تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819406429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجراي کشف حجاب و حضور خارجي‌ها در ايران از قول فردوست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۴۳ق.ظ)
ماجراي کشف حجاب و حضور خارجي‌ها در ايران از قول فردوست موج-«خاطرات شفاهي ارتشبد فردوست» در قسمت‌هاي ششم و هفتم به ماجراي کشف حجاب، فساد اخلاقي محمدرضا پهلوي، تنهايي فوزيه و ملاقات‌هاي رضا پهلوي با سفير انگليس مي‌پردازد.
به گزارش خبرگزاري موج،پس از بيانات مقام معظم رهبري درباره نقش و دخالت‌هاي دول غربي به خصوص آمريکا و انگليس در جنايات رژيم ستم‌شاهي، شبکه مستند سيما، تصميم گرفت پخش مستند خاطرات شفاهي حسين فردوست ارتشبد ارتش شاهنشاهي و رييس دفتر ويژه اطلاعات در دوران محمدرضا پهلوي را در ۱۱ قسمت آغاز کند.
اين مجموعه در اواسط دهه ۶۰ ضبط شده و هدف آن آشنايي مخاطبان با ابعاد کمتر مطرح شده زندگي و پادشاهي محمدرضا پهلوي است و قسمت ششم آن شنبه ۲۸ شهريور به موضوع فساد اخلاقي محمدرضا پهلوي و تنهايي فوزيه مي‌پردازد.
همچنين موضوع فساد اخلاقي فوزيه و تقي امامي، طلاق شاه و فوزيه، ماجراي کشف حجاب و ازدواج شمس و اشرف نيز در اين قسمت مورد توجه قرار مي‌گيرد.
قسمت هفتم اين مستند نيز که يکشنبه ۲۹شهريور پخش مي‌شود، خاطرات فردوست از حضور خارجي‌ها در ايران در ۱۳۲۰ و پيگيري وضعيت نظامي توسط رضاخان در دوران جنگ جهاني و واهمه متفقين از رضاخان است.
ضمن اينکه ملاقات‌هاي رضا پهلوي با سفير انگليس به صورت روزانه در اوج زمان جنگ نيز در اين قسمت مورد توجه قرار مي‌گيرد.
«خاطرات شفاهي ارتشبد فردوست» در قالب مجموعه «سيمرغ» هر شب ساعت 20:30 روي آنتن شبکه مستند سيما مي‌رود و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن