تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819628342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی تا 20 سال دیگر جبران می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر نیرو در جمع خبرنگاران: اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی تا 20 سال دیگر جبران می شود خبرگزاری پانا: وزیر نیرو با بیان اینکه برخورد با چاه های غیرمجاز تا این لحظه آمار دقیقی ندارد گفت: طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی این مهم را خاطرنشان می کند که باید ظرف 20 سال آینده از محل صرفه جویی ها اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی جبران شود.
۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد ساعت 11:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ حمید چیت چیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با چاه های غیرمجاز تا کنون چه اقداماتی صورت گرفته است ، گفت: بحران آبهای زیر زمینی یک موضوع چندوجهی است و یک بعد آن مسائل اجتماعی است که ما باید تمام این مسائل را در نظر بگیریم و با ملی شدن بحران آب اهداف مشخصی را در حفظ و تعادل بخشی منابع آبهای زیر زمینی در برنامه داریم.
وی ضمن اظهار نبودن آمار دقیقی مسدودشدن چاه های غیرمجاز اعلام کرد: برخی از استانها به صورت خودجوش در این رابطه همکاریهای خوبی با مسئولان داشتند که با اطلاعرسانی و افزایش آگاهی های عمومی تلاش می کنیم تا مشارکت بیشتر مردم را برای سپری شدن بحران آب در کشور جلب کنیم.
وزیر نیرو از 14 برابر شدن منابع و اعتبارات موردنیاز اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال اعتبارات لازم به حوزه آب تخصیص داده شده و تا کنون برای هماهنگی سراسری دستورالعمل های اجرایی را به استان های کشور ابلاغ کردیم .
چیت چیان در ادامه مقوله چاه های غیرمجازرا یکی از مشکلات بهره برداری بیش از اندازه آب از منابع زیر زمینی دانست و گفت:بخش دیگری از برداشتهای غیرمجاز توسط بهره بردارانی صورت می گیرد که بیش از مجوز و حد قانونی خود آب از منابع آبهای زیرزمینی برداشت می کنند و باعث کاهش منابع زیرزمینی می شوند و البته موضوع دیگر مسئله اصلی مجوزهای بهره برداری است که باید نسبت به مجوزهایی که تا کنون صادر شده بازنگری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: کاهش منابع آب، کاهش محصولات کشاورزی را در بردارد و برای اینکه بخواهیم مصرف آب را متعادل کنیم باید اهداف توسعه بهره بری در کشاورزی را اجرا کنیم تا اضافه برداشت ها کاهش یابد و بتوانیم از محل صرفه جویی های حوزه آب تا 20 سال آینده سطح ایستایی آب کشور را به حالت متعادل بازگردانیم .

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن