تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسياري از رسانه‌ها تلاش كردند اين نامه را مخفي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسياري از رسانه‌ها تلاش كردند اين نامه را مخفي كنند
فعال ضدجنگ و روزنامه‌نگار جوان امريكايي نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و امريكا را همراه با نگاهي پدرانه و سرشار از كلماتي تأثيرگذار كه با دقت و وسواس انتخاب شده‌اند، مي‌داند.
نویسنده : آرمان محمدي 
فعال ضدجنگ و روزنامه‌نگار جوان امريكايي نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و امريكا را همراه با نگاهي پدرانه و سرشار از كلماتي تأثيرگذار كه با دقت و وسواس انتخاب شده‌اند، مي‌داند. «كالب ماپين» خبرنگار، تحليل‌گر مستقل و فعال ضدجنگ امريكايي كه مدتي است در شبكه پرس‌تي‌وي به عنوان مهمان حضور پررنگي دارد به تازگي در مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي درباره نگارش نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي و امريكايي كه در بحبوحه جنجال مجله هتاك شارلي ابدو فرانسوي نسبت به انتشار كاريكاتور پيامبر اعظم صل‌الله عليه و آله و سلم برپا شده بود، منتشر شد، نكات جالبي را مطرح مي‌كند. اين فعال ضدجنگ و روزنامه‌نگار جوان امريكايي كه با حضور در كشتي كمك‌هاي بشردوستانه كشورمان براي مردم مظلوم يمن، مواضع وي بر ضد سياست‌هاي خارجي ايالات متحده و نيز حضور مكررش در شبكه پرس‌تي‌وي مورد توجه رسانه‌هاي داخلي قرار گرفت، چند وقتي است كه بنا به گفته خودش جهت ديدن شهرهاي كشورمان و نيز شناخت بيشتر نسبت به مردم و رهبر انقلاب به ايران آمده است. «ماپين» كه در جريان راه افتادن جنبش مردمي و 99 درصدي تسخير وال استريت حضور بسيار فعالي داشت و يكي از مهمانان كنفرانس افق‌نو در سال 2014 بود، درباره علت اصلي سفرش به كشورمان مي‌گويد: «نكته اصلي كه من را به سفر ايران جذب كرد، نامه اخير رهبر ايران به جوانان اروپايي و امريكايي بود كه اخيراً اين نامه را خواندم و باعث شد كه مسائل زيادي را از فرهنگ، اقدامات و باورهاي ايرانيان متوجه شوم. اين نامه تأكيد مي‌كرد كه ما نبايد به رسانه‌هاي جريان اصلي ايالات متحده اعتماد كنيم و اين از همان مسائلي است كه من بارها بر آن تأكيد داشته‌ام. رسانه‌هاي امريكايي تصوير كاملاً غلطي را از آنچه اين‌روزها در يمن مي‌گذرد، نشان مي‌دهند و آنها كشتارهاي سعودي‌ها را به هيچ وجه نشان نمي‌دهند. من به ايران آمدم تا بيشتر در مورد شما، رهبرتان، كشورتان و... بدانم. وقتي كه او(مقام معظم رهبري) در مورد كاپيتاليسم صحبت مي‌كند من آن را بسيار شگفت‌انگيز دانسته و در صورت امكان، تمام تلاشم را براي پخش اين نامه در ايالات متحده انجام مي‌دهم. اين فعال ضدجنگ كه در ماه مي ‌2015 به‌ همراه جمع ديگري از اعضاي رسانه در كشتي «شاهد» جمهوري اسلامي ايران وابسته به هلال احمر براي كمك به مردم يمن عازم آن كشور شدند، در ادامه تأكيد مي‌كند: اين نامه در ايالات متحده به شكل گسترده‌اي خوانده و درباره آن بحث شده است. رسانه‌هاي امريكايي مي‌خواهند اين نامه را پنهان كنند و روي آن تأكيد نكنند اما با وجود اينترنت اين نامه به همه جا رفته و بسياري از مردم اين نامه را خوانده‌اند. به نظر من اين نامه بسيار خوب بود. نكته بعدي اين بود كه رهبر ايران نمي‌گويد لازم است از من تبعيت كنيد و به آن شكل كه من فكر مي‌كنم، فكر كنيد در حالي كه مي‌گويد شما بايد جست‌و‌جو كنيد و خودتان تلاش كنيد كه آنچه مي‌گذرد را ياد بگيريد.
وي با اشاره به اينكه رهبران ما در ايالات متحده با روش‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند كه چشمان ما بسته باشد و كوركورانه به دنبال آنها رژه برويم، خاطرنشان مي‌كند: اين در حالي است كه رهبر ايران مي‌گويد شما خودتان بايد اسلام را بشناسيد و خودتان ياد بگيريد؛ چراكه تعريف‌ها و اشكال مختلفي از اسلام وجود دارد و اين رسانه‌ها هم تلاش مي‌كنند كه تصوير مورد نظر خودشان را به شما نمايش دهند. همان رسانه‌هايي كه تلاش مي‌كنند داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي را نماينده اسلام نشان دهند. اين نامه شنيده‌ها از اسلام را تازه مي‌كند و تصور مي‌كنم كه جوانان بسياري با اين نوع ديدگاه موافق باشند. رهبر عالي ايران يك ديدگاه عالي در مورد اينكه جوانان اروپا و امريكاي شمالي چگونه فكر مي‌كنند، دارد و جوانان از اين مطلب بسيار خوشحال هستند. وقتي كه او اين نامه را مي‌نوشت، مخاطب خود را به خوبي مي‌شناخت و در آن دقت بسياري داشت. كلمات او بسيار جذاب و عالي بودند و جوانان با اين نامه با خود به اين نتيجه مي‌رسند كه از اين به بعد درباره او بايد چه موضعي داشته باشند. او به خوبي مي‌دانست كه چگونه بايد چنين نامه‌اي را مي‌نوشته و چه كلماتي را استفاده مي‌كرده تا اين نامه تأثيرگذاري بسيار بالايي روي جوانان غربي داشته باشد. كالب ماپين همچنين مي‌گويد: تا آنجايي كه به ياد دارم بسياري از رسانه‌ها تلاش كردند به جاي تأكيد و نمايش اين نامه، آن را مخفي كنند. بسياري از رسانه‌هاي غربي و مخصوصاً تلويزيون‌ها روي سلبريتي‌ها توجه دارند و به دنبال فعاليت‌هاي آنها هستند و وقتي هم كه بخواهند در مورد اسلام صحبت كنند از ارتباط آن با گروه‌هاي تروريستي حرف مي‌زنند. رسانه‌هاي امريكايي توسط عده‌اي صهيونيست اجير شده‌اند و آنچه را كه نشان مي‌دهند، همان است كه رؤساي آنها مي‌خواهند. اين نامه پدرانه است و به همه اين حس مثبت را مي‌دهد. اين نامه خطاب به سمت شما نيست بلكه همراه با شما صحبت مي‌كند و به نظرم هر كس كه اين نامه را بخواند با حس واقعي ايراني آشنا مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن