تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818800584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معادن تعطیل به افراد کاربلد واگذار شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معادن تعطیل به افراد کاربلد واگذار شود
کد خبر: ۵۳۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ - 14 September 2015


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت واگذاری معادن به افراد کاربلد تاکید کرد و گفت: هدف از ادغام وزارتخانه ها،تخصصی عمل‌کردن در حوزه های مربوط به هم بود، اما متاسفانه اکنون از این هدف فاصله گرفته ایم.

بهروزنعمتی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،از وضعیت موجود دربخش معدن انتقاد کرد و گفت: ایران دوازدهمین دارنده ذخایر معدنی در جهان است،اما با وجود غنی بودن در این حوزه،در بخش بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده ضعیف عمل کرده ایم.

 سرمایه گذاری برای تهیه زیرساخت های معدنی بسیار سنگین است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه درحوزه معادن به حدی که انتظار می‌رفت سرمایه گذاری صورت نگرفته و همین موضوع باعث حرکت کند در مسیر بهره برداری از مواد معدنی شده است.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که سرمایه گذاری برای تهیه زیرساخت های معدنی بسیار سنگین است و به همین دلیل نیز از معادن به نحو احسن بهره برداری نشده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه برضرورت حضور بخش خصوصی در بهره برداری از معادن تاکید کرد و گفت:متاسفانه برخی افراد نابلد، معدنی را یافته و آن را به نام خود ثبت کرده اند و به هیچ عنوان از آن بهره برداری نمی کنند، اکنون طبق قانون به شورای عالی معادن اختیار داده شده که در صورت عدم بهره برداری از یک معدن طی چند سال و تعطیل بودن، آن را به افراد کاربلد واگذار کند.

 

ادغام وزارتخانه‌ها فرصت رسیدگی به مشکلات معدن داران را ازبین برد

به گفته نعمتی؛موضوع دیگر بحث خام فروشی است، بطورمثال ما سنگ آهن را به صورت خام صادر می کنیم، درحالی که به همان میزان واردات فولاد را در سال داریم و اینگونه مسائل قابل تامل است.

این نماینده مردم درمجلس نهم همچنین ادغام وزارت‌خانه‌های صنعت،معدن و تجارت را منتهی به عدم توجه به حوزه معدن عنوان کرد و افزود: زمانی که وزارت معادن به صورت مستقل وجود داشت این بخش بهترین دوران خود را سپری می کرد،اما با ادغام این وزارتخانه‌ها فرصتی برای رسیدگی به مشکلات معدن داران وجود ندارد.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس اظهارکرد:هدف از ادغام وزارتخانه ها،تخصصی عمل کردن در حوزه‌های مربوط به هم بود، اما متاسفانه اکنون از این هدف فاصله گرفته ایم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن