تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819249719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تنوع بخش‌‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ غرفه‌هایی که بازدیدکننده ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تنوع بخش‌‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ غرفه‌هایی که بازدیدکننده ندارند
در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش‌های متنوعی وجود دارد که برای رسیدن به هر کدام باید مسیری طولانی طی کرد و همین امر موجب شده که بسیاری از غرفه‌ها بدون بازدیدکننده به فعالیت خود ادامه دهند.

خبرگزاری فارس: تنوع بخش‌‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ غرفه‌هایی که بازدیدکننده ندارند



به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال در دو بخش باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار شده است. باغ کتاب برای نخستین‌بار به منظور برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما این مکان به دلیل عدم وجود امکانات مناسب موقعیت خوبی برای برگزاری نمایشگاه ندارد چرا که نه تنها فضای داخلی بلکه فضای بیرونی آن نیز برازنده برگزاری نمایشگاهی در بُعد بین‌المللی نیست.  

غرفه‌هایی با برنامه های مختلف بدون بازدیدکننده علاوه بر این بخش‌هایی که در باغ کتاب برگزار شده‌اند با وجود جذابیت و برنامه‌های خوب چندان مورد استقبال قرار ندارند به طور مثال بخش دانشگاهی یا آموزش و پرورش که با تجهیزات فراوان به این نمایشگاه آمده اند بدون حضور بازدیدکنندگان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.  

  در طبقه دوم باغ کتاب نیز بخش حوزوی، بین‌الملل و آثاری هنری قرار دارد که این بخش‌ها نیز به طور شایسته دیده نشد چرا که مکان برپایی آن‌ها دور طوری طراحی شده است که بازدیدکنندگان با دهان روزه امکان حضور در آنجا را ندارند.  

مسیری طولانی که بازدیدکنندگان را خسته می‌کند افرادی که از سمت باغ موزه دفاع مقدس به نمایشگاه بین المللی قران کریم می‌آیند باید مسیری طولانی را برای رسیدن به باغ کتاب طی کنند و همین گستردگی و مسیر طولانی مانع استقبال خوب از بخش‌های موجود در باغ کتاب شده است.  

  ناطقیان کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه 4 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های غرفه آموزش قرآن با شیوه‌های نوین هنری و خلاقیتی، می‌گوید: ما سه سال است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور می‌یابیم تا دستاوردهای و فعالیت‌های خود را در زمینه امور قرآنی به نمایش گذاشته و افراد را با روش‌های نوین آشنا کنیم.  

  وی با بیان اینکه خانواده‌های باید با یادگیری روش‌ای نوین کودکان را با فرهنگ انس با قرآن آشنا کنند، می‌افزاید: هم اکنون رشد فناورهای نوین مانع توجه کودکان به فعالیت‌های قرآنی شده است بنابراین برای جذب جوانان به امور قرآنی باید آن‌ها را از طریق شیوه‌های نوین با اهمیت فعالیت در امور قرآنی آشنا کنیم.  

  ناطقیان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن مکان غرفه‌های بخش آموزش و پرورش، می‌گوید: امسال با توجه به مکان برگزاری، استقبال از غرفه‌های بخش باغ کتاب خوب نیست تا جایی که حتی احساس می‌کنیم حضور در این نمایشگاه برای ما ثمری نداشته چرا که بازدیدکننده‌ای نداریم. عرضه محصولات عفاف و حجاب بدون تخفیف نمایشگاهی کمی آن‌طرف‌تر از باغ کتاب که به سمت باغ موزه دفاع مقدس برویم، به بخش عفاف و حجاب می‌رسیم؛ بخشی که با 3 چادر زیر نظر بنیاد ملی مدولباس بزرگ فعالیت می‌کند.  

  بخش عفاف و حجاب نیز در روزهای آغازین فعالیت، بازدیدکننده چندانی نداشت و بسیاری از غرفه‌های آن هنوز راه‌اندازی نشده بود. البته پس از راه اندازی نیز این بخش مورد استقبال واقع نشد چرا که قیمت‌های محصولات عفاف و حجاب عرضه شده در این نمایشگاه تفاوت قابل توجهی با مغازه‌های بیرون ندارد و همین امر موجب می‌شود افرادی که از این نمایشگاه دیدن می‌کنند، رغبتی به خرید از بخش عفاف و حجاب نداشته باشند؛ در صورتی که انتظار می‌رفت مسئولان این بخش برای عرضه محصولاتی با تخفیف ویژه رضایت بازدیدکنندگان را جلب می‌کردند.  

  عدم استقبال از محافل قرآنی نمایشگاه قرآن در بخش دیگری از فضای باغ کتاب محافل و مراسم قرآنی به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود؛ محافلی که هر شب با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی شاهد عدم استقبال مردم است به طوری که در بیشتر شب‌ها قاریان و حافظان در فضایی بدون حضور بازدیدکنندگان به تلاوت می‌پردازند که این امر وجهه مناسبی برای برگزاری محافل قرآنی در نمایشگاهی با عنوان قرآن ندارد به همین جهت بهتر بود این مراسم در فضایی مناسب‌تر برگزار می‌شد تا افراد علاوه بر حضور در این محافل قرآنی با اساتید، قاریان و حافظان کشورمان آشنا می‌شدند.  

  هنرنمایی هنرمندان در گذر از جاده فرهنگ و هنر پس از عبور از این بخش‌ها به جاده گذر از فرهنگ و هنر قرآنی می‌رسیم. مسیری که باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس را به هم مرتبط می‌کند. در این جاده غرفه‌های مختلفی وجود دارد که در هر کدام افراد می‌توانند علاوه بر آشنایی با فرهنگ و هنر قرآنی کشورمان با نحوه خلق آثار هنری آشنا شوند.  

  در وسط این جاده نیز تلسکوپی تعبیه شده است که بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌توانند با آن ماه و آسمان را ببینند و و قدرت خداوند از این همه زیبایی و شگفتی را درک کنند.  

  پس از طی کردن جاده گذر از فرهنگ و هنر قرآنی به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسیم. نزدیک‌ترین بخش به جاده گذر از فرهنگ و هنر بخش هنرهای قرآنی و صنایع دستی است که در این بخش علاوه بر تابلوهای معرق و فرش که مزین به آیات قرآن کریم است، انگشترهایی از سنگ‌هایی همچون عقیق، شرف الشمس و حدید به فروش می‌رسد. حضور پرشور کودکان در بخش کودک و نوجوان در نزدیکی این بخش نیز، بخش‌ کودک و نوجوان است که در شب‌های اخیر مورد استقبال بازدیدکنندگان از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن قرار گرفته است.  

  این بخش در فضای باغ موزه دفاع مقدس مستقر است و با برپایی غرفه‌ها و کارگاه‌های مختلف از جمله مسابقه، پویانمایی، بازی و سرگرمی، شعر، داستان، خاطره‌گویی، قصه‌گویی، عروسک سازی، خوشنویسی، نقاشی و نمایش خلاق میزبان کودکان و نوجوانان بازدیدکننده از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.  

  در این بخش پس از افطار جمع کثیری از کودکان و نوجوانان حضور می‌یابند و از برنامه‌های مفرح آن به ویژه نمایش عروسکی لذت می‌برند.  

  بخشی از نخستین روز نمایشگاه قرآن مورد استقبال قرار گرفت در بخش دیگری از باغ موزه دفاع مقدس بخش‌های ناشران قرآنی و نهادها و مؤسسات قرآنی قرار دارد. در بخش ناشران قرآنی کتاب‌های مختلف قرآن و ادعیه از سوی ناشران داخلی و خارجی عرضه می‌شود که این بخش از نخستین روز برگزاری مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار داشت. در این بخش 5 ناشر خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، سوریه و مصر با بیش 3 هزار عنوان کتاب دینی و قرآنی حضور دارند و ناشران داخلی نیز بیش از 18 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌کنند. پس از بخش ناشران به بخش مؤسسات و نهادهای قرآنی می‌رسیم. در این بخش نیز مؤسسات و نهادها به ارائه برنامه‌ها و محصولات و دستاوردهای خود می‌پردازند.  

  عدم نظارت و فروش اغذیه‌ به قیمت‌هایی غیرمعقول در قسمت پایین باغ موزه دفاع مقدس، کمی آن‌طرف‌تر از مکانی که شب‌های شیدایی برگزار می‌شود بخش فروش قرار دارد. در این بخش نیز اغذیه به فروش می‌رسد که بسیاری از مردم روزه دار که در نمایشگاه حضور می‌یابند برای افطار به این محل می‌روند اما متأسفانه غرفه‌های موجود در این بخش مواد غذایی با کیفیت پایین و قیمت‌هایی بالا عرضه می‌کنند و  هیچ‌گونه نظارتی بر این بخش نمی‌شود. به صورت کلی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در روزهای نخستین برگزاری با حضور کمرنگ مردم برگزار می‌شد در شب های اخیر شاهد شوری خاص و حضور پرشور مردم قرآن‌دوست کشورمان است که هر کدام برای استفاده از معنویات در ماه مبارک رمضان به این مکان می‌آیند تا بهره‌ای از کلام وحی ببرند. به گزارش فارس بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 19 تا 24 در باغ موزه موزه دفاع مقدس و باغ کتاب دایر است. انتهای پیام/

94/04/16 - 10:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن