تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803991947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام نتايج کنکور از فردا 30 تير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۷ب.ظ)
اعلام نتايج کنکور از فردا 30 تير موج - نتايج کنکور فردا اعلام مي‌شود. همچنين ويژه‌نامه «راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال ۱۳۹۴» نيز روز سه‌شنبه ۹۴، ۰۴، ۳۰ توزيع مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج،سازمان سنجش اعلام کرده است که ويژه‌نامه «راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1394» ضميمه هفته‌نامه پيک سنجش به‌منظور راهنمايي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسري تهيه شده است و روز سه‌شنبه 94،04،30 و از طريق روزنامه فروشي‌هاي سراسر کشور توزيع مي‌شود.
در اين راستا ابراهيم خدايي، رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبري خود با اشاره به اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري در ساعت 18 فردا سه شنبه 30 تيرماه از طريق سازمان سنجش، اظهار کرد: دفترچه راهنماي انتخاب رشته نيز همان فردا روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه زمان انتشار دفترچه‌هاي راهنما چهارشنبه 31 تيرماه است، تصريح کرد: در همين راستا پاسخنامه 70 هزار نفر اول گروه‌هاي رياضي، تجربي و انساني و 10 هزار نفر اول گروه‌هاي زبان و هنر نيز منتشر مي‌شود.
* زمان انتخاب رشته از پنجم تا دهم مردادماه است
خدايي با بيان اينکه زمان انتخاب رشته از پنجم تا دهم مردادماه است نيز يادآور شد: تغيراتي در انتخاب رشته دانشگاهيان امسال اعمال شده است که از جمله آن مي‌توان به تجميع انتخاب رشته بر اساس نوع دانشگاه اشاره کرد؛ اين در حالي است که در گذشته بر اساس نوع دوره بود.
رئيس سازمان سنجش عنوان کرد: به عنوان نمونه در دانشگاه تهران پذيرش در دوره‌هاي شبانه پرديس‌ها به صورت جداگانه انجام مي‌شد ولي در حال حاضر رشته‌هاي يک دانشگاه در دفترچه راهنما تجميع شدند.
وي با اشاره به تغيير در قانون ايثارگران نيز يادآور شد:‌ ميزان ظرفيت از 20 درصد به 25 درصد افزايش يافته و حد نصاب از 80 به 70 کاهش يافته است.

خدايي افزود: تغيير در سيستم بومي‌گزيني يکي از ديگر تغييرات کنکور امسال است که به خصوص در سه رشته پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي انجام مي‌شود؛ بر اساس اين تغيير 30 درصد ظرفيت، پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي به استان‌ها اختصاص مي‌يابد و داوطلباني که در اين رشته‌ها پذيرش مي‌شوند بايد سه برابر زمان تحصيل خود براي خدمت در آن محل تعهد دهند و تغيير رشته نيز نداريم.
رئيس سازمان سنجش تصريح کرد:‌ در سيستم پذيرش رشته‌هاي نيمه متمرکز هنر نيز تغييراتي داريم که داوطلبان در دو سري امتحان مي‌دهند، يک آزمون هشتم و نهم مردادماه برگزار مي‌شود و آزمون عملي در روز 16 مردادماه داير است که نتايج آن به صورت متمرکز شهريورماه اعلام مي‌شود.

وي همچنين اضافه کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي‌توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند. همچنين در سازمان سنجش به صورت متمرکز مشاوران و همکاراني را قرار داديم تا به داوطلبان در انتخاب رشته کمک کنند.
خدايي گفت: امسال 796 هزار و 194 داوطلب در آزمون سراسري شرکت کردند در حاليکه 767 هزار و 257 نفر ظرفيت داريم و اگر به تفکيک گروه‌ها حساب کنيم در گروه رياضي 120 هزار نفر مازاد ظرفيت و گروه انساني 60 هزار نفر مازاد ظرفيت داريم.
وي اضافه کرد: در علوم رياضي بيشترين ظرفيت را داريم به طوري که در اين گروه 280 هزار و 247 نفر ظرفيت، در گروه تجربي 227 هزار و 220 نفر، در گروه انساني 219 هزار و 215 نفر در گروه هنر 18 هزار و 196 نفر و در گروه زبان 22 هزار و 379 نفر ظرفيت داريم.
خدايي افزود: همچنين 420 هزار و 700 نفر ظرفيت در دانشگاه پيام نور، 183 هزار و 198 نفر در مؤسسات غيرانتفاعي و 6 هزار و 461 نفر در دانشگاه فرهنگيان ظرفيت در نظر گرفته شده است.
به گفته وي با احتساب دانشگاه آزاد امسال 75 درصد کل ظرفيت‌هاي آموزش عالي صرفاً از طريق سوابق تحصيلي پذيرش مي‌شوند که در سه سال آينده اين ميزان به 85 درصد مي‌رسد.

رئيس سازمان سنجش در رابطه با همزماني زمان کنکور سراسري در سال 95 با ماه رمضان گفت: کنکور تحت هيچ شرايطي در ماه رمضان برگزار نمي‌شود و تلاش ما اين است که در سال آينده کنکور سراسري پس از ماه رمضان برگزار شود.
وي خاطرنشان کرد: البته با توجه به فشردگي برنامه‌ها ممکن است اعلام نتايج نهايي تا شهريورماه ماه انجام شود. در 5 يا 6 سال آينده درصد قابل توجهي از رشته محل‌ها در دوره‌هاي مختلف بايد يا تجميع شود تا تغيير ماهيت دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن