تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820042419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعیین تکلیف دکل های مخابراتی و قهر رییس کمیسیون فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همراه با جلسه رسمی شورای اسلامی شهر؛ تعیین تکلیف دکل های مخابراتی و قهر رییس کمیسیون فرهنگی قم - ایرنا - یکصد و سی و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با تعیین تکلیف اجاره بهای دکل های مخابراتی و حاشیه هایی از جمله قهر رییس کمیسیون فرهنگی شورا همراه بود.


به گزارش ایرنا، درابتدای این جلسه قراربود حجت الاسلام حمید روحانی رییس کمیسیون فرهنگی شورا درنطقی پیش از دستور گزارشی از فعالیت های این کمیسیون ارائه دهد.
وی درابتدای نطق خود گفت: با توجه به این که یک سال است زمانی برای ارائه گزارش کمیسیون فرهنگی خواسته بودیم و قرار شده بود که رییس شورا چهار زمان 15 دقیقه ای را در این مدت به کمیسیون اختصاص دهد اما این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته شورا نیز قرار بود سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی شورا ارائه گزارش کند که متاسفانه زمانی به وی تا پایان جلسه داده نشد.
وی ابراز داشت: برخورد هیات رییسه با کمیسیون فرهنگی مناسب نیست و توجهی به آن نمی شود لذا به نشانه اعتراض با وجودیکه زمان ارائه نطق دارم، هیچ گزارشی را ارائه نمی کنم.

** تکلیف اجاره بهاء دکل های مخابراتی مشخص شد
در ادامه جلسه حجت الاسلام سید محمد آتش زر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه ای را در مورد اخذ مجوز اجاره بهاء نصب دکل و آنتن های مخابراتی و ارتباطی ارائه کرد.
وی بیان داشت: شرکت های مخابراتی برای سرویس دهی آنتن دهی بهتر به مردم دکل هایی را در سطح شهر نصب می کنند که برخی در منازل مسکونی قرار دارد، برخی در شوارع، میادین یا فضاهای سبز شهرداری قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: در سال قبل مصوبه ای داشتیم که دکل هایی که در شوارع و فضاهای سبز قرار دارند طبق شیوه ای که در شهرهای دیگر انجام می شود و با توجه به ارتفاع دکل و محدوده اشغال شده اجاره بها بپردازند و از این رو اجاره بهایی نیز از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورا پیشنهاد می شود.
وی افزود: کل دکل هایی که در محدوده میادین، پارک ها و شوارع شهر قم نصب شده اند 65 عدد است و پیشنهاد ما آن است که شهرداری به ازای هر دکل ماهیانه سه میلیون تومان اجاره بها دریافت کند گرچه پس از تصویب باید نظر مساعد فرمانداری نیز گرفته شود تا مصوبه به شورا بازنگردد.
محسن رنجبر معاون برنامه ریزی شهردار قم نیز در این جلسه گفت: موضوع دکل ها در کل دنیا مطرح است و اکنون موضوع اجاره ریالی است و نباید به موضوع حواشی پرداخت گرچه ساماندهی این دکل ها بسیار مهم است اما سلامت مردم برای ما مهم تر است.
وی بیان داشت: زمانی که بحث ساماندهی دکل ها مطرح می شود موضوع شدت الکترومغناطیسی مهم است و و این موضوع که دکل ها کجا نصب شوند که موجب مشکل برای مردم نشود نیز باید مدنظر باشد.
این لایحه در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر قم رسید.

** تخفیف 35 درصدی برای پروانه احداث دانشکده طب اسلامی در قم
در ادامه این جلسه لایحه ای در خصوص درخواست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر مساعدت صدور پروانه ساختمانی برای دانشکده طب اسلامی که با همکاری یک خیر قرار است ساخته شود مطرح شد.
وحید شایسته نیک عضو شورای شهر قم در این زمینه عنوان کرد: میزان بدهی های شهرداری بالا رفته است و اگر مکانیزمی را داشته باشیم که دستگاه های مربوطه بخشی از این بدهی ها را با پرداخت عوارض های خود بپردازند امری مطلوب است و اگر قرار است در احداث دانشکده طب اسلامی به خیر تخفیف بدهیم اما دانشگاه علوم پزشکی به نوعی به شهرداری بدهکار باشد.
محسن عابدینی پور دیگر عضو شورا نیز گفت: باید از امر خیر حمایت کرد اما در این زمینه چارچوب مشخص و آیین نامه مدونی نداریم لذا باید چارچوب و آیین نامه مشخصی تدوین شود که تصمیمات هماهنگی گرفته شود.
شهردار قم نیز در مورد این لایحه گفت: با تصمیم مجلس شورای اسلامی هر گونه تخفیف در صدور پروانه و پرداخت عوارض دستگاه های دولتی ملغی شده است و هر چه وزیر بهداشت کوشش کرد تا تخفیفات بخش بهداشت و آموزش پزشکی را در مجلس بگنجاند مجلس زیر بار نرفت.
سقائیان نژاد ادامه داد: برخورد با آموزش و پرورش نیز همین گونه است اما در پرداخت عوارض از دستگاه های دولتی می توانیم به گونه ای عمل کنیم که عوارض به مرور از آن دستگاه گرفته شود.
در نهایت این لایحه تحت عنوانی که اگر پرداخت هزینه پروانه ساخت دانشکده طب اسلامی به صورت نقدی باشد 35 درصد تخفیف داده شود به رای گذاشته شد و به تصویب اعضا رسید.

** مهر تاییدی بر قرارداد مناقصه ایجاد شهرک خدمات خودرویی
در ادامه این جلسه هم چنین درخصوص ایجاد شهرک خدمات خودرویی در میدان بزرگ شهید رجایی و مصوبه شماره 1239 شورای شهر در آن مورد بررسی صورت گرفت.
حجت الاسلام آتش زر عضو شورا در توضیح لایحه گفت: شهرداری مجوز لازم را پیش از این برای برگزاری مناقصه احداث شهرک خدمات خودرویی گرفته است و پس از برگزاری مناقصه برنده اعلام شده و باید قرارداد تنظیمی دوباره درشورا تصویب شود.
وی ادامه داد: این قرارداد ازنظر حقوقی اشکالی ندارد و سند زمین به نام شهرداری است و از این رو بند بند قرارداد در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.
وی یادآور شد: در قرارداد تنظیمی باید قرارداد مصالح و مشخصات فنی هم چنین پیوست زمان بندی و نحوه نگهداری نیز مشخص باشد و جبران هزینه ها در پنج سال اول 67 درصد برای پیمانکار و 33 درصد برای شهرداری تعریف شده و بعد از پنج سال مالکین باید حق شارژ بدهند. این لایحه به رای گذاشته شد و به تصویب اعضا رسید.

** تصویب لایحه اخذ مجوز تفویض اختیارات شهردار به بررسی بیشتر موکول شد
در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز تفویض اختیار انجام امور به قائم مقام شهردار، معاون مالی، اقتصادی، شهرداران مناطق، مدیرکل مالی و مدیرکل حقوقی توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شد.
برخی اعضای شورای شهر در این زمینه معتقد بودند که شهردار خود از سوی شورای شهر تفویض اختیارات شده است و همان طور که اختیارات شورای شهر قابل تفویض نیست اختیارات شهردار نیز به همین گونه قابل تفویض نخواهد بود.
گرچه سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم معتقد بود که تفویض اختیار از طریق شهردار با مصوبه شورای شهر امکان پذیر است تا تمرکززدایی ایجاد شود و همه شوراهای شهر و شهرداری ها در تمرکز زدایی مسائلی به مدیران تفویض می کنند تا امور با سرعت بیشتری جلو رود.
این لایحه در نهایت با تصمیم اعضای شورای شهر برای بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه فرستاده شد.

** تصویب بهسازی حاشیه قبرستان وادی السلام
یکی دیگر از لوایح مطرح شده در یکصد و سی و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر قم موضوع بهسازی قبرستان وادی الاسلام قم بود. به گفته مصطفی سعادت طلب رییس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم در مقابل این قبرستان چهار باب مغازه حجاری است که فضای نازیبایی را به بستر شهر داده که شهرداری طی لوایحی در نظر دارد این وضعیت را ساماندهی کرده و به بهسازی بپردازد.
در نهایت تملک این مغازه ها با متری دو میلیون تومان مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و با 17 رای موافق به تصویب رسید.

** نامگذاری جدید برای 25 خیابان و اصلاح نام 12 خیابان دیگر
در این جلسه هم چنین کمیسیون خدمات شهری لایحه اخذ مجوز نامگذاری 25 مورد اسامی پیشنهادی به همراه 12 مورد اصلاح اسامی تکراری شوارع را مطرح کرد.
عباس ذاکریان رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: طرحی داریم در خصوص موضوع جا به جایی اسامی خیابان ها و همچنین پیگیری اسامی جدید در خیابان های هم نام که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: 25 مورد اسامی جدید در مناطق هشت گانه قم انجام شد و 12 مورد نیز اسامی مشابه بود که اصلاح شد.
این لایحه نیز در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر قم رسید.ک/4
7408/ 6133/



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن