تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک سازمان محيط زيست و ستادکل نيروهاي مسلح


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۰ب.ظ)
نشست مشترک سازمان محيط زيست و ستادکل نيروهاي مسلح موج - مقابله جدي با صدمه زنندگان به محيط زيست نيازمند حمايت از محيط بانان است و ما در سازمان محيط زيست تلاش مي‌کنيم که توانمندي و جايگاه اجتماعي يگان حفاظت و محيط بانان را افزايش دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست در جلسه مشترک با پليس پيشگيري ناجا و ستادکل نيروهاي مسلح، تنظيم و تدوين دستورالعمل يگان حفاظت محيط زيست را نمونه موفق تعامل سه جانبه دولت، ناجا و ستاد کل نيروهاي مسلح دانست و گفت: اين سند، دستورالعملي مهم و مبناي خدمت به عرصه طبيعت ايران است.
وي اين تعامل و همکاري را هم راستا با بيانات و تاکيدات مقام معظم رهبري در 17 اسفندماه سال گذشته مبني بر حفظ محيط زيست و جرم انگاري تخريب محيط زيست، همچنين برخورد جدي و قاطع با متخلفان اين حوزه دانست.
محيط بانان خط مقدم مقابله با تهديدها و تخريب‌هاي سرمايه‌هاي بشري هستند
معاون رئيس جمهور با اشاره به نامگذاري روزي در تقويم جهان به نام محيط بانان، اظهار کرد: آماري که امسال همزمان با روز جهاني محيط بان از تلاشگران اين عرصه که در مقابله با قاچاق و تخلفات آسيب ديده‌اند منتشر شد، نشانه توجه و اهميت جهاني به موضوع محيط زيست، تهديدها و تخريب‌هاي سرمايه‌هاي بشري، همچنين وظيفه خطير محيط بانان در خط مقدم مقابله با اين تهديدها و تخريب‌هاست.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر ضرورت گام برداشتن در مسير آموزش تخصصي و آماده سازي کامل نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست، تصريح کرد: در کنار آموزش‌هاي مختلف براي محيط بانان، تجهيز امکانات و دانش فني روز محيط بانان از ملزومات حفاظت بهتر و کيفي تر از محيط زيست کشور است.
مقابله با جرائم زيست محيطي يکي از شاخص‌هاي ارزيابي کارآمدي و مسئوليت پذيري دولت‌ها در جهان
ابتکار با يادآوري اين مهم که يکي از سه محور اصلي مطروحه در اجلاس سال گذشته وزاري محيط زيست جهان به موضوع تجارت غيرقانوني و تخلفات حوزه شکار و صيد اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: امروزه يکي از شاخص‌هاي ارزيابي کارآمدي و مسئوليت پذيري دولت‌ها در حوزه محيط زيست، مقابله با جرائم زيست محيطي در حوزه طبيعت و حيات وحش است.
وي جنجال رسانه اي و اجتماعي اخير در خصوص شکار نوعي از گونه نادر شير در زيمباوه توسط دندانپزشک آمريکايي که منجر به درخواست استرداد دولت زيمباوه براي پزشک آمريکايي، همچنين اعلام چهار شرکت هواپيمايي بزرگ دنيا براي عدم حمل قانوني و غيرقانوني لاشه حيوانات عظيم جثه را نمونه اي از افزايش مطالبات جهاني در حوزه محيط زيست و حيات وحش برشمرد و افزود: متاسفانه ايران نيز با چالش گستردگي تخلفات در اين حوزه مواجه است که حل آن نياز به تقويت تعاملات دستگاه‌هاي مختلف به ويژه ناجا و ستاد کل نيروهاي مسلح با سازمان حفاظت محيط زيست دارد.
معاون رئيس جمهور اشاره اي هم به همکاري مثبت ناجا و ستاد کل نيروهاي مسلح در برگزاري مانورهاي مقابله با آتش سوزي جنگل‌ها، همچنين اطفاء حريق‌هاي جنگلي داشت و خاطرنشان کرد: يکي از وجوه اين تعاملات سازنده، امضاي تفاهم نامه همکاري با نيروي هوايي به منظور پشتيباني هوايي در آتش سوزي جنگل‌هاست.
تلاش ويژه براي ارتقاء جايگاه اجتماعي و توانمندي محيط بانان
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزايش و ارتقاء توانمندي و جايگاه اجتماعي يگان حفاظت محيط زيست و محيط بانان را از اولويت‌هاي کاري خود و مجموعه سازمان حفاظت محيط زيست برشمرد و اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين اهداف همکاري محيط زيست، ناجا و ستاد کل نيروهاي مسلح؛ ارتقاء جايگاه، توانمندي، انضباط، سلامت اداري و آموزش تخصصي محيط بانان است.
ابتکاردريافت لوح تقدير و نشان از رئيس جمهور توسط يکي از محيط بانان براي نخستين بار، به عنوان کارمند نمونه کشوري در جشنواره شهيد رجايي سال گذشته را از جمله اقدامات براي جايگاه اجتماعي آنان دانست و گفت: اعطاي درجات محيط باني و تدوين ساختار در اين حوزه از ديگر اقدامات مهم طي مدت دو ساله اخير بوده است.
وي از افزايش سهميه سربازان محيط زيست تقدير کرد و خواستار افزايش بيشتر اين سهميه به منظور جبران کمبود منابع انساني براي حفظ طبيعت و محيط زيست ايران و مقابله با تخلفات در اين حوزه شد.
دستور ويژه ابتکار براي رفع مشکلات و چالش‌هاي محيط بانان
سيدمحمد مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست نيز ضمن ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء جايگاه محيط بانان طي دوره مديريت جديد اين سازمان، گفت: دستور ويژه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بر شناسايي آسيب‌هاي اين حوزه و حل مسائل و چالش‌هاي موجود، منجر به اقدامات متعدد براي محيط بانان کشور از جمله تبديل وضعيت قردادي به پيماني 460 نفر از محيط بانان، برگزاري دوره فراگير آموزش‌هاي تخصصي، پيگيري افزايش سختي کار در دو مرحله که در مرحله نخست از 900 به 1000 امتياز و سپس در مرحله دوم با مصوبه هيات وزيران از 1000 به 3000 امتياز رسيد، شد.
معاون سازمان محيط زيست پرداخت حق الکشف معوقه محيط بانان، حل مشکلات قضايي تعدادي از محيط بانان و تجهيز امکانات مورد نياز براي فعاليت بهتر را از ديگر اقدامات مهم براي ارتقاء جايگاه محيط بانان و رفع مشکلات آن‌ها برشمرد و به تشريح اقدامات صورت گرفته در خصوص تدوين و تنظيم دستورالعمل يگان حفاظت محيط زيست با همکاري پليس پيشگيري ناجا و ستادکل نيروهاي مسلح پرداخت.
قرابت شغلي پليس و محيط بانان/درخواست ناجا براي ارتقاي وضعيت خدمتي محيط بانان
در جلسه مشترک با سازمان محيط زيست و ستاد کل نيروهاي مسلح خواستار ارتقاي وضعيت خدمتي و افزايش شانيت محيط بانان يگان حفاظت از سازمان محيط زيست شد.
سردار محمد شرفي رئيس پليس پيشگيري ناجا از محيط بانان به عنوان حافظان مظلوم محيط زيست ياد کرد و خواستار ارتقاء وضعيت خدمتي و افزايش شانيت آن‌ها شد.
وي در ادامه گفت: در اين راستا اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته که از جمله مي‌توان به دستورالعمل يگان حفاظت از محيط زيست اشاره کرد که اين دستور العمل کار مشترک و بسيار خوبي در جهت تعالي و ارتقايشان محيط بانان هست.
اين مقام انتظامي ادامه داد: اين دستورالعمل تلفيق نظرات سازمان محيط زيست و ستاد کل نيروهاي مسلح است و اجراي آن مي‌تواند به اهداف سازمان محيط زيست که حفاظت و صيانت از عرصه‌هاي زيست محيطي است، کمک کند.
وي افزود: اين دستور العمل نقطه عطف و شروع يک کار جديد و خوب است و آن را مي‌توان الگوي مناسبي از کار مشترک خوب و محصول تعامل سازنده دانست.
اين مقام ارشد انتظامي قرابت شغلي پليس و محيط بانان را بسيار نزديک دانست و گفت: وظيفه پليس ديدباني جامعه و وظيفه محيط بان ديدباني محيط زيست جامعه هست به همين لحاظ مجموعه پليس پيشگيري ناجا تمام توان خود را براي حمايت از اين يگان و محيط بانان انجام خواهد داد تا محيط زيست در جغرافياي ايران اسلامي به بهترين وجه براي مردم عزيز و آيندگان حفظ شود.
رويکرد تعاملي ستاد کل نيروهاي مسلح با دستگاه‌هاي اجرايي
سردار زارعي مسئول دفتر يگان‌هاي ستاد کل نيروهاي مسلح نيز هدف ستاد کل نيروهاي مسلح، وزارت کشور و ناجا را اجراي قانون و فرامين مقام معظم رهبري دانست و گفت: در همين راستا، رويکرد ستاد کل نيروهاي مسلح، ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي و نيروهاي مسلح است.
وي گفت: نمونه اين رويکرد تهيه و تنظيم دستورالعمل يگان حفاظت سازمان محيط زيست است که در پروسه طولاني با تلاش زياد و هماهنگي و تعامل اين سه سازمان تهيه شده است.
سردار زارعي خاطرنشان کرد: در سازمان محيط زيست و حفاظت از عرصه‌هاي زيست محيطي و مقابله با جرائم زيست محيطي، نوک پيکان سازمان حفاظت از محيط زيست يگان حفاظت و محيط بانان است که بايد براي کارآمدي آنان وضعيت خدمتي و شرايط بهتري ايجاد شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن