تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798316608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست رسانه‌ای نمایش «سعادت لرزان مردان تیره‌ روز» این نمایش یک باز تولید نیست/مطبوعات مدیران را از اعمال سلیقه شخصی باز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست رسانه‌ای نمایش «سعادت لرزان مردان تیره‌ روز»
این نمایش یک باز تولید نیست/مطبوعات مدیران را از اعمال سلیقه شخصی باز دارند
محسن علیخانی گفت: نمایش «سعادت لرزان مردان تیره‌ روز» اصلاً قرار نیست باز تولید همین نمایش در سال 79 باشد اگرچه شباهت‌هایی دارد که با زمان بیشتر می‌توانستیم آنها را هم به حداقل برسانیم.

خبرگزاری فارس: این نمایش یک باز تولید نیست/مطبوعات مدیران را از اعمال سلیقه شخصی باز دارند



به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای «سعادت لرزان مردان تیره‌ روز» با حضور کارگردان «محسن علیخانی» و بازیگران این نمایش «ستاره اسکندری»، «پونه عبدالکریم‌زاده» و «فهیمه امن‌زاده» صبح امروز در تماشاخانه باران برگزار شد. در ابتدای نشست محسن علیخانی کارگردان سخنانی را در ارتباط با نمایش «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» گفت: این نمایش در سال 79 در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توسط ما اجرا شد اما باید اظهار کنم که قرار نیست این نمایش بازتولید همان نمایشی باشد که در همان سال اجرا شد. بلکه قرار است اجرای نمایش «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» در سال 94 شاهد باشیم. وی در ادامه افزود: بنده به سه دلیل قبول کردم که این متن را دوباره کارگردانی کنم دلیل اولم ابتدا نوشته شخص علیرضا نادری است که نویسنده نمایش است واقعا نمایشنامه‌های وی و نوشته‌های برهه‌های تاریخی ما است هر موقع به آن رجوع کنیم می‌توانیم درخور شرایط موجود استنباط لازم را داشته باشیم. او همچنین اظهار داشت: دومین دلیل موسسه تئاتر باران بود که به نظر بیش از آنکه دغدغه‌های اقتصادی میان آنها موج بزند دغدغه‌های فرهنگی برای آنها در اولویت است و آخرین دلیلم هم این است که باید در بازه زمانی مشخصی به دلایل شخصی در ایران بمانم در نتیجه تصمیم گرفتم این نمایش را به روی صحنه ببرم. وی درباره بازتولید یک اثر نمایشی گفت: به نظرم  هر نمایشی در هر دوره‌ای می‌تواند با زاویه‌ نگاه جدیدی به موضوعات به روی صحنه برود بنابراین این نمایش بازتولید سال 79 نیست در جلسه‌ای هم که با تمام بازیگران و همچنین همکارانمان در مجموعه باران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» 94 را شاهد خواهیم بود که به روی صحنه می‌رود. علیخانی در ارتباط با مدت زمان تمرین این گروه نمایشی اظهار داشت: ابتدا قرار بود 15 جلسه تمرین داشته باشیم که 13 جلسه از آن محقق شد و در طی این مدت به یک اجرایی رسیدیم که زیربنایش با سال 79 بسیار متفاوت است اگر چه تشابه‌هایی را می‌توان بین آنها یافت که اگر مدت زمان کافی برای تمرین داشتیم قطعا این شباهت‌ها هم به حداقل می‌رسید. ستاره اسکندری یکی از بازیگران این نمایش گفت: درسال 79 من جزو بازیگرانی بودم که در این نمایش حضور داشتم و در همین نقش بازی می‌کردم که جایزه بازیگری نیز در نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر دریافت کرد. نه تنها من بلکه کارگردان و سایر دوستان نیز در این نمایش خوش درخشیدند. وی در ادامه افزود: جایزه‌ای که برای بازی در این نقش دریافت کردم یک مسئولیت سنگینی را بر دوش من گذاشت و باعث شد تئاتر بیش از پیش برایم جدی و معتبر شود. بازیگر نمایش «هم هوایی» در ادامه گفت: پانزده سال از اجرای نمایش «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» در سال 79 می‌گذرد در نتیجه متعاقبا 15 سال به تجربه حرفه‌ای و کاری من در امر بازیگری اضافه شده است. کارگردان این نمایش در سیستم جدیدی ما را هدایت کردند تا بتوانیم به بازی‌های خلاقانه‌تری برسیم. افرادی که بازی من را در این نمایش در سال 79 دیده بودند و همچنین در طول تمرین‌ها با من همراه بودند اظهار داشتند اجرای نقشم تفاوت چشمگیری با آن سال داشته است. محسن علیخانی در پاسخ به این پرسش که در طی این سالها مشغول به چه کاری بوده است افزود: البته بنده از اجرای این نمایش در سال 79 تا به امروز یک نمایش دیگر در سال 83 تمرین کردم و قرار بود که برای اجرای عمومی به روی صحنه برود. وی در ادامه افزود: تقریبا در همان سالها بود که احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین در حال انتخاب شدن برای این سمت بود. اسم این نمایش بازگشت به خانه پدری بود با نگاهی آزاد به نمایشنامه علیرضا نادری. این نمایش در خود جشنواره همان سال حضور داشت اما به دلایلی به آن اجازه اجرا داده نشد. درست زمانی که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شدند باعث شد که من از ایران بروم.   او همچنین گفت: تقریبا ما هشت سال نمی‌توانستیم نمایش «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» به روی صحنه ببریم اما شاید امروز این اتفاق میسر شود که البته خود نقطه امید است. وی با اشاره به روحیه نقد پذیری در میان جامعه، مسئولان، مدیران و مردم گفت: زمانی که در یک جامعه تئاتر خوب و همچنین آثار مستند با کیفیت تولید می‌شود که دارای نقد آگاهانه و منصفانه است به این نتیجه می‌رسیم که در مجموع جامعه نقدپذیر هستند اما زمانی که تئاتر و سینمای مستند سرکوب می‌شود باید قبول کنیم قرار است که نقدی صورت نگیرد. من در طی این مدت علاقه به کار کردن داشتم اما مدام با درهای بسته مواجه می‌شدم. علیخانی در ادامه افزود: نمایش‌های علیرضا نادری جزو آثاری است که می‌توان در دوره‌های مختلف با نگاه‌های گوناگون به روی صحنه رود. گروهی که قرار است این نمایش را درسال 94 روی صحنه ببرند تقریبا همان گروهی است که در سال 79 به روی صحنه بردند تنها با این تفاوت که به جای احمد مهران‌فر که مشغول به فعالیت در کار دیگری بود بازیگر خوب دیگری به نام شهرام حقیقت‌دوست به گروه اضافه شد. درحقیقت این میل گروه بود که باعث شد این اتفاق بیفتد وگرنه تمایلی در من وجود نداشت. او همچنین اظهار داشت: تلاش کردم با گروه به یک روند خلاقانه برسیم تک تک افراد در اجرای این نمایش شریک هستند. ستاره اسکندری در ادامه نشست گفت: درست است که ما در 13 جلسه تمرین داشتیم اما هر کدام از ما از 15 خرداد تمرین‌های خود را به صورت فردی و گاه همراه با سایر بازیگران انجام داده‌ایم تا بتوانیم به اجرای باکیفیتی برسیم. به نظرم می‌توان در زمان کوتاه با نگاه و تمرین‌های اصولی و درست با پختگی یک نمایش آماده اجرا شود. کارگردان این نمایش با توجه به نگاه کارگردان و حضورش در یک اثر نمایشی گفت: در واقع نمی‌توان نگاه یک کارگردان را توصیف کرد به نظرم کار کارگردان همانند کار خداوند است در هستی. نمی‌توان وجود اثبات یک کارگردان کار سختی است اما افرادی که دارای تخصص هستند می‌توانند حضور وی را در نمایش حس کنند و تاثیرات آن را ببینند شاید این حرف کمی بزرگ باشد اما این نمایش در سال 94 نسبت به آنچه که در سال 79 شاهد بودیم نگاه جهان شمول‌تری دارد اما تعریف درست‌تر این است که در این نمایش قشرهای مختلفی را پوشش می‌دهد. او همچنین گفت: شخصیت‌های نمایش «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» در سال 79 شناسنامه بیشتری همراه با جزئیات داشت اما در این اجرا بیشتر به سمت بخش‌های استعاری نمایشنامه رفته‌ایم در مجموع شاهد شخصیت‌پردازی متفاوتی خواهیم بود باز هم به کمبود وقت تاکید می‌کنم چرا که تئاتر برای رسیدن به مقصودی که دارد نیاز به وقت لازم و کافی دارد. علیخانی گفت: تلاش کردیم در اجرای نمایش مهندسی جدیدی را به وجود بیاوریم در اجرای این نمایش در سال 94 یک دانای کل نیز نهفته است اما در «سعادت لرزان مردان تیره ‌روز» سال 79 این دانای کل خیلی نهفته نیست. ستاره اسکندری در پایان این نشست رسانه‌ای اظهار داشت: در دوره اصلاحات اهالی تئاتر دوره خوبی را داشتند اما در دوره بعد بسیار محدود شدند اتفاقی که در دوره گذشته افتاد باعث شد هنرمندان نیاز بیشتری به تئاتر خصوصی داشته باشند در حقیقت همان شرایط باعث شد که من به سمت تهیه‌کنندگی در تئاتر بروم مدیریت‌های سلیقه‌ای چاره‌ای را برای ما باقی نگذاشته است کارهای زیادی حذف شدند تنها به دلیل اینکه سلیقه یک مدیر را تامین نمی‌کردند دقت داشته باشید که می‌گویم سلیقه یک مدیر نه قوانین و ضوابط موجود را. وی در ادامه افزود: به نظرم باید از جامعه مطبوعات، خبرنگاران و منتقدین باید سوال شود که چرا نقد درست و اصولی و البته جدی به مدیریت‌ها نمی‌شود تا حداقل بدین وسیله مدیران وادار شوند که در چارچوب مشخص قوانین تصمیم‌گیری کنند. زمانی که در چنین شرایطی نقدی صورت نمی‌گیرد هنرمند مجبور است که خود دائما درباره مشکلات موجود در حرفه‌اش صحبت کند که این شرایط او را تبدیل به یک آدم غرغرو می‌کند. او همچنین اظهار داشت: سال‌هاست که مرکز هنرهای نمایشی هنرمندان را برای تولید یک اثر هنری حمایت نمی‌کند. چرا باید بسیاری از هنرمندان از تئاتر به سمت تلویزیون کوچ کنند و مطبوعات به کارهای ضعیف آنها اهمیت بیشتری بدهند؟ در چنین شرایطی ارزش‌گذرای بازیگران نیز تغییر خواهد کرد و زمانی که می‌بینند برای کارهای ارزشمند مورد توجه قرار نمی‌گیرند به سمت آثاری می‌روند که شاید خیلی نمی‌توان به آنها نمره قابل قبولی داد. وی در پایان گفت: ما به مسایل بسیار کم اهمیتی محدود شده‌ایم و تمام دغدغه‌مان شده است بیمه و بن و ... . یادمان رفته که برای چه در این حرفه قدم برمی‌داریم. انتهای پیام/

94/04/31 - 14:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن