تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819600602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضيحاتي درباره افزايش سرمايه بي سابقه يک شرکت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۹ق.ظ)
توضيحاتي درباره افزايش سرمايه بي سابقه يک شرکت موج - رئيس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمايه‌اي سازمان بورس با اعلام چگونگي افزايش سرمايه خيره کننده 2183 درصدي «لکما» به سهامداران توصيه اي‌ کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا ابوترابي، درباره افزايش سرمايه خيره کننده 2183 درصدي شرکت کارخانجات مخابراتي ايران که از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها (يک قطعه زمين در تهران و 7 زمين در شيراز) انجام خواهد شد، به سابقه افزايش سرمايه‌ها از مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تصويب سال 90 مجلس مبني بر امکان پذير بودن افزايش سرمايه از اين محل، ابتدا بانک‌ها و بيمه‌ها و سپس برخي شرکت‌هاي ديگر از اين فرصت استفاده کردند.
وي ادامه داد: اين نوع افزايش سرمايه درحالي داراي مزايا و معايب و موافقان و مخالفاني است که تعداد زيادي از شرکت‌هاي حاضر در بازار سهام از سال بسيار دور با شرايط غيرقابل مقايسه با وضعيت کنوني و با بهاي تمام شده بسيار اندک نسبت به حال حاضر تأسيس شده‌اند و مي‌توانند نسبت به افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها؛ مخصوصاً زمين و تجهيزات اقدام کنند.
اين مقام مسوول ادامه داد: شرکت کارخانجات مخابراتي ايران هم در زمره چينن شرکت‌ها و در عين حال زيانده و مشمول ماده 141 قانون تجارت بوده که درصدد تأمين مالي از محل زمين‌هايي است که در زمان‌هاي بسيار دور خريداري شده و برخي از آن ها در داخل شهر شيراز قرار گرفته است، بنابراين در شرايطي موضوع افزايش سرمايه «لکما» چند ماه زمان برده و بررسي‌هاي متعددي در سازمان بورس شده که طبق استاندارد 11 حسابداري و مقررات حاکم، امکان موافقت با بخش و درصدي از اين افزايش سرمايه وجود نداشت. چون در اين نوع افزايش سرمايه امکان طبقه بندي کردن وجود ندارد.
ابوترابي در واکنش به اين سوال که آيا تا پيش از اين رکورد افزايش سرمايه بيش از 2000 درصدي شرکت‌ها وجود داشته يا خير، توضيح داد: خير. تاکنون چنين درصدي از افزايش سرمايه بين شرکت‌هاي تحت نظارت سازمان بورس وجود نداشته اما اين درصد از افزايش سرمايه خيره کننده ناشي از سرمايه اندک پايه و 6.1 ميليارد توماني «لکما» است. اگر سرمايه اين شرکت مثلاً 50 ميليارد تومان بود، درصد افزايش سرمايه به حدود 300 درصد مي‌رسيد.
وي ادامه داد: با اين همه به دليل حضور اين شرکت در بازار پايه توافقي، به سهامداران توصيه مي‌شود صرف اين افزايش سرمايه، تصميم گيري نکنند. چون امکان نوسان شديد قيمت بعد از افزايش سرمايه وجود دارد.
ابوترابي در مورد رشد قيمت 51 درصدي قيمت هر سهم «لکما» (از 24 خرداد تا 13 تير) که با ادامه افزايش قيمت 12 درصدي در چهارشنبه گذشته همراه و بهاي آن به بيش از هزار و 109 تومان بالغ شد، توضيح داد: اين موضوع هم با همکاران نظارتي سازمان بورس در ميان گذاشته شده و بررسي‌هاي لازم در حال انجام است.
در اين رابطه مسلم پيماني، رئيس اداره نظارت بر بازار سازمان بورس، هم با اشاره به اين که اين شرکت مانند ساير شرکت‌هاي مشمول بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم جزء شرکت‌هاي پذيرفته شده نيست و فقط نماد آن براي امکان پذير بودن معاملات سهام در بازار پايه فرابورس درج مي‌شود، به بورس پرس گفت: موضوع افزايش قيمت هر سهم «لکما» در حال بررسي بوده، ولي؛ تاکنون به موردي مبني بر دستکاري قيمت منتج نشده است.
وي با بيان اين که چنين مواردي به بررسي‌هاي بيشتري نياز دارند، درباره قيمت گذاري سهام بعد از افزايش سرمايه هم توضيح داد: اگر قيمت گذاري‌ها خارج از مقررات نباشد و بر آمده از نظر واقعي دو طرف فروشنده و خريدار و بازار باشد، به آن احترام گذاشته مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن