محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853323707
فیلمساز مشهور سینمای ایران: فیلمساز پوستکلفتی هستم
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: موتمن گفت: شاید آدم خیلی پوست کلفتی باشم کما اینکه یک مرتبه در فیلمسازی خود زمین خورده بودم که توانستم مجددا شرایط خودم را به حالت عادی برگردانم.
فرزاد موتمنفرزاد موتمن" فیلمساز جسور سینمای ایران که بدون شک برخی از منتقدان درخشان ترین اثر وی را"شبهای روشن" قلمداد می کنند، سال گذشته با "خداحافظی طولانی" پا به بخش مسابقه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر گذاشت، مجددا نگاه تعدادی از منتقدان را به سوی خود جلب کرد و البته سبب شد انتخاب جسورانه "سعیدآقا خانی" برای نقش آفرینی در کاراکتر جدی وعبوس این فیلم را به او تبریک بگویند، با این کارگردان درباره توافق هسته ای، عدم پرداخت درست وصحیح به اقشار مستعضف جامعه توسط فیلمسازان دیگر در آثار خود و اکران نشدن "سایه روشن" به گفت و گو نشستیم که در ادامه از نظرتان می گذرد.به عنوان سوال نخست، این روزها عده ای منتظرند تا نتایج بعد از توافق هسته ای را در سینمای کشور و نیز در وضع زندگی مردم مشاهده کنند. به نظرتان توافق هسته ای چقدر می تواند در رشد سینمای ایران موثر واقع شود؟من در جایگاهی نیستم که به این سوال جواب درست بدهم یا تحلیل خاصی را بتوانم برایتان تشریح کنم، ولی به گمانم خیلی بعید است. " فرزاد موتمن" فیلم به فیلم سبک فیلمسازی خود را تغییر می دهدکارنامه فیلمسازی "فرزاد موتمن" بسیار متنوع است، به طوری که برخی از منتقدان معتقدند شما علاقه مند هستید هر ژانر و شیوه سینمایی را تجربه کنید یا اصطلاحا یک ناخنکی به آن بزنید، حتی برخی پا را فارتر از این گذاشتند و می گویند شما با رزومه خود می خواهید عنوان کنید که در تمامی ژانرها حرفی برای گفتن دارید.اصلا و ابدا اینطور نیست، کسانی که از نزدیک من را می شناسند، با روحیات فیلمسازی من به طور کامل آشنا هستند،سینما متشکل از ژانرهای مختلف و گوناگونی است و به طبع من هم علاقه دارم تا مضامین مختلفی را تجربه کنم، در وهله اول سینما به شکل صنعتی اش را می پسندم، منتقدان وکارشناسان نباید اینگونه به کارنامه کاری هر فیلمسازی نگاه کنند،چون امکان سردرگمی آنها وجود دارد. " فرزاد موتمن" فیلم به فیلم سبک فیلمسازی خود را تغییر می دهد، چون هیچ علاقه ای ندارد تا یک تصویر از وی در بین منتقدان و عام مردم شکل بگیرد، شاید آثار من درونمایه مشترکی داشته باشند ولی به لحاظ سبک ساختاری و فرمی هیچ منافاتی با هم ندارد.فیلمسازان بزرگی نظیر اسپیلبرگ و سودربرگ در آثار خود دائما شیوه فیلمسازی خود را بالا و پایین می کنند و کماکان با رعایت و عدم رعایت قواعد و مبانی اصول سینما، همچنان سینمای شان مورد توجه بسیاری از منتقدان ومخاطبان در سرتاسر دنیا است. ولی متاسفانه در کشورما کمتر فضایی در سینما شکل گرفته که به فیلمسازان چنین اجازه ای بدهد که شاید "جلال مقدم" جزو معدود افرادی بود که در ژانرهای مختلف فیلم می ساخت و در این رابطه باید از وی تقدیر کردمثل برخی فیلمسازان متوقع و جاه طلب نیستمعده ای از هنرمندان وجامعه نویسندگان سینمایی اعتقاد دارند کارگردان "باج خور" خیلی سینمای ایران را جدی نمی گیرد یا با آن خیلی راحت برخورد می کند، ارزیابی خودتان نسبت به ارزیابی این نظرات چیست؟نمیدانم چگونه این تحلیل و تفسیر شما یا برخی دوستان را جواب بدهم، به هرحال سینما پس از انقلاب شاهد تغییرات بنیادین و زیربنایی بسیاری شد، با اتفاقاتی که در دهه اول انقلاب رخ داد، خیلی از مسائل تحت تاثیر جنگ قرار داشت بعد از آن سینما به لحاط کمیت و کیفیت توسعه بیشتری پیدا کرد، جایگاه ونقش مهم خود را تثبیت کرد ولی خودم شخصا در پشت صحنه چندین فیلم بسیار جدی ومنظبط ظاهر می شدم، طوری که اطرفیانم نکاتی را در این رابطه به من انتقال می دادند، در این کشور بزرگ شدم و برای سینمای همین سرزمین فیلم ساختم، ولی شاید مقداری مثل برخی از فیلمسازان متوقع یا جاه طلب نیستم و با خیلی از مسائل در این سالها کنار آمدم. با فیلمنامه ها بازیگوشی می کنمهمیشه نویسنده فیلم هایی که "فرزاد موتمن" مقابل دوربین برده، شخص دیگری بوده، با این حال مناسبات و اتفاقات اجتماعی یا سیاسی تاثیری در نگاه شما در جهت تهیه و ساخت اثری راجع به آن وقایع یا جریان می گذارد یا خیر؟همانطور که اشاره کردید، من هیچوقت نویسنده این ۹ اثری که ساختم، نبودم. پس نمی توانم چنین مسئله ای را تایید کنم، قصه و زوایای داستانی یا روایت یک خطی داستان به همان نویسنده فیلمنامه اختصاص پیدا می کند. من شاید از خودم ابتکار عمل به خرج می دهم و با فیلمنامه بازیگوشی می کنم با جنس بازی بازیگران فیلم خود خیلی کلنجار می روم و خیلی سعی می کنم در جامعه عین مردم ظاهر شوم و با ماشین شخصی در شهر جابه جا نشوم از ناوگان عمومی نظیراتوبوس و مترو استفاده می کنم و تمام حالت های برخورد افراد را در اتفاقات گوناگون دنبال می کنم تا بتوان با درک درست و دانش صحیح وضعیت آن شخصیت را به کاراکترهای فیلم خود تعمیم بدهم. تصویر اغلب فیلمهای ایرانی درباره مکانهای کارگری شعارگونه است بعد از عدم نمایش "سایه روشن" شما روی به ساخت "خداحافظی طولانی" آوردید، دقیقا می خواهم بدانم که سناریو آقای عبدالهی چه نکته یا ویژگی خاصی داشت که کارگردانی مثل شما را برای ساخت آن قانع کرد.در مقطعی که ساخت این فیلمنامه به من ارائه شد، به لحاظ روحی و روانی شرایط نرمال ومساعدی نداشتم، شاید آدم خیلی پوست کلفتی باشم کما اینکه یک مرتبه در فیلمسازی خود زمین خورده بودم که توانستم مجددا شرایط خودم را به حالت عادی برگردانم ولی متاسفانه پس از ساخت "سایه روشن" دوباره این وضعیت برای من تکرار شد، این بارهم توانستم اوضاع خودم را کنترل کنم و از این سختی ها عبور کنم زمانی که با این فیمنامه روبه رو شدم، دیدم داستان پس زمینه خوبی را دل خود گنجانده است، قصه و ایده مرکزی یا بهتر بگوییم شخصیت اصلی فیلم یحیی "سعید آقاخانی" را در محیط های کارخانه متروک و ایستگاه راه آهن با لباس کارگری تماشا می کردیم، چرا که در کمتر فیلمی سیر داستان در این فضاها می گذرد، اکثرا تصویر شعارگونه یا سطحی در نشان دادن محیط های کارگری مشاهده می کردیم. دیالوگ های این داستان تعریف مشخصی داشت ودر کل فیلمنامه لحاظ شده بود یا تم فیلم عاشقانه است که در فضای سینمای وسترن شکل گرفته، نما وقاب ها مثل همان کارخانه، خانه یحیی و... که شاید کمتر در سینمای خودمان دیدیم. نقش بسزایی در راغب کردنم برای تولید این اثر بود.سینما از مقطعی در شمال شهر تهران متوقف ماند واقعا به معنای واقعی کلمه جای آثاری که به مباحث و دغدغه های افراد طبقه قشر مستعضف اهمیت بدهد یا نمایانگر آداب واعتقادت فکری امروزی و مذهبی آنها در جریانات مختلف اجتماعی وسیاسی باشد خیلی انگشت شمار است، چرا نباید از منظر آنها به رویداهای مهم اجتماعی کشور توجه شود، یا به شکل دیگر کمتر فیلمسازی در این سالها توانسته قصه به اصطلاح جنوب شهری که دردل سخنان افراد این طبقه را داشته باشد و ساختار منسجم و خط روایی مشخصی برای همان تماشاگر پایین شهری داشته و جذابیت هم داشته باشد را تعریف کند، علت یا ضعف این مسئله را در کجا مشاهده می کنید؟در این سالها سینما درگیر قصه های شده که بیشتر با زندگی اشخاصی که بالاتر از چهارراه پارک وی اقامت دارند، تماس پیدا کرده است. اما متاسفانه نقطه آزاد مشکلات اکثر آثار سینمایی به ناتوانی پرداخت درست در روایت داستانی که مطمئنا در آن قصه فیلم به زبان افراد طبقه مربوطه تعریف می شود، دلالت دارد که با درک صحیح این مسائل می توانیم، بسیاری از نواقص داستانی خود را از بین ببریم.اثاری که جلوی دوربین می روند باید بستر تعریف خود را بتوانند خیلی واضح و روشن برای همه اقشار تعریف کنند،. اگر دانشجویان با تماشای فیلم "شبهای روشن" حال خوبی پیدا می کنند اشکالی ندارد، حال مهم نیست که قرار است چه کسانی با چه رده سنی و چه جنسیتی به تماشای فیلم بنشینند، مهم در درجه اول شناخت درست نسبت به قصه و ابزارهای آن و در درجه بعدی افزودن جذابیت های لازم برای اینکه تماشاگر تا پایان نمایش فیلم از جای خود در صندلی سینما تکان نخورد است.بازیگران کمدی در مغز و ذهن خود نوعی انرژی نهفته دارندفضای آخرین اثر سینمایی شما به شدت سرد و یخی است، طوری که انگار یک بغض فروخفته در دل داستان و گلوی شخصیت اصلی یعنی یحیی وجود دارد:من برداشت شما را اصلاح می کنم، فیلم به شدت فضای غمگینی در دل خود دارد، لذا تنهایی و خیال هایی که یحیی در زندگی بعد از رفتن ماهرو با آن مواجه شده خیلی این حس را پر رنگ می کند، ترانه ای که کاراکتر اول فیلم به آن گوش می دهد، یا بخش دیگر آن شامل خیال یحیی می شود روح فیلم را غمگین جلوه می دهد.در این سالها استفاده از بازیگران کمدی در آثار اجتماعی مورد آزمایش بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته است که کارگردانان نتایج خوبی هم از این انتخاب های جسورانه خود گرفتند. " امیر جعفری" که کاملا از بازی در آثار کمدی خارج شده، "رضا عطاران" ستاره گرانقیمت این روزهای سینما هرچند هنوز بیشتر در فیلم های کمدی ظاهر می شود اما در "دهلیز" بهروز شعیبی از بخش دیگری از توانایی و استعداد خود در غالب نقشی جدی استفاده می کند و بازی "مجید صالحی" در"استراحت مطلق" عبدالرضا کاهانی تحسین تمامی منتقدان سینمایی را برانگیزد، ارزیابی خودتان از این مسئله و چگونگی رسیدن به انتخاب " سعید آقاخانی" چیست؟بازیگرانی که بیشتر در زمینعه سریال و آثار سینمایی کمدی به کار گرفته می شوند، قدرت زیادی در بداهه پردازی پیدا می کنند وعکس العمل های دائمی که در لحظه از خود نشان می دهد، از آنها یک بازیگر باهوش و با استعداد می سازد، برای هر موقعیتی باید یک پاسخ طنزوار با تمام محدویت های که در صداوسیما و سینما وجود دارد، ارائه بدهند. این کمدین ها پس از فعالیت روتین چندین سال در آثار کمدی، یک انرژی در مغز و ذهن آنها نهفته می شود، برای آزمایش خود در نقش های مختلف جدی و اجتماعی که در اقشار مختلف جامعه وجود دارد، خوشبختانه از شانس من و تیم سازنده "خداحافظی طولانی" انرژی ذخیره شده و پنهانی "سعیدآقاخانی" در این فیلم خودش را کاملا نشان داد و بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال گذشته در غالب دیگری از نقش های اجتماعی و جدی در دو فیلم دیگر نقش آفرینی کرد.گریم تماشاگر به تصویر سعید اقاخانی نگاه می کند، او را می شناسد ولی سبقه بازیگری اش را به یاد نمی آورد."میشا جودت" در این اثر اولین تجربه حرفه ای خود را پشت سر گذاشت که پیش از این در چند فیلم کوتاه و تیزرفعالیت کرده بود که با خواندن فیلمنامه و درک درست توانست ویژگی ظاهری کاراکتر "یحیی" را به درستی در صورت "سعیدآقاخانی" ترسیم کند. من شخصا بابت سربلندی وی از این پروژه به وی تبریک می گویم، چرا که چندین بار فیلمنامه را مورد مطالعه قرارداد و جداگانه به موقعیت تیپ و ظاهر این افراد در جامعه فکر کرد که نهایتا فرم چهره نهایی بسیار مطلوب از آب درآمد، تدوین این اثر همزمان با فیلمبرداری توسط "ژیلا ایپکچی" صورت می گرفت که در این بین ارتباط های تلفنی که با ایشان در طول کار برقرار می کردیم، خبر از رضایت ایشان از نحوه چهره پردازی کاراکتر "یحیی" بود. امیدوارم با این استعدادی که خانوم جودت دارند، در آینده اتفاقات خوبی برایشان رخ بدهد.هرقدر که بازی "سعید آقاخانی" به چشم منتقدان و اصحاب رسانه آمده، نقش آفرینی "ساره بیات" اصلا دیده نشده یا کمتر منتقدان به ویژگی حضور ایشان در فیلم پرداختند.شاید این مسئله به خود نقشی که خانوم بیات بازی کردند، ارتباط دارد. نقش "ماهرو" به صورت مداوم مخصوصا زمانی که "یحیی" در خانه خود است، کنار وی ظاهر می شود و دیالوگ های ارتباطی کمی با یحیی دارد، هرچند که بازی صورت وی در فیلم درآمده ولی در سینمای ما کمتر به این ویژگی این نقش ها توجه می کنند. آیا "خداحافظی طولانی" در کارنامه کاری فرزاد موتمن یک پیشرفت به حساب می آید؟بله، داستان این اثر پرفراز و نشیب بود و از قصه خوبی هم بهره می برد. خیلی خوشحالم که در جشنواره فجر این فیلم مورد توجه کارشناسان ومردم قرار گرفت. در رزومه خودم دو اثرضعیف به لحاظ محتوایی وفرمی وجود دارد که در مجموع بیشتر سعی می کنم که از این مسئله در تولید دیگرآثار جلوگیری کنم. "خداحافظی طولانی" استحقاق دریافت سیمرغ بیشتری را از سی وسومین دوره جشنواره فیلم فجر نداشت؟نمیدانم، ولی همیشه فیلم های من در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و خودم اغلب جزو کاندیدای بهترین کارگردانی بودم که تا به حال این جایزه را کسب نکردم ولی در مجموع عین برخی از فیلمسازان شلوغ کاری نمی کنم، چرا که معتقدم اثری ندارد و سلیقه هئیت داوران را نمی شود تغییر داد، هیچ اعتراضی نسبت به کم و زیاد بودن سیمرغ های دریافتی "خداحافظی طولانی ندارم.سایه روشن تجربی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران استهمچنان "سایه روشن" در محاق گرفتار شده است و انگار حالا حالاها هم قصد خروج از این وضعیت را ندارد:در مورد "سایه روشن" تنها حرفی که می توانم بگویم این است که این اثر "تجربی ترین فیلم تاریخ سینمایی ایران است".از وضعیت اکران فیلم خود و فروش آن راضی هستید.وضعیت اقتصادی کشورمان در این سالها همواره با یک رکود عظیم مواجه شده که به همین سبب مردم از دیدن و تماشای آثار کمدی لذت بیشتری می برند و کاملا به آنها در این زمینه حق می دهم. همان طور که نمونه این مسئله را قبلا در جنگ و قحطی آمریکا با دیگر کشورها خواندیم و مستندهایش را تماشا کردیم. اقتصاد این کشور فلج شده بود و فیلمسازان هالییوودی درمان وضعیت روحی روانی مردم در ساخت آثار کمدی موزیکال می دیدند. مردم را بهبود می بخشیدند و آنها راسرگرم می کردند. نباید توقع داشته باشیم با تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و بیکاری بسیاری از جوانان آنان به سمت تماشای آثار کمدی روی نیاورند، "خداحافظی طولانی" می تواند به فروش نسبی خوبی به اندازه خودش دست پیدا کند.نسیماخبار مرتبط :فرزاد موتمن فیلم کمدی میسازد فیلم جدید فرزاد موتمن به انتخاب لوکیشن رسیددرباره فيلم «دماغ» ساخته فرزاد موتمن
سه شنبه 13 مرداد 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]
صفحات پیشنهادی
دعوت جشنواره فیلمهای موبایلی فرانسه از فیلمسازان ایرانی
دعوت جشنواره فیلمهای موبایلی فرانسه از فیلمسازان ایرانی شناسهٔ خبر 2872123 - شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۱ هنر > سینمای ایران یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای موبایلی از فیلمسازان ایرانی برای ارسال فیلمهایشان به این جشنواره دعوت کرد به گزارش خبرگزاری مهر در طی همکارنگاهی دیگر به مصاحبه رئیس سازمان سینمایی با وال استریت ژورنال آقای دیپلمات شما مدیر سینمای انقلاب هستید نه هر
نگاهی دیگر به مصاحبه رئیس سازمان سینمایی با وال استریت ژورنالآقای دیپلمات شما مدیر سینمای انقلاب هستید نه هر فیلم و فیلمسازی تابحال فصل کرگدن را دیدهاید رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا در مصاحبهای با روزنامه وال استریت ژورنال به بهانه تاثیر رفع تحریمها ب«مهریه بی بی» نقد شد/ خاطره بازی با فیلم های دیروز سینمای ایران
مهریه بی بی نقد شد خاطره بازی با فیلم های دیروز سینمای ایران شناسهٔ خبر 2870022 - چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۵ هنر > سینمای ایران در جلسه نقد و بررسی فیلم مهریه بی بی که در قالب برنامه سینما نوستالژی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد عوامل این فیلم سینمایی درباره تجربه ساکارگردان سینما :سینمای امروز ایران بیشتر به «سیرک» شباهت دارد!
سیروس الوند کارگردان سینما معتقد است وضعیت سینمای امروز ایران بی شباهت به سیرک نیست سیروس الوندکارگردان فیلم مزاحم بیان کرد سینما در برگیرنده وجوه مختلفی است که یک وجه آن سرگرمی است یعنی مردم به سینما می روند تا فقط اوقات فراغتشان بگذرد متاسفانه باید بگویم اغلب فیلم هاینورتابان «محمد» (ص) بر سینمای ایران
نورتابان محمد ص بر سینمای ایران رئیس سازمان سینمایی از تجهیز صد مجتمع فرهنگی در استانها و تبدیل آنها به سینما همزمان با اکران فیلم محمد ص به کارگردانی مجید مجیدی خبر داد و گفت این مجتمعها در شهرهای مهم یا شهرهایی که جمعیت بیشتری دارد تجهیز خواهد شد به گزارش جامبازگشت یک بازیگر زن بعد از سالها به ایران / بعضی فکر میکنند هنوز خارج از کشور هستم
بازگشت یک بازیگر زن بعد از سالها به ایران بعضی فکر میکنند هنوز خارج از کشور هستم فرهنگ > سینما - غزل صارمی که با فیلم عروس آتش ساخته خسرو سینایی وارد دنیای بازیگری شده بود یکی از آرزوهای خود را همکاری دوباره با سینایی عنوان کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین غزواکنش خواننده مشهور به ممنوعیت آثارش |اخبار ایران و جهان
واکنش خواننده مشهور به ممنوعیت آثارش ممنوعیت آثار سامی یوسف در صداوسیما واکنش این خواننده ایرانیتبار را به دنبال داشت کد خبر ۵۲۰۴۹۶ تاریخ انتشار ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۹ - 29 July 2015 ممنوعیت آثار سامی یوسف در صداوسیما واکنش این خواننده ایرانیتبار را به دنبال داشت روزنهمایون ارشادی و دو بازیگر زن سینمای ایران در «... عطر تلخ»
همایون ارشادی و دو بازیگر زن سینمای ایران در عطر تلخ پیش تولید فیلم عطر تلخ آخرین فیلم بلند سینمایی ناصر محمدی با عقد قرارداد همایون ارشادی بازیگر علی محمدزاده مدیر فیلمبرداری و علی مردانی مجری طرح ادامه دارد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاهیک روز با سینمای ایران در لندن با «ملبورن» رقم خورد
یک روز با سینمای ایران در لندن با ملبورن رقم خورد شناسهٔ خبر 2871994 - یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷ ۴۹ هنر > سینمای جهان فیلم ملبورن ساخته نیما جاویدی در برنامه یک روز با سینمای ایران در لندن به نمایش در آمد به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مووی نیوز فیلم سینمایی ملبورنسهم سینمای ایران از «ونیز» تنها یک فیلم
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۳ فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنوارهی ونیز در بخش افقهای این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت که اولین ساخته جلیلوند استایوبی: عصر آرامش و ادبیات فاخر در سینمای ایران فرارسیده است
ایوبی عصر آرامش و ادبیات فاخر در سینمای ایران فرارسیده است اصفهان - ایرنا - رییس سازمان سینمایی کشور گفت عصر آرامش و دوران ادبیات فاخر همراه با وحدت و همدلی در سینمای ایران فرا رسیده است به گزارش ایرنا حجت الله ایوبی روز پنجشنبه در نشست با سینماگران استان اصفهان افزود تا دوگرانترین بازیگر زن سینمای ایران
گرانترین بازیگر زن سینمای ایرانتاریخ انتشار دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۰۶ لیلا اوتادی متولد ۱۴ مرداد ماه ۱۳۶۲ دارای مدرک کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه تهران است وی با فیلم «چشمان سیاه» ساخته ایرج قادری بازیگری را آغاز کرد رادیو چین لیلا اوتادی متولد ۱۴ مردادممنوع التصویری بازیگر زن مشهور ایرانی در تلویزیون!!
این روزها تیزر تلویزیونی فیلم سینمایی یحیی سکوت نکرد در حالی از تلویزیون پخش میشود که نه اثری از نام فاطمه معتمدآریا در این تیزر هست و نه نشانی از تصویر او فاطمه معتمدآریا این روزها تیزر تلویزیونی فیلم سینمایی یحیی سکوت نکرد در حالی از تلویزیون پخش میشود که نه اثری از ناممسئول انجمن سینمای جوان بروجرد خبر داد ثبت نام علاقمندان به شرکت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور
مسئول انجمن سینمای جوان بروجرد خبر دادثبت نام علاقمندان به شرکت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشورمسئول انجمن سینمای جوان بروجرد گفت از علاقمندان به شرکت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ثبت نام میشود رضا میرزایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کردخیانت بزرگ سینمای ایران در حق زنان
خیانت بزرگ سینمای ایران در حق زنان متاسفانه برخی از آثار سینمایی سعی در ارائۀ یک چهرهی دگرگون شده از زن ایرانی را دارند این دسته از آثار سینمای ایران به ترسیم یک چهرهی بیهویت و بینشان از زن شرقی میپردازند غربی نشان دادن زن ایرانی وجه شباهت این دسته از فیلمها با سینمای قبل10 فیلم کوتاه برای شرکت در المپیاد فیلمسازی در سنندج ساخته می شود
10 فیلم کوتاه برای شرکت در المپیاد فیلمسازی در سنندج ساخته می شود سنندج - ایرنا - انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج از ساخت 10 فیلم کوتاه توسط نوجوانان 12تا 19 سال برای شرکت در المپیاد فیلمسازی در سنندج خبر داد به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن سینما جوان سنندج همچنین از ممرور 45 سال فیلمسازی عباس کیارستمی (1)
مرور 45 سال فیلمسازی عباس کیارستمی 1 اگر از تاریخ ساخت نخستین فیلم کوتاه کیارستمی نان و کوچه یعنی سال 1349 تا امروز حساب کنیم عباس کیارستمی 45 سال است فیلم می سازد یا دقیق تر 45 سال است در فضای فرهنگی ایران حضوری موثر و انکارناکردنی دارد مجله همشهری سینما 24 - روبرت صافا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها