تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803064031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایتی از زندگی کودکان مبتلا به سرطان + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روایتی از زندگی کودکان مبتلا به سرطان + تصاویر
امروز عروسکم را آورده ام تا دوستانم در بیمارستانها هم هر وقت گریه می کنند یا از آمپول دردشان می آید آن را بغل کنند تا دردشان کم شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ 


برگزاری جشنواره برای اهدای اسباب بازی هایی که دیگر کسی با آن ها بازی نمی کند ، برای اتاق بازی بیمارستان های کودکان ، بیمارستان هایی که در آن ها کودکان بسیاری شبانه روز خود را در آن جا می گذرانند . 


این جشنواره از 12مرداد در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، در غرفه ی سلامت وهنر درحال برگزاری است و تا جمعه 16 مرداد ماه ادامه دارد. 


*کودکانی در انتظار لبخند وبازی 


هنگامی که وارد بیمارستان کودکان ، مخصوصا بخش کودکان سرطانی وبیماری های خاص می شویم با چهره های معصومی رو به رو خواهیم شد که با توجه به سن کم شان ، درد را پشت نگاهشان پنهان کرده و به روی ما لبخند می زنند، کودکانی که بیش از سایر هم سالانشان نیازمند توجه ودلگرمی اند. 


اگر یک بزرگسال به این بیماری ها مبتلا شود کلام ونگاهش آن قدر با هم یکی می شود که به جز احساس تاسف و همدردی برای عیادت کننده راهی باقی نمی گذارد ، اما این کودکان نه تنها دلسوزی وترحم ملاقات کنندگان را برنمی انگیزند بلکه، حس زندگی وامید را در دل عیادت کننده زنده می کنند. 


اهدای اسباب بازی ، ترسیم حس زندگی 


مادران همیشه برای آرام کردن کودکان از اسباب بازی استفاده می کنند و کودکان از همان آغاز زندگی در اطراف خود اسباب بازی و عروسک هایی را داشته اند تا با آن ها سرگرم شده و یا در اوج نا آرامی و اضطراب به این وسایل پناه ببرند. 


حال در این بیمارستان ها کودکانی بستری هستند که در زمان اوج درد به عروسک های خود شدیدا نیازمندند تا شاید کمی حس آرامش رادر وجودشان زنده کرده وتسکینی بردرد هایشان باشد.


بیمارستان های کودکان دارای اتاق های بازی برای کودکان بیمار است که نیازمند یاری هم وطنان عزیز برای تجهیز این اتاق ها هستند ؛ اتاق هایی که دلگرمی برای کودکانی است که درد ورنج بیماری را صبورانه تحمل می کنند .


شاید بتوان با اهدای یک اسباب بازی ساده شادی را در دل های این کودکان و لبخند را بر لب های مادران نگران شان نشاند. 


سارا سعادت یکی از داوطلبان و بانیان این کار ، در رابطه با برپایی این جشنواره می گوید:هدف ما از برگزاری این جشنواره کمک به کودکانی است که به خاطر استفاده از داروهای شیمیایی قوی کسل وناتوان شده اند ونیازمند ایجاد احساس شادی و امید هستند. 


برخی از این کودکان حتی در اتاق های بازی هم آنقدر درد دارند که حوصله ی بازی با اسباب بازی را ندارند . من و دوستانم در این مجموعه هفته ای یک بار به بیمارستانها می رویم و با اهدای اسباب بازی و سرگرم کردن این کودکان کمی دلشان را شاد می کنیم . 



روایتی از زندگی کودکان مبتلا به سرطان



سعادت در رابطه با میزان اهدای اسباب بازی می گوید: در این دو روز که از زمان برپایی جشنواره می گذرد میزان قابل توجهی اسباب بازی اهدایی به این غرفه آورده شده که بسیاری از آنها نو ، سالم و قابل استفاده می باشند. 
  
*دست محبتی دوستانه از سوی هم سالان 


در این جشنواره که متاسفانه در نمایشگاه بزرگ اسباب بازی ایرانی فقط دارای یک غرفه است کودکان بسیاری رفت وآمد می کنند که هرکدام از آنها با ارمغانی در دست برای هم سالانشان به سوی این غرفه می آیند . ارمغانی که دست محبتی است بسیار گرم به سوی هم سالان بیمارشان در بیمارستان ها .


زهرا 6 ساله ، کودک خردسالی است که عروسکی برای کودکان بیمار آورده است ، او نیز  می گوید: این عروسک مورد علاقه ی من است .من هروقت که ناراحت هستم آن را بغل می کنم و امروز عروسکم را آورده ام تا دوستانم در بیمارستانها هم هر وقت گریه می کنند یا از آمپول دردشان می آید آن را بغل کنند تا دردشان کم شود. 



روایتی از زندگی کودکان مبتلا به سرطان



مانند زهرا در این جشنواره کودکان بسیاردیگری نیز بودند که از همان نمایشگاه ، اسباب بازی هایی را خریداری کرده و به غرفه ی سلامت وهنر اهدا کرده بودند. 








*بانیان لبخند ، سفیران امید 


حمید فرج الهی ، بازیگر تئاتر و یکی از خیرین در این مجموعه می گوید: افرادی که در این مجموعه برای ایجاد شادی ولبخند برای کودکان سرطانی و بیماری های خونی خاص فعالیت می کنند به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی عضو این مجموعه شده اند. 


او در رابطه با بازی در بیمارستان ها می گوید: این کودکان مارا همبازی های خود می دانند واگر ما یک هفته به دیدنشان نرویم از ما دلخور می شوند ، آنها انتظار دیدن ما را می کشند تا چند ساعتی درد هایشان را فراموش کنند. 


ما نیز امیدواریم این مجموعه بتواند با یاری هم وطنان و با اجرای طرح هایی این چنین تاحدودی تسکینی بردرد های این کودکان نیازمند توجه و آرامشی بر قلب های مادرانشان باشد. 


گزارش : عطیه حاجی 


انتهای پیام /






۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن