تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803003102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتباری برای مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اعتباری برای مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است
رئیس بنیاد مسکن از معرفی 56 هزار ساخت و ساز غیرمجاز به دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای مسکن اجتماعی هنوز اعتباری ابلاغ نکرده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه از سال 84 تا به امروز یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستای بهسازی و نوسازی شده است گفت: تعداد واحدهای مسکن روستایی در دست اقدام نیز یک میلیون و 700 هزار واحد است که با کمک متقاضیان در حال نوسازی و مقاوم‌سازی است.


وی در ادامه افزود: تا به امروز 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.


رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه در طول دولت یازدهم با توجه به اینکه سالانه 200 هزار وام مسکن روستایی به تصویب می رسد گفت: با توجه به مانده سهمیه‌های سال‌های قبل یک هزار و 600 میلیارد تومان وام مسکن روستایی پرداخت شده است.


تابش اظهار داشت: 150 هزار واحد مسکونی نیز تا به امروز برای دریافت تسهیلات 15 میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده و خوشبختانه تا به امروز پرداخت هیچ تسهیلاتی متوقف نشده و تا به امروز همچنان ادامه دارد.


وی تصریح کرد: سقف تسهیلات مسکن روستایی 15 میلیون تومان با سود 4 درصد است و با توجه به تغییر نکردن قیمت مصالح ساختمانی ما امسال افزایش تسهیلات نخواهیم داشت.


تابش در ادامه به بازسازی اماکن آسیب دیده بر اثر حوادث گوناگون از جمله سیل و زلزله اشاره کرد و گفت:‌ ما خوشبختانه حادثه مهمی در طی سا‌ل‌های گذشته نداشته‌ایم که بخواهد خسارت‌های وسیعی در پی داشته باشد.


رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 80 هزار واحد مسکن را که بر اثر سیل و یا زلزله تخریب شده بودند بازسازی کردیم، گفت: برخی از این واحدها احداثی و یا تعمیری بودند که 800 میلیارد تومان تسهیلات و 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این بازسازی اختصاص داده شده است.


تابش تصریح کرد: 44 زلزله در سال‌ 94 به بزرگی 4 ریشتر ثبت شده که سه زلزله از این تعداد 5 ریشتری بوده ولی خوشبختانه خسارت‌های عمده‌ای بر اثر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نداشته است.


رئیس بنیاد مسکن در ادامه به طرح‌های هادی اشاره کرد و گفت: از 33 هزار روستایی که در سراسر کشور برای آنها طرح‌های هادی تهیه شده است 3 هزار و 800 روستا برای دولت یازدهم بوده و در 800 روستا نیز طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گرفته است.


تابش تصریح کرد: در 14 هزار و 800 روستای کشور طرح‌ هادی اجرا شده که 3 هزار و 200 مورد از آنها در دولت یازدهم بوده است.


رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: در بخش صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی تا به امروز 2 میلیون و 900 هزار سند به روستاییان واگذار شده که 300 مورد از آنها در دولت یازدهم بوده است.


تابش توضیح داد: خوشبختانه در 90 درصد از روستاهای کشور طرح هادی به تصویب رسیده که 10 درصد باقیمانده تا اواسط سال 95 به اتمام می‌رسد.


وی توضیح داد: سال آینده در تمامی روستاها طرح هادی مصوب می‌شود که در حال حاضر در 40 درصد از آنها طرح هادی اجرا شده و مابقی نیز نیاز به اجرا شدن دارد.


رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: اعتبارات طرح هادی در دو بخش اعم از ملی و استانی پرداخت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود اعتبار این حوزه برای امسال 2 هزار و 300 میلیارد تومان باشد اما میزان تخصیص یافته از این میزان مشخص نیست.


وی در ادامه افزود: هزار و 200 میلیارد تومان از این اعتبارات ملی و هزار و 100 میلیارد تومان استانی است و 50 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین قیر تخصیص می‌یابد.


تابش در ادامه به واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما در حوزه مسکن مهر از وزارت راه وشهرسازی بسیار جلوتر هستیم به طوری که از 370 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کوچک حدود 85 درصد از آنها مراحل نازک‌کاری خود را به اتمام رسانده‌اند.


وی در ادامه یادآور شد: 80 درصد از واحدهای مسکن مهر نیز افتتاح شده و متقاضیان در آنجا ساکن هستند و تنها 20 درصد از این واحدها باقی مانده که پیش‌بینی ‌می‌کنیم تا اواسط سال آینده 100 درصداز این واحدها به اتمام برسد.


رئیس بنیاد مسکن در ادامه به طرح مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: تا به امروز وزارت راه و شهرسازی هیچ اعتباری برای این طرح در اختیار ما نگذاشته و ما اقداماتی از طریق حساب 100 امام از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با برخی از دستگاه‌های مرتبط انجام داده‌ایم.


رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: ما تا به امروز تفاهم‌نامه‌هایی با بهزیستی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها منعقد کرده‌ایم که تعدادی واحد برای جانبازان و معلولان ساخته شود.


وی اظهار داشت: حدود 6 هزار و 800 واحد مسکن در کل کشور برای بهزیستی و حدود 8 هزار واحد در شهرهای آبادان و خرمشهر در قالب تفاهم‌نامه برکت و مناطق آزاد منعقد کرده‌ایم و در بخش مسکن حمایتی یک تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد شده است.


تابش در ادامه به حوزه خیرین مسکن‌ساز اشاره کرد و گفت: حدود 28 هزار واحد توسط خیرین مسکن‌ساز در دست ساخت است که از این تعداد 10 هزار واحد به اتمام رسیده و حدود 5 الی 6 هزار واحد نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد مقرر شده که با تأمین زمین، تسهیلات باقی مانده واحدها نیز به سرعت ساخته شود.


تابش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر زمین‌خواری در حوزه طرح‌های هادی گفت: ما حدود 56 هزار تخلف در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده‌ایم.


وی توضیح داد: در طرح هادی محدوده روستاها مشخص است و زمین‌هایی که کاربری کشاورزی آنها بسیار محدود است برای طرح‌های هادی استفاده می‌شود.


رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: ما با دستگاه‌های مسئول از جمله بخشیاری، دهیاری همکاری‌های بسیار نزدیکی داریم و برای ارائه پروانه ساختمانی باید از این دستگاه‌های مسئول متقاضیان استعلام بگیرند.


وی افزود: ما یکی از سرسخت‌ترین بخش‌ها برای مقابله با زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم و در طرح‌های هادی به صورت اصولی و پایبند به ساخت و سازهای مجاز و کاربری زمین‌ها هستیم.


تابش در خصوص واحدهای خسارت دیده در حوادث سیل اخیر گفت: حدود هزار و 200 واحد مسکن به صورت 100 درصد تخریب و 2 هزار و 750 واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیری و 9 استان از جمله مازندران، تهران، ‌البرز، سمنان، کردستان، قزوین، لرستان و گیلان داشته‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان اعتبار تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته نشده است.


انتهای پیام/






۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن