تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نیرو اعلام کرد پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزیر نیرو اعلام کرد
پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده‌رود
وزیر نیرو گفت: شرایط حوضه آبریز زاینده‌رود طوری پیش می‌رود که اگر مصوبات شورای هماهنگی مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود در مورد نحوه برداشت و مصرف به دقت اجرایی نشود، نمی‌توان پیامدهای آینده را در این حوضه کنترل کرد.

خبرگزاری فارس: پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده‌رود



به‌ گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت‌چیان در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: طرح‌های توسعه کشاورزی استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری که موجب بارگذاری مصرف بیشتر از سقف تخصیص شورای هماهنگی حوضه آبریز هستند، متوقف می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت حساس این حوضه از نظر تامین منابع آب بخش‌های مختلف اظهار داشت: شرایط در این حوضه طوری پیش می‌رود که اگر مصوبات این شورا در خصوص نحوه برداشت و مصرف به دقت اجرایی نشود، نمی‌توان پیامدهای آینده را در این حوضه کنترل کرد.
وی ادامه داد: اعضای شورا در استان‌ها باید جلوی تخلفات برداشت آب به‌ویژه در جلوگیری از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی خارج از تخصیص مصوب شورا برای هر استان را بگیرند.
وزیر نیرو با اشاره به اقدام‌های قابل اجرا برای کنترل این وضعیت افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداران باید از هرگونه اختصاص اعتبارهای دولتی به طرح های کشاورزی که خارج از سقف تخصیص، موجب بارگذاری جدید در این حوضه می‌شوند، جلوگیری شود.
چیت‌چیان ادامه داد: استانداران این استان‌ها باید با اولویت‌های مدنظر خود، طرح‌هایی را که باعث افزایش مصرف بیشتر از سقف تخصیص آب شده‌اند، متوقف کرده و شرکت‌های برق نیز باید از دادن برق برای ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ در مجمع‌های غیرمجاز امتناع کنند.
وزیر نیرو تصریح کرد: تمامی خسارت‌های احتمالی که با این تصمیم متوجه کشاورزان و سرمایه‌گذاران منطقه می‌شود، ضرر و زیان پرداخت می‌شود تا کسی در این زمینه متضرر نشود.
همچنین در این نشست با تصمیم اعضا مقرر شد برای تدقیق آمار برداشت و مصرف در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با مشارکت دستگاه‌های استان، آماربرداری دوباره‌ای توسط یک مشاور امین انجام گیرد تا میزان مازاد یا کسری برداشت در هر استان مشخص شود. انتهای پیام/ب

94/05/11 - 18:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن