تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809299790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايبند توافقيم مگر طرف مقابل پايبند نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پايبند توافقيم مگر طرف مقابل پايبند نباشد
رئيس‌جمهور مذاكرات هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران با شش قدرت جهاني را در تاريخ ديپلماسي دنيا اقدامي بي‌سابقه و كم‌نظير دانست و بر ماندگار شدن توافق در تاريخ تأكيد كرد.


رئيس‌جمهور مذاكرات هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران با شش قدرت جهاني را در تاريخ ديپلماسي دنيا اقدامي بي‌سابقه و كم‌نظير دانست و بر ماندگار شدن توافق در تاريخ تأكيد كرد.
به گزارش فارس، حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيئت دولت با اشاره به اينكه امروز روز ويژه و بي‌نظيري براي هيئت وزيران محسوب مي‌شود، گفت: قضاوت من اين است كه با اين توافق تاريخ ايران ورق خورده است و تصور غلطي كه از اول انقلاب تا امروز در سطح افكار عمومي غرب و مسئولان بلندپايه سياسي آن به جمهوري اسلامي ايران مطرح بود، تغيير كرده است.
روحاني افزود: درست است كه اين گونه اقدامات، تحت فشار قدرت‌هاي بزرگ و بدخواهان ايران انجام شد اما با تصويب قطعنامه عليه كشورمان در شوراي امنيت و قرار گرفتن ذيل فصل هفت، قوي‌ترين كشورهاي دوست ايران هم پس از اين قطعنامه‌ها حاضر نبودند با ما همكاري كنند.
روحاني گفت: سال 92 كه سال رقابت‌هاي انتخاباتي بود مردم به خوبي تشخيص دادند كه در ميان مشكلات اقتصادي، سياسي و بين‌المللي، مهم‌ترين مسئله آنها موضوع هسته‌اي است و به دنبال آن بودند كه در ميان نامزدها كسي را پيدا كنند كه بتواند اين پرونده را به سرانجام برساند.
رئيس‌جمهوري اظهار داشت: مردم در خرداد 92 رأي دادند كه بايد پرونده هسته‌اي در چارچوبي عزتمندانه حل و فصل شود و دولت يازدهم هم از روز اول اين مسئوليت سنگين را احساس كرده و آن را در اولويت اقدامات خود قرار داد و بدون اينكه ساير امور و وعده‌هاي خود را كنار گذاشته باشد در كنار آنها اين موضوع را هم پيگيري كرد.
رئيس‌جمهوري تيم مذاكره كننده كشورمان را بسيار متعهد، مجرب و فني توصيف كرد و با قدرداني از تلاش‌هاي خستگي ناپذير آنان ضرورت وجود تيم مجرب براي مذاكرات را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اگر رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بالاترين سطح و بهترين دولت هم روي كار باشد و اراده قوي رئيس‌جمهور هم وجود داشته باشد اما تيم مذاكره كننده، حرفه‌اي نباشد، بي‌ترديد نمي‌توان به مقصد رسيد.
روحاني با بيان اينكه قدرت‌هاي جهاني نيز به اين نتيجه رسيده بودند كه فشار و تحريم‌هاي اقتصادي بي‌فايده است و به جايي نمي‌رسد، گفت: آنها نيز به خوبي مي‌دانستند كه راهي كه انتخاب كرده‌اند تبعات و خطرات زيادي عليه منافع‌شان دارد بنابراين راهي جز مذاكره نداشتند و از نظر ما هم بهترين راه مذاكره بود و از ابتدا آن را مورد تأكيد قرار داديم.
رئيس‌جمهوري با اشاره به تخصص و تجربه‌هاي ارزنده دانشگاهي و علمي آقايان ظريف و صالحي در موضوع و مذاكرات هسته‌اي گفت: براي مذاكره داشتن تخصص، ادب، ابتكار، شهامت و اتكا به خدا مهم است و آقاي ظريف هم خودشان و هم تيم‌شان از چنين روحيه‌اي برخوردار هستند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي همچنين با قدرداني از حمايت‌ها و رهنمودهاي دقيق مقام معظم رهبري نسبت به مذاكرات اظهار داشت: حضرت آقا با دقت مسئله را پيگيري مي‌كردند و به طور دقيق بر آن نظارت داشتند و انصافاً مسئوليت سنگين‌تري در اين زمينه بر دوش گرفتند.
روحاني افزود: وحدت و انسجامي كه در جامعه مشاهده مي‌شود تنها با حضور و حمايت ايشان شدني است و اگر هدايت، كمك و ارشادات ايشان نبود امروز بي‌ترديد در اين نقطه قرار نداشتيم.
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: همواره ولي امر در همه مقاطع و در روزهاي سخت پناه مردم بودند و توانسته‌ است گره‌ها را باز و راه‌ها را گشوده و وحدت و انسجام را حفظ و تقويت كنند.
روحاني با اشاره به حساسيت و سختي مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت: مذاكره حتي با يك كشور معمولي هم دشوار است و ما با شش قدرت بزرگ و مدعي گفت‌وگو كرديم و در تاريخ جهان كمتر سابقه دارد اين قدرت‌ها با يك قدرت منطقه‌اي حدود 23 ماه مذاكره جدي داشته باشند.
رئيس‌جمهوري گفت: به فرض اگر اين توافق هيچ دستاوردي هم نداشته باشد في نفسه انجام اين مذاكرات يك پيروزي حقوقي، سياسي و فني براي ايران محسوب مي‌شود و نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي ايران در سطح بالايي مي‌تواند به مذاكره بپردازد.  روحاني گفت: به فضل الهي تا امروز موفق بوديم و روزهاي آينده و در ادامه مسير نيز موفق و پيروز خواهيم بود.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه وفاي به عهد يكي از اصول ديني و اخلاقي ملت ايران است، اظهار داشت: ‌تصميم ما اين است كه به آنچه در اين توافق آمده متعهد باشيم مگر اينكه طرف مقابل نخواهد به آن پايبند باشد.
روحاني در ادامه ماه رمضان را ماه بركت براي همه مردم دانست و اظهار داشت: دولت فعاليت خود را از ماه مبارك رمضان آغاز كرد و ديروز نيز به بركت همين ماه و دعاي خير مردم اين موفقيت بزرگ به دست آمد.  در ابتداي اين جلسه ظريف و صالحي گزارشي از روند مذاكرات هسته‌اي كشورمان در وين ارائه كردند.

   نوبخت در حاشيه جلسه هيئت دولت:
آنچه در توافق آمده به صورت مكتوب ارائه مي‌شود
محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت هم در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت گفت: در جلسه امروز دولت گزينه‌هاي مورد نظر وزارت كشورهاي براي تصدي‌گري استانداري‌هاي قم و فارس مطرح شدند.  وي افزود: بر اين اساس و با رأي هيئت وزيران سيدمحمدعلي افشاني و سيدمهدي صادقي به ترتيب به عنوان استانداران فارس و قم انتخاب شدند.  وي با اشاره به مؤلفه‌هاي مؤثر در موفقيت هسته‌اي، تصريح كرد: نخست شايستگي دانشمندان ايراني در گسترش دانش هسته‌اي است كه جاي تقدير دارد و ياد شهداي هسته‌اي را در اينجا گرامي مي‌داريم.
سخنگوي دولت در حالي مؤلفه‌هاي ديگر را توانايي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و مديريت رئيس‌جمهور دانست، گفت: مهم‌ترين كار بعد از پايان مذاكرات و رفع تحريم‌ها برنامه‌ريزي است زيرا رفع تحريم‌ها فرصت جديدي ايجاد مي‌كند و نياز به برنامه‌ريزي داريم.  
نوبخت در ادامه سخنانش گفت: آنچه در دولت مورد توافق قطعي است اين است كه بعد از آزاد شدن منابع مالي در نتيجه رفع تحريم‌ها همچنان سياست صرفه‌جويي هزينه‌هاي جاري را ادامه دهيم.  
وي با بيان اينكه قطعاً يك روزه شاهد تحول و رونق اقتصادي نخواهيم بود، ادامه داد: براي اين كار نيازمند اين هستيم كه منابع مالي جديد با برنامه‌ريزي درست به صورت نهادينه در زندگي مردم تاثير بگذارد.   


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن