تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819250967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپايي ها ۱۶ درصد مواد غذايي را هدر مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۶ق.ظ)
اروپايي ها ۱۶ درصد مواد غذايي را هدر مي‌دهند موج - مرکز مشترک پژوهش‌هاي کميسيون اروپا اعلام کرد: تحقيقات نشان مي‌دهد، هر يک از شهروندان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به طور متوسط سالانه ۱۲۳ کيلوگرم مواد غذايي را هدر مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شين هوا، نتايج اين پژوهش همچنين نشان مي‌دهد نزديک به 80 درصد (برابر با 97 کيلوگرم) از اين مواد غذايي که به هدر مي‌رود، مواد غذايي قابل خوردن است. با احتساب اين ميانگين براي شهروندان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، مجموع اين رقم در سال به 470 ميليون تن غذا بالغ مي‌شود که مي‌توان از هدر رفتن آن‌ها جلوگيري کرد.
پژوهشگران مرکز مشترک پژوهش‌هاي کميسيون اروپا در اين باره اعلام کردند بخش عمده اي از منابع آب و نيتروژني که به واسطه هدر رفتن مواد غذايي توسط شهروندان اتحاديه اروپا از بين مي‌رود، مربوط به کشورهاي انگليس، هلند، دانمارک، فنلاند، آلمان و روماني است. لازم به ذکر است الگوي مصرف در اين کشورها به علت تفاوت در سبک‌هاي زندگي و قدرت خريد مردم، بسيار متفاوت است.
غذاي هدر رفته شامل غذايي مي‌شود که در مقياس خانوارها، و همچنين در مقياس بخش تأمين کننده غذا (مانند رستوران‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و غيره) دور انداخته مي‌شود.
نتايج اين تحقيق همچنين نشان مي‌دهد ميزان غذاي دور ريختني که از هدر رفتن آن مي‌توان جلوگيري کرد، براي شهروندان اتحاديه اروپا بين 45 تا 153 کيلوگرم در سال است.
به علاوه، سبزيجات، ميوه جات و غلات بيش از ساير گروه‌هاي مواد غذايي به هدر مي‌روند، زيرا ارزان‌تر هستند، مهلت استفاده از آن‌ها کوتاه تر است و شهروندان معمولاً بيش از نياز خود اقدام به خريد آن‌ها مي‌کنند.
اين پژوهش در پايان تاکيد کرد با توجه به محدوديت منابع غذايي در جهان، تنها زماني مي‌توان به امنيت غذايي دست پيدا کرد که به شيوه متعادل تر و پايدارتري از منابع غذايي استفاده شود و رفتارهاي مصرفي به گونه اي اصلاح شود که هدر رفتن مواد غذايي توسط مصرف کنندگان به حداقل برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن