تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802918475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور اقتصادي بانک محور است/امکان حضور بانک هاي خارجي در ايران فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۵ق.ظ)
جهانگيري خطاب به دولت: اقتصاد کشور اقتصادي بانک محور است/امکان حضور بانک هاي خارجي در ايران فراهم شود موج- اقتصاد کشور اقتصادي بانک محور است و در نظام پولي و مالي ما تاسيس بانک خارجي ممنوع شده است اما نياز کشور در حال حاضر حضور بانک هاي خارجي در ايران است که اين امکان بايد وجود داشته باشد تا چرخ اقتصادي کشور حرکت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مهدي جهانگيري نائب رئيس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به فرصت ها و تهديدي هاي پس از فضاي تحريم اظهار کرد: در فرصت و تهديدهاي فضاي پس از تحريم صحبت هاي فراواني مي شود که بعضي دولتي و برخي از سوي بخش خصوصي است اما رساندن اقتصاد کشور به فضايي که توام با رشد باشد در هر دو مورد ديده مي شود.
وي ادامه داد: توجه به صادرات و توليد داخلي بسيار پراهميت است زيرا دولت يازدهم گستره مديريتي در 30 سال و اندي از انقلاب کشور داشته و توانسته فضاي غيرتحريم و تحريم را تجربه کند و اکنون مي تواند با مديريت ارزشمند دوره پس از تحريم را نيز به خوبي مديريت کند.
وي با اشاره به نيازهاي اخير اقتصاد کشور تصريح کرد: با راه اندازي ستاد اقتصادي و دوران پس از تحريم بايد بر اين مقوله نگاه جدي داشته باشيم، با توجه به اعتقادي که دولت به خصوصي ها دارد و اذعان مي کند که سکان اقتصاد کشور بايد به دست خصوصي ها قرار بگيرد اين مسئله بايد بر مبناي واقعي اجرايي شود و طبق تاکيد رهبري بايد از اقتصاد دولتي پرهيز کنيم و اتاق بازرگاني مي تواند سرمنشاء آغاز اين حرکت باشد.
وي با تاکيد بر اهميت عقلانيت در اقتصاد کشور تصريح کرد: استمرار عقلانيت که در اين دو سال از دولت شاهد بوده ايم . دولت در تمامي حوزه هاي اقتصادي با تصميمات کارشناسي شده و به دور از هيجان، تصميمات اقتصادي را اعلام کرده است و از هرگونه تنش در اقتصاد نيز پرهيز شد اما براي دوران پساتحريم نيز ما نيازمند ادامه دار بودن همين جريان عقلانيت هستيم و اميدواريم دولت از حرکت هاي پوپوليستي در لايه هاي مياني نيز جلوگيري کند.
وي با اشاره به عقد خصوصي سازي در کشور اشاره کرد و افزود: قانون اصل 44 نقطه عطفي از اقتصاد بود که با بدترين شکل اجرايي شد که ما از دولت انتظار داريم با پايش اين قانون آن را به طور شفاف اجرايي کند.
وي اضافه کرد: در حوزه سهام عدالت ما تنها مالکيت ها را واگذار کرديم و همان نحوه مديريت دولتي باقي ماند که اين موضوع مطلوب نيست.
وي با تاکيد بر اهميت بازارهاي داخلي کشور در حوزه پساتحريم گفت: تهديد جدي فعالان بخش خصوصي آن است که بازارهاي کشور به بازارهايي جذاب براي واردات کالا تبديل شود ضمن آنکه اقتصاد ما اقتصادي بانک محور است و در نظام پولي و مالي ما تاسيس بانک خارجي ممنوع شده است اما نياز کشور در حال حاضر حضور بانک هاي خارجي در ايران است که اين امکان بايد وجود داشته باشد تا چرخ اقتصادي کشور حرکت کند.
وي با اشاره به تسهيل فضاي سرمايه گذاري خارجي اذعان کرد: بايد با تشکيل کارگروهي براي يک بار ديگر قانون سرمايه گذاري خارجي تجديد نظر شود و براي تسهيل اين فضا دولت با تمام توان خود اقدام کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن