تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844106521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکرار تجربه تلخ تفکیک جشنواره ملی از بین‌الملل بی تدبیری در روند برگزاری جشنواره‌های درجه یک سینما/مشکل سینمای کودک با تکفیک از نوجوان حل می‌شود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تکرار تجربه تلخ تفکیک جشنواره ملی از بین‌الملل
بی تدبیری در روند برگزاری جشنواره‌های درجه یک سینما/مشکل سینمای کودک با تکفیک از نوجوان حل می‌شود؟!
جشنواره کودک و نوجوان باید با شناخت واقعیت‌ها و درک درست از صورت مساله و با اعمال اصلاحات تدریجی در ساختار و اجراء نقاط ضعف را برطرف کند؛ اما متاسفانه بار دیگر شاهد پاک کردن صورت مساله هستیم و به جای مدیریت صحیح، تفکیک را در دستور کار قرار دادیم.

خبرگزاری فارس: بی تدبیری در روند برگزاری جشنواره‌های درجه یک سینما/مشکل سینمای کودک با تکفیک از نوجوان حل می‌شود؟!



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، درحالی خبر  تفکیک بیست و نهمین  جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان به رسانه‌ها اعلام شد که ما برای نخستین بار تجربه ناخوشایند تفکیک جشنواره ملی و بین المللی را از سر گذراندیم تجربه‌ای نا موفق که به صورت مجزا بخش ملی و بین‌الملل  و در دو زمان و مکان متفاوت برگزار شد و به همین دلیل محمد حیدری دبیر جشنواره سی‌وچهارم در نخستین اظهارنظرهای خود وعده داد جشنوار به روال سابق خود باز خواهد گشت. در ابتدای تفکیک این دو بخش کارگردانان زیادی با این رویه موافق بودند اما همان‌ها نیز بعد از برگزاری بخش بین الملل و رکود و رخوت آن به منتقدان بدل شدند. حرف‌های مسئولان در همان حد باقی ماند  و در نهایت نیز این طرح ناموفق باعث شد تا یکی از باسابقه ترین مدیران جشنواره کشور از دبیری جشنواره (که به اصرار در دو دوره این مسئولیت را برعهده گرفت و تاثیر حضور مثبت او بر بسیاری از تصمیمات سینمایی مشهود است) کناره‌گیری یا به تعبیری برکنار شود.  حال این سؤال مطرح است که دوستان در سازمان سینمایی تجربه ناموفق تفکیک بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را به این زودی و در عرض مدت زمان کوتاه به فراموشی سپردند و سینمای کودک و نوجوان را که در تمام کشورهای دنیا یکی از سودآورترین ژانر به شمار می آید را به تیغ تفکیک سپردند؟ کدام تجربه موفق باعث شد تا جشنواره‌ای که 28 دوره سپری شده و قدمت آن کمی کمتر از جشنواره مهم فیلم فجر است تفکیک کنند؟جشنواره‌ای که در آستانه سی امین دوره خود قرار دارد و یکی از مهمترین جشنواره های کودک و نوجوان منطقه به شمار می آید براساس چه نظر کارشناسی تفکیک شد؟ جشنواره کودک و نوجوان با شور و هیجان کودکان مسیر خود را در این سالها طی کرده است حال چگونه باید شاهد تفکیک این جشنواره باشیم مسئولین برای این اشتیاق وصف ناپذیر کودکان چه تدبیری اندیشیدند؟ کودکانی که خانواده های خود را مجبور به حضور در مراسم های مختلف جشنواره می کردند و در دوران برگزاری این جشنواره یکی از مشتریان پر و پا قرص جشنواره بودند حال مسئولین جشنواره ورود آنها را با تفکیک جشنواره کودک و نوجوان ممنوع کردند! سوال مهم دیگر این است که اعضای شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان که از اسفندماه با حکم رئیس سازمان سینمایی در سینمای کودک و نوجوان فعال شدند بر چه اساس و ادله ای راضی به تفکیک سینمای کودک و نوجوان شدند و آیا در این تصمیم سهیم بودند یا مانند دیگر تصمیمات یک شبه که توسط مدیران در هر دوره ای گرفته شده است این اعضا  از این تصمیم بی خبر بودند. شورایی که در میان آن ها چهره های شناخته شده در عرصه کودک ونوجوان از جمله برومند، طائرپور، جبلی و کرامتی به چشم می خورد چگونه رضایت به تفکیک جشنواره دادند؟ البته اظهار نظر فرشته طائرپور از اعضای شورای سیاست‌گذاری سینمالی کودک و نوجوان هم در نوع خود قابل تامل است. این تهیه‌کننده مطرح سینمای ایران که اتفاقا تنها پروانه مربوط به سینمای کودک (خاله قورباغه) از ابتدای سال به نام او صادر شده گفته است:«شورا با توجه به برتری آماری فیلم‌های ایرانی و خارجی مناسب نوجوانان در این دوره از یکسو و پیشرفت دلگرم کننده طرح المپیاد فیلمسازی نوجوانان از سوی دیگر، با پیش بینی برگزاری جشنواره‌ای مستقل و پربار برای نوجوانان در سال ٩٤ و جشنواره‌ای گرم و کودکانه با مختصات لازم و آماده شدن فیلم‌های در دست تولید برای این گروه سنی در سال ٩٥، برآن شد تا این تجربه را از مهرماه سال جاری به مرحله اجرا درآورد». سوال دیگر این است که سینمای ما چقدر فیلم برای گروه سنی کودک و  نوجوان تولید می کند که براساس آن این تفکیک صورت گرفته است در میان پروانه ساخت هایی که اعلام شده است تنها فیلم «بچه های جسور» (حجت الله سیفی) در گروه سنی نوجوان قرار دارد و نکته حایز اهمیت دیگر این است که چقدر فیلم‌هایی که تولید می‌شود می‌تواند با محصولات خارجی و هالیوودی برابری کند و چقدر می تواند مخاطب امروز سینمای کودک و نوجوان ما را جذب کند که مدیران تصمیم به تفکیک این دو جشنواره گرفتند و اصولا چرا بعد از برگزاری جلسه پنجشنبه 5 مرداد بین مدیران سینمایی و مسولان اصفهان اعلام شد جشنواره در اصفهان می‌ماند؟! جشنواره  کودک و نوجوان همه ساله تعدادی فیلم خارجی را در بخش های مختلف می پذیرد و در مدت زمان جشنواره به نمایش می‌گذارد و این فیلم ها تنها در مدت جشنواره به نمایش درمی‌آیند. در شرایطی که سینمای کودک و نوجوان جهان و ایران هیچ امکانی برای نمایش در سینماهای کشور را ندارند این تفکیک به جز یک تصمیم شتابزده و به دور از هرگونه حسابگری چه چیزی را تداعی می‌کند؟ سینمای کودک و نوجوان بعد از دهه 60 در زمانی که در سالهایی  علیرضا شجاع نوری مسئولیت برگزاری جشنواره را برعهده داشت دیگر هیچ گاه جدی گرفته نشد، این را می‌توان با مرور جشنواره در دهه‌های مختلف ارزیابی کرد. جشنواره‌ای که تنها از سر رفع تکلیف برگزار شد و نزدیک به برگزاری آن با حمایت های فارابی تعدادی فیلم شتابزده و بی کیفیت ساخته و روانه جشنواره شد. امسال هم به نظر می رسد برخلاف آنچه که علیرضا شجاع نوری در نشست خبری خود اعلام کرد اتفاق افتاد. او تاکید کرد جشنواره ای با کیفیت برگزار خواهد کرد و هیچ صحبتی از تفکیک آن هیچ گاه به میان نیامد اما دیدیم که جشنواره بدون توجه به تجربیات این دبیر شایسته و تنها با نظر یک شبه برخی از مدیران تفکیک شد و با اعلام یک سال در همدان و سال دیگر در اصفهان مدیران برای خود زمان خردیدند تا رایزنی‌های خود را با شهر اصفهان بتوانند ادامه دهند تا در نهایت جشنواره در اصفهان برگزار شود و واقعا مشخص نیست این همه اصرار برای ماندن جشنواره در یک شهر به چه دلیل است و اگر همدان توانایی برگزاری جشنواره در این دوره را داشت چرا باید به قیمت تفکیک مهمترین جشنواره سینمایی کشور، چنین تصمیم گرفته شود؟ به نظر می‌رسد اگر نقطه ضعفی در جشنواره کودک و نوجوان وجود دارد در شرایطی که این جشنواره بین المللی است باید با شناخت واقعیت‌ها و درک درست از صورت مساله و با اعمال اصلاحات تدریجی در ساختار و اجراء باید نقاط ضعف را بر طرف کرد نه این که یک شبه به این نتیجه برسند و رئیس سازمان سینمایی در رودبار اعلام کند و بعد از یک روز مدیر عامل فارابی توضیحاتی را در خصوص این تفکیک سنی عنوان کند که ساسا هیچ گره‌ای از ما ماجرا باز نمی‌کند. هیچکس با داشته‌ها و سرمایه‌هایی که در طول زمان به دست آورده، اینطور رفتار نمی‌کند و همیشه فکر می‌کنند که چطور از این سرمایه‌ها بیشتر بهره ببرد. اما وقتی تخصص و تجربه وجود نداشته باشد، هر آنچه تا به حال ساخته و پرداخته شده است، بر باد می‌رود. ای کاش  هزینه میلیاردی جشنواره کودک و نوجوان را زمانی که متوجه شدند امکان برگزاری آن در اصفهان وجود ندارد و فیلمی از سینمای ایران هم برای جشنواره آماده نمی شود را صرف زیرساخت این سینما می کردند و به هنرمندانی که ثابت کردند مخاطب کودک و نوجوان را به خوبی می شناسند بخشی از این هزینه را ارایه می دادند تا در دوره بعدی جشنواره بتوانیم سربلند و موفق  عمل کنیم نه اینکه تعدادی مهمان خارجی را به ایران دعوت کنیم، هیچ فیلمی هم برای عرضه نداشته باشیم و در نهایت تنها هزینه بلیت هواپیما و اقامت و .... روی دست ما باقی بماند و هیچ کالای قابل عرضه‌ای برای این مهمانان نداشته باشیم!. البته ما همچنان دلخوش تدبیر مدیران «سینمای امید» هستیم. انتهای پیام/ 

94/05/14 - 15:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن