تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819731071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق ،موجب کاهش شدید قیمت میوه شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی در گفتگو با پانا: قاچاق ،موجب کاهش شدید قیمت میوه شد خبرگزاری پانا: ریاست اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره بار میدان مرکزی خواستار هماهنگی دستگاه ها و وزارتخانه های مسئول در صدور مجوز و تعیین میزان مصرف میوه با اتحادیه بارفروشان در سراسر کشور شد و افزود: در شرایط پرباری تولید در سال جاری عدم صدور مجوزهای قانونی موجب قاچاق سیب ، پرتقال و برخی میوه ها شده که به دلیل فزونی عرضه موجب کاهش قیمت شدید میوه و زیان تولید کنندگان و بارفروشان شده است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير ساعت 11:41

خبرگزاری پانا+

سیدمحسن محمودی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پانا مهمترین دلیل کاهش قیمت میوه را عرضه زیاد اعلام کرد و افزود:هر ساله در فصل تابستان به دلیل عرضه زیاد قیمت میوه نیز کاهش می یابد اما در سال جاری علاوه بر پرباری و عدم آفت زدگی درختان قاچاق میوه به دلیل عدم ارائه مجوزهای لازم نیز صورت گرفته و به همین دلیل قیمت برخی از میوه ها کاهش شدیدی داشته است.
وی افزود: تمامی شهرستان ها نیز تولید میوه دارند و می توانند نیازهای مصرفی شهرهای مجاور خود را تامین کنند به همین دلیل ارسال میوه میان شهرها نیز کمتر صورت می گیرد و در میدان مرکزی میوه و تره بار با کاهش قیمت مواجه هستیم.
محمودی راهکار حل این مشکل را افزایش ظرفیت تولیدی کارخانه های صنایع تبدیلی ، کنستانتره و بسته بندی اعلام کرد و افزود: همه ارقام تولید درجه یک نیست و ارقام پایین تر به طور معمول به کارخانجات صنایع تبدیلی و بسته بندی ارسال می شود البته صنایع نیز به برنامه ریزی های مشخصی برای تولید دارند و افزایش ظرفیت تولید آنها نیازمند برنامه ریزی هایی برای افزایش شیفت های کاری است تا بتواند ضمن افزایش تولید این کارخانجات به تعادل قیمت میوه نیز کمک کند.
ریاست اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره بار میدان مرکزی خاطرنشان کرد: البته کارخانجات صنایع تبدیلی نیز باید به منظور تامین داخلی یا صادرات برنامه ریزی هایی را انجام دهند و بدون برنامه ریزی برای بازارهای هدف صادراتی نمی توانند تولید داشته باشند.
وی میزان تگرگ زدگی و آفت زدگی میوه را در بهار و تابستان امسال نسبت به سالهای مشابه کمتر اعلام کرد و افزود: اتحادیه میوه و تره بار و بارفروشان مسوولیت توزیع میوه را برعهده دارد و بهتر است مسئولانی که در طول سال از کفایت تولید میوه و عدم نیاز به صدور مجوزهای واردات صحبت می کنند با این اتحادیه هماهنگی لازم را در خصوص میزان نیاز و تولید همکاری کنند.
محمودی عنوان کرد: این عدم هماهنگی موجب شده است که با وجود فراوانی میوه در بازار به دلیل عدم ارائه مجوزهای قانونی سیب از شیلی و پرتقال از مصر به صورت قاچاق به کشور وارد شود که البته قیمت پایینی هم ندارد .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن