تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي 30 اثر برتر دربخش هنري نمايشگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۲۶ق.ظ)
معرفي 30 اثر برتر دربخش هنري نمايشگاه قرآن موج-در مراسمي که ديروز در محل بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن برگزار شد ضمن قرائت بيانيه هيات داوران، 30 برگزيده اين بخش معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري موج،آثار برگزيده هنري در شش حوزه خوشنويسي، هنرهاي سنتي، عکاسي، نقاشي، تصويرگري و آثار حجمي از سوي داوران بخش هنر نمايشگاه قرآن معرفي شدند.
برترين آثار بخش هنري بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم طي مراسمي با حضور احمد مسجد جامعي، وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو شوراي اسلامي شهر تهران و برزين ضرغامي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و دبير نمايشگاه قرآن معرفي شدند و جوايز خود را دريافت کردند.
اين آثار در شش حوزه خوشنويسي، هنرهاي سنتي، عکاسي، نقاشي، تصويرگري و آثار حجمي از سوي داوران بخش هنر نمايشگاه قرآن به عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند.
علي ثابت، دبير بخش هنر نمايشگاه قرآن در اين باره توضيح داد: بخش هنري نمايشگاه قرآن امسال دو محور مجزا را براي هنرمندان تدارک ديد، يک محور مربوط به نمايش آثار و فروش آن‌ها بود و بخش ديگر به هنرمنداني تعلق داشت که خواستار شرکت در مسابقه هنري بودند.
طي فراخواني امسال از سوي دبيرخانه هنرهاي تجسمي نمايشگاه قرآن در مجموع 2 هزار اثر هنري به بخش مسابقه نمايشگاه رسيد که از اين تعداد 400 اثر براي نمايش در نمايشگاه قرآن انتخاب شد.
به گفته او، از ميان 400 اثر به نمايش گذاشته شده نيز براساس نظر هيات داوران 30 اثر واجد شرايط شناخته شد و مورد تجليل قرار گرفت.
پيش از اهداي جوايز، بيانيه هيات داوران انتخاب برترين آثار نمايشگاه قرآن کريم قرائت شد. در اين بيانيه آمده است، «نمايشگاه قرآن کريم در راستاي اهداف خود به منظور اعتلاي هنر قرآني تلاش کرده تا توجه ويژه اي به هنر قرآني داشته باشد. اگر چه در طول ساليان گذشته با فراز و نشيب‌هايي مواجه بوده است.
از همين رو در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم احياي بخش مسابقات هنري در اين نمايشگاه مورد عنايت خاص قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال گرم هنرمندان مواجه شد.»
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «سپاس و ستايش بي کران خداي بزرگي را سزاست که مهر راستين نسبت به يگانه معجزه جاويدان پيامبر خانم (ص) را در دل خاکيان خصوصاً مسلمانان قرار داد تا با برخورداري از آينه زلال اسرار هستي و به مدد نورانيت آيات اين کتاب مبين، عاشقانه در آن بهشت، بال بگشايند و پرواز کنند.»
همچنين در ادامه آن آمده است: «از ابتداي نزول قرآن، اين کتاب آسماني محققان، اديبان و هنرمندان به تدبير و تدبر در آن پرداخته‌اند و هر يک در رشته خويش کوشيده‌اند آثار ماندگاري را با تأسي از فرهنگ عظيم قرآني به يادگار بگذارند. اين فرهنگ به واسطه گستردگي و آميختگي آن با حقايق ناب الهي، زندگي افراد و حرکت جامعه را متحول و متعالي مي‌سازد و بر مبناي همين ارزش و اعتبار است که هنرهاي مرتبط با قرآن همواره در مرتبه اي بلند قرار دارند.
در اين رهگذر هنرمندان ايراني هنرشان را آن‌چنان تعالي بخشيده‌اند که در هيچ کجا و هيچ دوره اي از تاريخ بشر سابقه نداشته است.»
هيات داوران در ادامه بيانيه خود آورده‌اند: «قرآن از ديرباز مورد توجه هنرمندان فرهيخته ايران زمين بوده است و آنان با اشتياق وصف ناپذير با اين معجزه الهي قرابت و انس پيدا کردند و همواره نشان دادن و زينت بخشيدن مفاهيم مطرح شده در اين کتاب مقدس، از دغدغه‌ها و افتخاراتشان بوده است. قرآن کريم خود جلوه اي متعالي از به رخ کشيدن هنر در بستري الهي است.
در پيوند هنر ايراني با اين معجزه جاويدان که خود سيمايي هنري دارد در طول ساليان، آثار فاخري خلق شده که موجبات افتخار هنرمندان ايراني را فراهم کرده است.»
هيأت داوران با توجه به تعداد آثار شاخص نمايشگاه و دشوار بودن گزينش اين آثار، تصميم گرفت آثار بيشتري را معرفي کند و جوايز در نظر گرفته شده نيز به تعداد بيشتري از هنرمندان تعلق گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن