تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820104075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات آزمون دکتري ۹۵ اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۴ب.ظ)
جزئيات آزمون دکتري ۹۵ اعلام شد موج-مواد امتحاني و جزئيات آزمون ورودي دوره دکتري سال ۹۵ اعلام شد و داوطلبان مي‌توانند براي ثبت نام در اين آزمون در ماه دي اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، زمان ثبت نام و همچنين جداول رشته‌ها و مواد امتحان آزمون ورودي دکتري (Ph.D) سال ۱۳۹۵ در سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org منتشر شد.
پذيرش دانشجو در مقطع دکتري دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور بر اساس آيين نامه آزمون ورودي دکتري (Ph.D) مصوب اول ارديبهشت ۹۴ و مصوبات شوراي برنامه ريزي و نظارت بر پذيرش دانشجو صورت مي‌گيرد.

جزئيات مراحل پذرش در آزمون دکتري در دو مرحله
مراحل پذرش در اين آزمون به دو مرحله تقسيم مي‌شود.
مرحله اول مربوط به سنجش علم است که امور مربوط به آن از طريق آزمون سراسري توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي‌شود و مرحله دوم توسط مؤسسات پذيرنده دانشجو صورت مي‌پذيرد که شامل:الف) امتياز پژوهشي، ب) امتياز آموزشي و ج) امتياز آزمون تخصصي يا مصاحبه است.
جزئيات بيشتر در دفترچه راهنما و اطلاعيه‌ها بعد اطلاع رساني خواهد شد.
بر اساس آيين نامه و مصوبات شوراي برنامه ريزي و نظارت بر پذرش دانشجو در مقطع دکتري (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور آزمون سنجش علمي داوطلبان ورود به دوره دکتري دو بار در سال در ماه‌هاي آبان و اسفند توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي‌شود.

اعتبار دو ساله براي کارنامه‌ها علمي صادره توسط سازمان سنجش
مدت اعتبار کارنامه‌هاي علمي صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور دو سال تعيين مي‌شود. تعداد دروس آزمون استاندارد که بخشي از آزمون سنجش علمي است، حداکثر ۳ درس است.
مطابق با ماده ۵ آيين نامه، آزمون سنجش علمي در ۳ بخش با ضرايب الف) آزمون زبان عمومي با ضريب يک، ب) آزمون استعداد تحصيلي با ضريب يک و ج) آزمون استاندارد هم‌تراز (دروس امتحاني) با ضريب چهار برگزار مي‌شود.
پذيرش براي کليه دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پرديس‌هاي خودگردان، پيام نور، دوره‌هاي ويژه طلاب و... از طريق اين آزمون و براساس آيين نامه و شيوه نامه مربوط صورت خواهد گرفت و کليه متقاضيان ورود به دوره دکتري (Ph.D) و دستياري دامپزشکي سال ۹۵ لازم است در اين آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

ساير شرايط و ضوابط براي شرکت در آزمون
تمامي دانشجويان و فارغ التحصيلان مقطع کارشناسي ارشد و دکتري حرفه اي مي‌توانند در صورت دارا بودن شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي در آزمون ورودي شرکت کنند.
دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسي ارشد در صورتي که مشمول آيين نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشي وزارت علوم ابلاغ شده است، باشند مي‌توانند در آزمون سنجش علمي شرکت کنند.
مؤسسات براي پذيرش دانشجو در مهرماه از داوطلباني مي‌توانند پذيرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهريور همان سال (سال ۱۳۹۵) فارغ التحصيل شوند. تاريخ فارغ التحصيلي براي داوطلباني که شروع تحصيل آنان نيمسال دوم است، ۳۰بهمن همان سال (سال ۱۳۹۵) خواهد بود.

ممنوعيت درخواست شرکت در آزمون براي پذيرفته شدگان نهايي
پذيرفته شدگان قطعي (نهايي) هر نيمسال اجازه درخواست پذيرش براي ۲ نيمسال بعدي را نخواهند داشت.
ملاک اصلي براي پذيرش در آزمون دکتري، عنوان رشته و گرايش در هر کدرشته امتحاني خواهد بود و عنوان رشته امتحاني صرفاً براي ثبت نام و انجام امور اجرايي آزمون است.
عنوان رشته‌ها و گرايش‌هايي که در آزمون دکتري سال ۱۳۹۵ در آن‌ها پذيرش صورت مي‌گيرد، در زمان ثبت نام آزمون اعلام خواهد شد.
درج عنوان رشته در جدول عناوين رشته‌هاي پذيرنده در آزمون دکتري سال ۱۳۹۵ در هر مجموعه رشته امتحاني به منزله پذيرش قطعي در اين رشته‌ها نيست. در صورت وجود ظرفيت پذيرش در رشته‌هاي هر مجموعه، موضوع در دفترچه راهنماي ثبت نام اطلاع رساني خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن