تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802185067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقم دقیق منابع ارزی بلوکه شده/تردید درثبات اقتصادی باارز سه نرخی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سیف اعلام کرد: رقم دقیق منابع ارزی بلوکه شده/تردید درثبات اقتصادی باارز سه نرخی خبرگزاری پانا: رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی در نفت هزینه شد، ۲۲ میلیارد دلار به عنوان پشتوانه مالی طرح‌های ایرانی در چین و۱۰ میلیارد دلار برای طرح‌های نفتی در بانک‌های ایرانی سپرده‌گذاری شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير ساعت 13:25

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، ولی الله سیف با اشاره به حجم منابع ارزی بلوکه شده در خارج از کشور، گفت: رقم ۲۹ میلیارد دلار منابع ارزی بانک مرکزی است که پس از رفع تحریم های بانکی قابل استفاده می شود. این رقم همه منابع ارزی خارجی بانک مرکزی نیست و دلیلی هم وجود ندارد که حجم منابع ارزی بانک مرکزی اعلام شود. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بخشی از منابع ارزی به دلیل شرایط خاص استفاده شده است، افزود: به عنوان مثال ۲۴ میلیارد دلار از منابع در بخش نفت و برای انجام طرح های نفتی سپرده گذاری و هزینه شد. ۲۲ میلیارد دلار هم به عنوان پشتوانه تامین مالی طرح های ایرانی در چین و ۱۰ میلیارد دلار نیز برای طرح های نفتی در بانک های ایرانی سپرده گذاری شده است. وی تصریح کرد: ظرفیت اقتصادی ایران زمینه جذب سرمایه بالایی دارد و همانطور که در هیئت آلمانی مشاهده شد شرکت های خارجی علاقمند سرمایه گذاری در ایران هستند. علاقه برای سرمایه گذاری در ایران در حدی است که بتوان منابع زیادی را در کشور جذب کرد تا رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد. سیف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکسان‌سازی نرخ ارز پیش نیاز اصلی توسعه اقتصادی کشور است، تاکید کرد: بانک مرکزی مقدمات نرخ تعادلی ارز را فراهم کرده است و طی ۴ یا ۵ ماه بعد از رفع تحریم ها نرخ ارز یکسان سازی خواهد شد و مشکلی در این زمینه نیست. کفایت منابع ارزی و ارتباطات کارگزاری دو الزام یکسان سازی ارز است که موضوع ارتباطات کارگزاری بعد از تحریم ها برقرار خواهد شد. وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید احساس کنند اقتصاد ایران قابل پیش بینی است، گفت: وجود نرخ های چندگانه ارزی مانند ارز دولتی، نرخ مبادله ای و آزاد در ثبات و آرامش اقتصادی کشور ایجاد تردید می کند اما سرمایه گذران باید این اطمینان را داشته باشند که در فضای با ثبات سرمایه گذاری می کنند و به سرعت زمینه توسعه اقتصادی فراهم شود. رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موسسات غیر مجاز مالی هم بار دیگر با هشدار به مردم برای خودداری از سپرده گذاری در این موسسه ها گفت: موسسه های غیر مجاز مالی در بازار پولی آشفتگی ایجاد می کنند و فعالیت آنها بر خلاف انضباط و مقررات بانک مرکزی است. سیف افزود: موسسه های مالی غیرمجاز سپرده های مردم را در طرح های با ریسک بالا هزینه می کنند و در معرض خطر قرار می دهند؛ در حالیکه نظام بانکی کشور از سرمایه گذاری در طرح های با ریسک بالا منع شده اند. صاحبان سپرده به نظام بانکی تحت نظارت بانک مرکزی اعتماد کنند و تحت تاثیر چند درصد سود بیشتر منابع خود را به موسسه های غیر مجاز نسپارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن