي که نيرو هاي ايراني در مقابل رژيم صدام به دست آورده بود، کشور هاي غربي بيش از پيش ناکام مانده بودند.
همين مسئله نيز سبب شده بود کشور هاي غربي اقدامات خود براي تسليم ايران را افزايش دهند. لذا صدور قطعنامه 598 و تلاش براي فشار همه جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران در راستاي همين سياست قرار داشت. همه اينها در حالي بود که تمام جنايت هاي صدام در قطعنامه هاي کشور هاي غربي ناديده گرفته شده بود و کشورهاي غربي با راه اندازي محاصره وسيع نظامي و اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، حضور مستقيم و بعضا دخالت مستقيم نظامي عملا جبهه جديدي را عليه جمهوري اسلامي به راه انداخته بودند و عراق را در انجام جنايات کم نظيري مانند استفاده از سلاح هاي شيميايي و حمله به شهرها و غير نظاميان جري‌تر کرده بودند.
جمهوري اسلامي ايران نيز با توجه به سياست هاي تبعيض آميز کشور هاي غربي و حمايت مستمر آنها از صدام انتقاد هاي تندي بر عليه سازمان ملل انجام مي داد و عملا تربيون سازمان ملل را رها کرده بود. با اين اوصاف تصميم حضور آيت الله خامنه اي در مجمع عمومي و ايراد سخنراني در اين مجمع براي مقابله با اين جريان صورت گرفت. در حالي که سبک سخنراني ويژه رئيس جمهور کشورمان و استدلال هاي محکمي که ارائه شد پاسخ محکمي به همه اين هجمه ها بود. به بيان ديگر سخنراني بليغ و پرنکته آيت‌الله خامنه‌اي که در ميان حاضران و نيز رسانه‌هاي جهان بازتاب گسترده يافت و البته خشم محافل آمريکايي و صهيونيستي جهان را نيز بر انگيخت استدلال هاي معقول نظام جمهوري اسلامي در مقابل حملات رسانه اي و حمايت نظامي کشور هاي غربي به خصوص آمريکايي بود.
آيت الله خامنه اي سخنراني خود را در مجمع عمومي سازمان ملل و حضور کشور هاي مخالف و معاند ايران اينگونه آغاز مي کند: "خداوندا به نام تو آغاز مي‌کنم و از تو هدايت و کمک مي‌طلبم. زندگي و مرگ و نياز و نيايش من متعلق به توست؛ تو خود روشني و گيرايي سخن حق را به گفته‌هايم ببخش، و آن را پيک حقيقت بسوي صدها ميليون گوش و دلي قرار ده که هم اکنون ملتهبانه آن را مي‌طلبند، و بسوي صدها برابر که در آينده چنين خواهند بود."
سپس آيت الله خامنه اي، بعد از نام و ياد آفرينشگر هستي برانبياي الهي با اين جمله سلام مي فرستد :"بارالها! درودي سپاسگزارانه از سوي من و ملتم به روان پيامبران بزرگ به ويژه ابراهيم و موسي و عيسي و محمّد صلوات‌اللَّه‌عليهم بفرست؛"و پس از آن، با روشنگري درباره ايران و انقلاب درخشان مردم مومن آن ، جهان بيني الهي انبيا را مورد تبيين قرار داده و نظام ظالمانه مادي جهان را به چالش مي کشد.
دفاع اصولي و نفوذ کلام آيت الله خامنه اي در بحراني ترين شرايط ايران و منطقه که جهان را هم متاثر از خود کرده بود و اطلاع رساني هاي آگاهانه و هوشيارانه از جنايات آمريکا در خليج فارس، تاکيد بر ناعدالتي هاي انجام شده در جنگ تحميلي عليه ايران، ناتواني شوراي امنيت در مواجه با اين جنايات از جمله مواردي بود که از حضرت آيت الله خامنه اي رئيس جمهوري ايران مورد پيگيري و انتقاد قرار دادند. آيت‌الله خامنه‌اي از سکوت و حتي کمک‌هاي آشکار و نهان غرب به رژيم صدام پرده برداشته و رويکرد ناعادلانه و بي توجهي شوراي امنيت را در محکوم کردن متجاوز، تقبيح کردند. آيت الله خامنه اي به درستي فرمودند: « ايران حداقل از شوراي امنيت توقع داشت که بي‌طرف بماند ».
آيت‌الله خامنه‌اي، صدام را به هيتلر تشبيه کردند و خواستار «استفاده از تجربه دادگاه نورنبرگ و طرح تنبيه عراق به عنوان متجاوز به منظور تضمين امنيت منطقه» شدند. ايشان ناتواني شوراي امنيت در محکوميت صدام در راه اندازي جنگ شهرها، جنگ هاي شيمايي و در شروع جنگ را علت موضع گيري خصمانه بسياري از کشور ها از جمله آمريکا بر شمردند و فرمودند اين تنها انتقاد از شوراي امنيت نيست، بلکه «انتقاد از عملکرد سازمان ملل و يادآوري نقش شوراي امنيت در حمايت از تجاوز عراق به خاک ايران» است. موضوعي که به گوش جهانيان نرفت و بعدها خود را در جنگ کويت نشان داد.
بي سابقه ترين انتقادات در رابطه با ساختار شوراي امنيت و سازمان ملل از نکات بسيار کليدي سخنراني ايشان بود. چرا که در اين سخنراني حق وتو و عضويت دائم در شوراي امنيت به عنوان دو تبعيض نارواي سازمان ملل معرفي شد. حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تقبيح دخالت آشکار شوراي امنيت در جنگ تحميلي اعلام کردند، بناي امنيتي که با سياست هاي شوراي امنيت بنا شده، چيزي فراتر از کاخي پر زرق و برق ، اما مقوايي نيست.
مساله اسرائيل بخش ديگر سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بود. آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند رژيم جعلي در کنار رژيمي همچون آفريقاي جنوبي فاشيست (که در آن زمان قوانين نژادپرستانه سختي را به اجرا گذاشته بود) قرار دارد.
برشمردن اقدامات آمريکا براي مقابله با ايران و درخواست اتحاد ميان دولت‌هاي جهان سوم براي مقابله با نظام سلطه محور ديگر سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در آن اجلاس بود.
آيت‌الله خامنه‌اي در طول سخنراني هم تاکيد خود بر مسائل فرهنگي را نشان دادند و بر مبارزه با فساد و حفظ بنيان خانواده و حراست از حقوق و ارزش‌هاي زن تاکيد کردند.
از ديگر نکات بسيار مهم و سنجيده سخنان آيت الله خامنه اي تهديد آمريکا به اقدامات تلافي جويانه در رابطه با حمله آنها به کشتي باري ايران به بهانه مبارزه با مين ريزي در خليج فارس بود.
همانطور که مشاهده مي‌شود، جرات و شجاعت سخنان رياست جمهور ايران در تهديد آمريکا درست در مقطعي بود که کشور هاي غربي و دولت هاي حامي صدام خيال مي کردند جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار داده اند . موضع ايشان سبب تجليل مقامات کشور و شادي ملت شد و روحيه رزمندگان را در جبهه ها ارتقاء داد.
اين سخنان در بعد بين المللي نيز بي تاثير نبود. هنگامي که آيت الله خامنه اي از سياست هاي آمريکا و علي الخصوص تجاوز آمريکا به کشتي باري ايران سخن مي‌گفت، هاوک وزير امورخارجه انگليس اين نطق را سرتاسر تحرک و تحقير غرب توصيف کرد. جو کلارک وزير امورخارجه کانادا نيز اين نطق را «ويران کننده» خواند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن