تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820570117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از دو ميليارد و 850 نفر در سراسر جهان در گرسنگي كامل به سر مي برند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بيش از دو ميليارد و 850 نفر در سراسر جهان در گرسنگي كامل به سر مي برند
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: با افزايش بحران غذا مخصوصا در ميان كشورهاي جهان سوم و همچنين افزايش شديد فقر در سرتاسر جهان، اتحاديه اروپا خواستار افزايش كمك هاي جهاني براي مقابله با بحران غذا در ميان جوامع جهان سوم شد.
به گزارش روز جمعه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" و به نقل از خبرگزاري رسمي چين، مقامات رسمي اتحاديه اروپا از جوامع بين المللي خواستار افزايش كمك هاي ارسالي به كشورهاي جهان سوم براي مقابله با بحران غذا شدند.
به منظور مقابله با بحران شديد غذا، مخصوصا در ميان كشورهاي جهان سوم، اتحاديه اروپا از جوامع بين المللي خواست تا سرمايه گذاري هاي خود در زمينه هاي مختلف را در كشورهاي جهان سوم افزايش دهند.
مقامات رسمي اتحاديه اروپا افزودند، اين سرمايه گذاري ها مي بايست در تمامي زمينه ها، شامل امور اقتصادي، كشاورزي، مسائل فرهنگي و توسعه شهري و بسياري مسائل مرتبط ديگر اعمال شود.
در حال حاضر بيش از 2 ميليارد نفر در فقر شديد به سر برده و 850 انسان بي گناه هيچ غذايي براي خوردن ندارند.
در روزهاي اخير ، مجامعي نظير سازمان خواربار جهاني ، صندوق بين المللي پول و بانك جهاني از وقوع بحران گسترده غذا در سراسر جهان ابراز نگراني كرده اند. برخي برآوردها حكايت از آن دارد كه با افزايش سريع قيمت ها و كمبود توليد و عرضه مواد غذايي ، حداقل 100 ميليون نفر در جهان ، زير خط فقر مطلق خواهند رفت.
اين بحران درچند ماه گذشته اقتصادي به شكل هاي مختلف در عرصه جهاني خودنمايي كرده و به عنوان واقعيتي تلخ، اقتصاد كشورهاي مختلف را در حوزه هاي درآمد، هزينه، تامين منابع مصرفي و غذايي، تحت تاثير قرار داده است. اما برخلاف اين تصور اكنون دنيا شاهد تهديد بحران غذاست كه روز به روز هم افزايش مي‌يابد. اين بحران در مقايسه با بحران‌هاي مالي از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و بروز آن، خطرات بسياري را به‌دنبال خواهد داشت.
كارشناسان اقتصادي، نقطه آغاز اين بحران ها را در تشديد بحران اقتصادي آمريكا در حدود يك سال گذشته ارزيابي مي كنند. بحراني كه با ركود بازار مسكن آمريكا، افت شديد در بازارهاي مالي آمريكا و كاهش 30 تا 35 درصدي ارزش دلار در يك سال گذشته آغاز شد و تاثير شديد آن بر اقتصادهاي متاثر از آمريكا نظير اقتصاد اروپا و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، اين بحران را در ابعاد جهاني مطرح كرد.
شواهد نشان مي دهد كه در 7 سال گذشته ، بروز كسري عظيم بودجه ، رشد مداوم هزينه هاي جنگي ، عميق تر شدن كسري تراز بازرگاني ، از بين رفتن اعتماد مصرف كنندگان و انفجار رشد حباب گونه بخش مسكن در آمريكا ، صدها ميليون آمريكايي و غير آمريكايي را در معرض فقر، گرسنگي ، قحطي و آشوب هاي اجتماعي و سياسي قرارداده است . درچنين شرايطي ، اصلاح ساختار اقتصادي آمريكا و تجديد نظر در سياست هاي جنگي اين كشور براي رفع بحران غذايي ضروري است .
اين بحران اقتصادي، پيامد مخرب خود را در وهله اول بر بازار بين المللي انرژي آشكار كرد و افزايش بي سابقه قيمت نفت نيز در كنار ديگر جلوه هاي بحران اقتصادي، به شدت گرفتن تورم جهاني، بحران بيكاري و ديگر معضلات اقتصادي منجر شد.
در چنين شرايطي، كارشناسان اقتصادي جهان با پيش بيني افول اقتصاد آمريكا، از تغيير در موازنه اقتصاد جهاني در چشم انداز آينده خبر دادند. جورج سورس از غول هاي اقتصادي آمريكا، با وجود وابستگي هاي شديد آمريكايي - صهيونيستي خود، با اشاره به حقايق مخرب اقتصاد آمريكا تاكيد كرده است: دوران ابرقدرتي آمريكا در عرصه اقتصادي پايان يافته است و بحران كنوني در اقتصاد آمريكا به شدت سنگين تر و مخرب تر از بزرگ ترين بحران مالي اين كشور در سال 1929 است.
اين بحران اقتصادي كه به تزلزل در اقتصاد جهاني نيز دامن زده است، در مرحله سوم، زمينه هاي بحران در تامين امنيت غذايي را دامن زده و تورم فزاينده در قيمت محصولات غذايي را نيز موجب شده است.
اين بحران نگران كننده كه امنيت غذايي بيش از يك ميليارد فقير را در سراسر جهان در معرض تهديد قرار داده، در حاليست كه بحران خشكسالي، افزايش نياز به مواد غذايي و تلاش آمريكا و كشورهاي اروپا براي به كارگيري محصولات كشاورزي، نظير ذرت، جهت مصارف سوختي و توليد اتانول، از ديگر عواملي است كه بحران امنيت غذايي را در عرصه جهاني تشديد كرده است.
در حال حاضر سازمان‌هاي بين‌المللي به‌منظور جلوگيري از گسترش شورش و ناآرامي در اثر كمبود غذا در جهان، كمك‌هاي فوري خود را به كشورهاي فقير ارسال كرده‌اند. اما در شرايط فعلي بعيد به‌نظر مي‌رسد كسي قادر به ارائه راه حل طولاني مدت مناسب براي اين مشكل باشد./120
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن