تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802797837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال توافق هسته‌ای قیمت نفت را کاهش داد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احتمال توافق هسته‌ای قیمت نفت را کاهش داد
علی‌رغم اینکه تحلیلگران می‌گویند، در صورت توافق ایران و غرب، افزایش صادرات ایران تا 2016 زمان می‌برد اما احتمال این توافق قیمت نفت را 1.27 دلار کاهش داد و به بشکه‌ای 57.46 دلار رساند.
کد خبر: ۵۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ - 13 July 2015


علی‌رغم اینکه تحلیلگران می‌گویند، در صورت توافق ایران و غرب، افزایش صادرات ایران تا 2016 زمان می‌برد اما احتمال این توافق قیمت نفت را 1.27 دلار کاهش داد و به بشکه‌ای 57.46 دلار رساند.به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات ورز دوشنبه به دنبال افزایش احتمال انعقاد توافق میان ایران و گروه 1+5 کاهش یافت اما واردات بالای نفت از سوی چین مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. نگرانی از اضافه شدن نفت ایران به فزونی عرضه جهانی در زمانی‌که به دنبال سقوط بازارهای اوراق بهادار چین  و بحران بدهی یونان، چشم‌انداز تقاضا برای نفت با احتمال تضعیف روبرو است، سبب شده است تا برخی تحلیلگران، کاهش بیشتر قیمت نفت را پیش‌بینی کنند. ایران و گروه1+5 در مرز حصول توافق هسته‌ای قرار دارند که این توافق می‌تواند لغو تحریم‌ها را برای ایران در عوض کاهش برخی برنامه‌های هسته‌ای در بر داشته باشد. قیمت نفت بر اثر نگرانی از توافق ایران که منجر به لغو تحریم‌ها و افزایش صادرات نفت این کشور خواهد شد، 1.27 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 57.46 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 92 سنت کاهش 51.82 دلار معامله شد. بازارهای سی‌ام‌سی اعلام کردند، «در صورت حصول توافق، ما احتمالا شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود و نفت خام آمریکا به 49.5 دلار خواهد رسید.» با این حال تحلیلگران می‌گویند، بازگشت کامل میزان صادرات ایران، تا سال 2016 زمان خواهد برد و اکثر برآوردها از افزایش حدود روزانه 200 هزار بشکه‌ای در کوتاه‌مدت خبر می‌دهند که به مازاد عرضه کنونی بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز جهان افزوده خواهد شد. در عین حال، آمارهای گمرک چین نشان داد، واردات نفت این کشور در نیمه نخست امسال 7.5 درصد نسبت به یک سال گذشته افزایش یافته است اما علی‌رغم اینکه تحلیلگران می‌گویند این افزایش بیشتر به علت پر کردن ذخایر استراتژیک بوده است تا افزایش واقعی تقاضا، این آمار مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد. در اروپا، بحران بدهی یونان همچنان ادامه دارد و رهبران سیاسی در نشست اضطراری به مذاکره پرداختند که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. آژانس بین‌المللی انرژی و چند بانک، با توجه به تدوام فزونی عرضه و وجود ریسک‌های اقتصادی، پیش‌بینی‌های خود از قیمت نفت را کاهش دادند. بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد، قیمت نفت آمریکا به زودی به زیر 50 دلار کاهش خواهد یافت. کامرزبانک اعلام کرد، کاهش قیمت نفت برنت به کمتر از 55 دلار و نفت خام آمریکا به کمتر از 50 دلار امکان‌پذیر است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن