تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804123428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجتي: صنايع لبني لجبازي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حجتي: صنايع لبني لجبازي مي‌كنند
سرانجام لجبازي و پافشاري صنايع لبني بر عدم افزايش قيمت شير خام، با واكنش وزير جهاد كشاورزي روبه‌رو شد، به طوري كه محمود حجتي ضمن انتقاد از اين اقدام كارخانجات لبني گفت: عدم افزايش قيمت شيرخام رنجم مي‌دهد.
نویسنده : بهناز قاسمي 


سرانجام لجبازي و پافشاري صنايع لبني بر عدم افزايش قيمت شير خام، با واكنش وزير جهاد كشاورزي روبه‌رو شد، به طوري كه محمود حجتي ضمن انتقاد از اين اقدام كارخانجات لبني گفت: عدم افزايش قيمت شيرخام رنجم مي‌دهد.
بخش كشاورزي كه هميشه مورد بي‌مهري قرار مي‌گرفت در دولت تدبير نيز به دليل مصرف آب در اين بخش به باد نقد گرفته شده و برخي صنايع نيز به دليل پر‌قدرت بودن به بخش زيردست خود، يعني توليد‌كنندگان بخش كشاورزي زور مي‌گويند. به گفته كارشناسان كشاورزي، وزارت نيرو بدون توجه به هدر‌رفت آب در سد‌ها، بحران كمبود آب را به هدر‌رفت آب در كشاورزي نسبت مي‌دهد و صنايع لبني نيز زير بار افزايش قيمت شير خام نرفته و از سال گذشته تاكنون به بهانه عدم كشش بازار از افزايش قيمت شير خودداري مي‌كنند. در اين ميان دامداران كه مسئول توليد شير خام هستند و به دليل فسادپذيري، قادر به نگهداري آن نيستند چاره‌اي ندارند جز اينكه شير خام خود را به هر قيمتي به صنايع لبني بفروشند.
در اين ميان به دليل بحراني‌تر شدن كمبود آب، وزارت جهاد كشاورزي در راستاي حمايت از توليد محصولات استرات‍ژيك، بنيادي را تحت عنوان بنياد توانمند‌سازي گندم‌كاران كشور در اوايل مرداد‌ماه راه‌اندازي كرده است. دكتر استاني رئيس هيئت مديره مديريت زنجيره كشاورزي در گفت‌وگو با «جوان» با اعلام اين مطلب گفت: به دليل كمبود منابع آبي در كشور، وزارت جهاد كشاورزي به فكرحمايت از توليد‌كنندگان افتاده و با كاهش سطح كشت و افزايش توليد تلاش مي‌كند ضمن مصرف بهينه آب در كشاورزي، توليد را نيز افزايش دهد. وي تأكيد كرد: سال گذشته موضوعاتي تحت عنوان كشت فراسرزميني مطرح شد اما مورد استقبال قرار نگرفت، از اين رو طرح كاهش سطح توليد مطرح و مورد حمايت كشاورزان نيز قرار گرفت.
استاني افزود: اوايل مرداد ماه بنياد توانمند‌سازي گندم‌كاران راه‌اندازي شده است و قرار است سطح توليد از 4 ميليون هكتار به 2 ميليون هكتار كاهش يابد و در مقابل 5 تن در هر هكتار گندم توليد شود كه درمجموع به 10 ميليون تن برسد. وي تصريح كرد: محصول جو نيز در كنار گندم در اين طرح جاي دارد اما ديگر محصولات استراتژيك مانند دانه‌هاي روغني در دست مطالعه هستند.
اما روز گذشته پس از گذشت دو سال از تصدي وزارت جهاد كشاورزي، محمود حجتي وزير جهاد از بي‌مهري‌ها به بخش كشاورزي انتقاد كرد. وي در جلسه هيئت عمومي و شوراي مركزي نظام صنفي كشاورزي گفت: در كشورهاي توسعه‌يافته عمده حركت‌ها به دوش نهادها، تشكل‌ها و سازمان‌هاي صنفي است و در واقع اين بخش همه‌كاره اقتصاد كشور است. وي با بيان اينكه نرخ 1440 توماني هر كيلوگرم شير خام تصويب شده است گفت: كشاورزان ما بايد خود قابليت فرآوري محصول شير خام را داشته باشند كه يكي از راه‌هاي تحقق اين امر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي نظام صنفي است. وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: كشاورزان و تشكل‌ها به اندازه سرمايه بانك كشاورزي منابع در اختيار دارند كه مديريت سرمايه‌گذاري آنها نقش مؤثري در توليدات بخش كشاورزي دارد.

  عدم افزايش قيمت شير خام رنجم مي‌دهد
وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: عدم افزايش قيمت شير خام رنجم مي‌دهد زيرا در سال گذشته نرخ اين محصول 1440 تومان تصويب شد اما هنوز بعد از گذشت يك سال دامداران نمي‌توانند محصول خود را به قيمت مصوب سال گذشته عرضه كنند.
حجتي اضافه كرد: در بخش خريد حمايتي شير خام نيز كه توسط سازمان تعاون روستايي انجام مي‌شود و قصد تبديل شير خام به شير خشك وجود دارد كارشكني‌هايي انجام مي‌شود. وي در ادامه درباره محدوديت منابع آبي در كشور خاطر نشان كرد: به غلط بخش كشاورزي متهم به هدررفت آب مي‌شود اما بايد اذعان داشت كه كار كشاورزي مصرف آب است و طبيعتاً از بخش‌هاي شرب و صنعت مصرف بيشتري دارد. وزير جهاد كشاورزي گفت: كسي كه بد مصرف مي‌كند متهم به هدررفت منابع‌ آبي كشور است نه بخش كشاورزي كه با توجه به نياز خود بايد آب بيشتري مصرف كند اما اظهارات اشتباهي در اين خصوص توسط برخي از افراد در رسانه‌ها مطرح مي‌شود.
 10 هزار ميليارد تومان خواسته‌هاي كشاورزي روي ميز حجتي
حجتي با اشاره به لزوم كشت فشرده گلخانه‌اي و بهره‌گيري از سيستم‌هاي نوين كشاورزي براي نجات كشور از كم‌آبي گفت: در حال حاضر 10 هزار ميليارد تومان خواسته‌هاي كشاورزي براي احداث گلخانه و سيستم‌هاي نوين آبياري روي ميز من قرار دارد كه براي تأمين آنها نياز به منابع زيادي است. وي اضافه كرد: با توجه به محدوديت فراوان منابع وزارت كشاورزي تنها توانسته‌ايم بخش كوچكي از نياز به احداث گلخانه‌ها تأمين كنيم.

 صداي صنف كشاورزان خاموش است
اين مقام مسئول در بخش كشاورزي تأكيد كرد: صداي صنف در بخش كشاورزي كجاست؟ زماني كه قيمت خودرو ارزان مي‌شود صداي صنف آنها بلند است اما بخش كشاورزي توان بهره‌گيري از صداي صنفي خود را ندارد. حجتي يادآور شد: بخش كشاورزي بايد در زنجيره‌هاي مالكيت، توليد، عرضه، فروش و حتي صادرات حضور داشته باشد كه نظام صنفي قدرتمند شرايط آن را فراهم مي‌كند. وي يادآور شد با ايجاد نظام صنفي قدرتمند اصناف بخش كشاورزي مي‌توانند تعامل بهتري با دولت و مسئول آن داشته باشند. وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه صنايع لبني در حال لجبازي هستند، گفت: اين امر به ضرر خود صنايع خود بود و بايد پذيرفت كه صنايع و دامداران از يكديگر جدا نيستند.  حجتي گفت: قيمت 1440 توماني هر كيلوگرم شير خام كف قيمتي بوده كه براي پايدار ماندن توليد، تحقق آن، الزام‌آور است اما دامداران به دليل نقطه ضعفي كه در فسادپذيري محصول خود دارند مجبور به فروش شير خام به هر قيمتي هستند.  در ادامه اين نشست وزير جهاد كشاورزي درباره وضعيت خريد تضميني گندم نيز گفت: تا به امروز در مجموع 6 هزار و 200 ميليون تومان پول گندم‌كاران پرداخت شده اما با توجه به وضعيت درآمدي نامناسب دولت بخشي از بدهي‌هاي گندم‌كاران باقي مانده است.  وي ادامه داد: براي تأمين نقدينگي پرداخت مطالبات گندم‌كاران با بانك‌هاي خصوصي وارد قرارداد شده‌ايم تا از اين طريق بخشي از كمبودها را تأمين كنيم. همچنين در صورت پرداخت 2 هزار ميليارد تومان از بانك‌هاي خصوصي و خزانه دولت تقريباً عمده مطالبات خود را به كشاورزان پرداخت كرده‌ايم.  وزير جهاد كشاورزي در پايان درباره ميزان توليد گندم، گفت: با وجود اينكه در سال جاري 500 هزار هكتار از اراضي گندم ما سوخت اما امروزه ميزان خريد تضميني گندم از 7 ميليون و 600 هزار تن عبور كرده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن