تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815575210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیابتی‌ها مصرف این مواد غذایی را محدود کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دیابتی‌ها مصرف این مواد غذایی را محدود کنند
یک دکترای تغذیه با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد مقدار ویتامین C در افراد دیابتی پایین‌تر از حد طبیعی است، گفت: بنابراین مصرف میوه و سبزی فراوان و همچنین مکمل ویتامین C زیر نظر پزشک معالج در برخی افراد لازم است.
به گزارش نامه نیوز، دکتر مینو فروزانی ، با بیان اینکه گروه چربی‌ها و شیرینی‌جات حاوی مقدار زیادی کالری هستند، گفت: محدود کردن مصرف این گروه باعث کاهش وزن و کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت می‌شود.

وی نیاز روزانه بدن به چربی‌ها را در افراد دیابتی یک تا دو واحد دانست و گفت: یک واحد از این گروه شامل یک عدد شیرینی 3 سانتی‌متری یا یک دوم لیوان بستنی، 10 عدد زیتون کوچک یا پنج عدد بزرگ و یک قاشق غذاخوری سس مایونز کم چرب است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه دیابتی‌ها باید مصرف شیرینی‌جات را به حداقل کاهش دهند، گفت: افراد دیابتی روزانه باید شش وعده غذا میل کنند، سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده. آنها باید از حجم غذای اصلی بکاهند و به میان وعده اضافه کنند، روزانه 8 لیوان آب بنوشند، روزانه از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند.

این دکترای تغذیه گفت: بهترین میوه برای افراد مبتلا به دیابت خیار است. همچنین باید از روغن‌های مایع به مخصوص روغن هسته انگور، زیتون و کنجد استفاده کنند. یک بطری 300 میلی لیتری کوکاکولای معمولی، حدود 9 قاشق چایخوری شکر دارد و باید مراقب مصرف این مواد باشید.

فروزانی در پایان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مقدار ویتامین C در افراد دیابتی پایین‌تر از حد طبیعی است؛ لذا مصرف میوه و سبزی فراوان و همچنین مکمل ویتامین C زیر نظر پزشک معالج در برخی افراد لازم است.



منبع: ایسنا


۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن