تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802796879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 109 درصدی ترانزیت ریلی کشور طی سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رشد 109 درصدی ترانزیت ریلی کشور طی سال جاری گرگان - ایرنا - رییس کمیته ترانزیت ریلی راه آهن جمهوری اسلامی از رشد 109 درصدی تزانریت کالا طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشترین ترانزیت ریلی کالا از مسیر راه آهن سرخس - بندرعباس و بالعکس بوده است.


آنه محمد غراوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مجموع 452 هزار تن کالا از خطوط ریلی کشور به کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس جابجا شده است.
وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی از برندهای مالی و محل های کسب درآمد راه آهن جمهوری اسلامی است، افزود: بطور میانگین حدود 40 درصد درآمدهای راه آهن از ترانزیت کالا حاصل می شود.
به گفته وی، راه آهن جمهوری اسلامی از محل ترانزیت این مقدار کالا 690 میلیارد ریال درآمد بدست آورده است.
غراوی، کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان را از مهمترین کشورهای مبدا و مقصد ترانزیت کالا دانست و اضافه کرد: انواع کود شیمیایی، پنبه، گوگرد از مهمترین اقلام کالاهای ترانزیت شده از خطوط ریلی ایران بوده است.
وی با اشاره به برخی ظرفیت های صادراتی محصولات در کشورهای آسیای میانه از جمله صادرات 10 میلیون تنی گندم در قزاقستان و ذخایر عظیم معدنی این کشور و نیز صادرات یک میلیون تنی پنبه در ازبکستان، تصریح کرد: خطوط ریلی جمهوری اسلامی توانمندی ترانزیت حداقل 50 درصد ظرفیت صادراتی این کشورها را دارد.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی همچنین بابیان اینکه درآمد و ارزش ترانزیت هر تن کالای خارجی برابر با 3 تن کالای داخلی است، یادآور شد: ظرفیت های ریلی راه آهن کشور فرصت خوبی برای کسب درآمد است.
غراوی با اشاره به راه اندازی راه آهن ایران - ترکمنستان، قزاقستان طی آذرماه 93 با حضور روسای جمهور سه کشور بعنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور، گفت: این خط ریلی ظرفیت خوبی برای ترانزیت کالا از دو کشور همسایه است که باید با تعاملات تجاری از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
به گزارش ایرنا ساخت راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان از سال 90 با توافق این سه کشور در طول نزدیک به 926 کیلومتر آغاز شد و آذرسال 93 با حضور روسای جمهوری این کشورها در مرز اینچه برون استان گلستان به بهره برداری رسید.
80 کیلومتر از این خط آهن در ایران (مرزاینچه برون)، 700 کیلومتر در ترکمنستان و بیش از 120 کیلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده و ادامه آن در کشور، بعد از راه آهن خراسان رضوی، دومین کریدور شرق به غرب است.
این خط آهن از شهر اوزن (Uzen ) در قزاقستان تا قزل قایا در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر برکت در ترکمنستان و از برکت تا اترک و اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان و از اینچه برون تا شهر گرگان ساخته شده است.
این پروژه بزرگ، مسیر حمل و نقل تجارت جهانی میان شرق از چین تا آسیای مرکزی و غرب جهان به ویژه اروپای غربی را حدود 10 هزار کیلومتر راه زمینی کاهش می دهد و زمینه ساز رونق اقتصادی و سیاسی این منطقه است.
/3039/1648



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن