تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نان در اصفهان گران شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نان در اصفهان گران شد
قیمت برخی نان‌ها در شهر اصفهان از ابتدای شهریورماه و بدون اطلاع‌رسانی در حالی افزایش یافت که این افزایش قیمت با مقاومت نانوایی‌های اصفهان برای اجرای طرح آزادپزی نان نیز همراه است.
کد خبر: ۵۳۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ - 19 September 2015


قیمت برخی نان‌ها در شهر اصفهان از ابتدای شهریورماه و بدون اطلاع‌رسانی در حالی افزایش یافت که این افزایش قیمت با مقاومت نانوایی‌های اصفهان برای اجرای طرح آزادپزی نان نیز همراه است.

به گزارش مهر، قیمت برخی نان‌ها در شهر اصفهان در حالی از ابتدای شهریورماه و بدون اطلاع‌رسانی قبلی و در سایه اجرای طرح‌های  هیئت دولت افزایش یافت که مسئولان اعلام می‌کنند فقط یک نوع نان به قیمت آزاد باید عرضه شود.

از ابتدای شهریور امسال نان «کمشچه» و به‌تدریج نان برخی واحدهای سنگکی پز شهر اصفهان افزایش یافت و قیمت هر قرص نان کمشچه ۲۹ درصد و نان سنگک برخی واحدهای نانوایی هم بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت که مسئولان این موضوع را بنا بر مصوبه هیئت‌وزیران اعلام می‌کنند.

اواخر پارسال دولت تصویب کرد، برای اصلاح مرحله‌ای قیمت آرد و نان، از ابتدای امسال، ۲۰ درصد نانوایی‌های هر استان آزاد پز شوند و نان را به قیمت آزاد و رقابتی عرضه کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهر اصفهان دراین‌باره به مهر گفت: بر اساس مصوبه فقط نان کمشچه آن‌هم در شهر اصفهان افزایش‌یافته است و به قیمت آزاد فروخته می‌شود.

عباس صابری افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۵ واحد نانوایی‌های شهر اصفهان آزاد پز شده‌اند و قیمت این نوع نان با وزن چانه ۳۵۰ گرم با ۴۰ درصد افزایش از ۵۰۰ به ۷۰۰ تومان رسیده است.

اجرای طرح آزادپزی نان در شهر اصفهان در حالی پس از وقفه‌ای ۶ ماه اجرایی شده است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در گفتگو با مهر در این‌باره گفت: اصفهان از این قافله عقب‌مانده است و علت تأخیر در اجرای این مصوبه دولت را حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد.

اسرافیل احمدیه بابیان اینکه نان گران نشده است بلکه آرد آن‌ها به قیمت آزاد فروخته می‌شود و طرح آزاد پزی نان لازم‌الاجرا است افزود: با اجرای این طرح در شهر اصفهان حدود ۱۰ درصد نانوایان مشمول این مصوبه شدند ولی قیمت نان در نانوایی‌هایی که مشمول این طرح نشده‌اند هیچ تغییری نکرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهر اصفهان، اما علت تأخیر در اجرای آزاد پزی در شهر اصفهان را مقاومت نانوایان اعلام کرد و گفت: نانوایان اعتقاد دارند که اگر شماری از نانوایان آزاد پز شوند، مشتریان آن‌ها در این رقابت کاهش می‌یابد ولی با اصرار، نانوایان مجبور شدند آن را اجرایی کنند.

عباس صابری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال فانتزی پزها و خشکه پزها، آزاد پز شده‌اند و از ابتدای شهریورماه نیز یارانه آرد نانوایان با طرح خانگی نیز حذف شد و این نوع نان در شهر اصفهان به قیمت آزاد عرضه می‌شود، گفت: قیمت آرد این واحدهای نانوایی از کیسه‌ای ۳۳ هزار بود که با حدود ۶۰ درصد افزایش به ۵۴ هزار تومان رسیده است.

مسئولان در حالی می‌گوید که نان طرح (کمشچه) مشمول آزاد پزی شده است که برخی سنگکی پزها شهر اصفهان هم به افزایش قیمت نان اقدام کرده‌اند و نصب بنرهای نصب‌شده در سر درب مغازه آن‌ها مؤید این موضوع است که نان سنگک این واحدها از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان شهر اصفهان درباره اینکه چرا سنگکی پزها اقدام به افزایش قیمت نان خود کرده‌اند، گفت: سهمیه آرد این واحدهای قطع‌شده است و آن‌ها مجبورند آرد را به قیمت آزاد بخرند و نان را به قیمت تمام‌شده عرضه کنند ولی سنگکی پزها به‌طور رسمی مشمول این طرح قرار نمی‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با رد افزایش قیمت نان برخی واحدهای سنگک پزی، آن را تخلف دانست و گفت: فقط نان طرح کمشچه در شهر اصفهان مشمول این مصوبه هیئت دولت است











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن