تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804152429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به توازن در سرمایه گذاری های صنعتی استانها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد: ضرورت توجه به توازن در سرمایه گذاری های صنعتی استانها خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد:منافع عده ای خاص نباید بر منافع ملی ترجیح داده شوند و باید دقت شود تا مناطق آزاد تجاری کشور به نقش خود به درستی عمل کنند و در این شرایط است که می توان گفت که مناطق آزاد به تحقق اهداف قانونگذار جامه عمل پوشانده اند و در این راستا توازن در سرمایه گذاری های صنعتی الزامی است.
۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير ساعت 09:02

خبرگزاری پانا+

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت:  باید به محدوده های قانونی در مناطق آزاد  پایبند بود و به موضوع مهم توازن در سرمایه گذاری توجه جدی داشت چینی ها در فاینانس توسعه راه آهن گیلان به باکو به خوبی عمل نکرده اند ودر حال حاضر تنها یک میلیارد دلار از این فاینانس تامین مالی شده به همین دلیل توافقاتی با روسیه انجام شده و در آخرین نشست با توجه به تمایل روسها روند مناسبی برای تامین مالی توسعه راه آهن گیلان که می تواند نقش مهمی در توسعه ترانزیت و صادرات کالا در این منطقه داشته باشد ، پیش روست .. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از تصمیم گیری های دولت در تداخل با تصمیم گیری های مجلس است به طور مثال ایجاد و توسعه مناطق آزاد کشور باید با تصمیم و موافقت مجلس صورت گیرد .
بائوج لاهوتی عنوان کرد: مقرر بود دو جزیره کوچک در هرمزگان به منطقه آزاد قشم متصل شود، در صورتی که 70 درصد قشم زیر نظر منطقه آزاد نیست و اتصال دو جزیره به منطقه آزاد که 75 درصد آن را نمک پوشانده دردستور کار قرارگرفته بود.
وی ادامه داد: به دلیل موضوعات امنیتی در مرزهای آبی اگر بیش از 18 کیلومتر فاصله وجود داشته باشد باید موافقت ریاست کل قوا نیز وجود داشته باشد به همین دلیل مجلس با اتصال دو جزیره هرمزگان به منطقه آزاد قشم مخالفت کرده است .
نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد:کشور در شرایط تحریم بوده و ضروری است تولید و مباحث مربوط به تولید اولویت نخست کشور باشد و هر تصمیم جدیدی با در نظر گرفتن جنبه های نظارتی و اجرایی اتخاذ شود . لاهوتی گفت : منافع عده ای خاص نباید بر منافع ملی ترجیح داده شوند و باید دقت شود تا مناطق آزاد تجاری کشور به نقش خود به درستی عمل کنند و در این شرایط است که می توان گفت که مناطق آزاد به تحقق اهداف قانونگذار جامه عمل پوشانده اند .
مناطق آزاد از جنبه تجاری خود فاصله بگیرند
وی تاکید کرد : مناطق ازاد باید از جنبه های تجاری خود فاصله گرفته و زمینه سرمایه گذاری را به گونه ای فراهم کنند که علاوه بر جذب سرمایه گذاران داخلی سرمایه گذاران خارجی نیز به این مناطق وارد شوند .
عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: منطقه آزاد گیلان منطقه آزاد سرمایه گذاری صنعتی است که می تواند نقشی مهم در جذب سرمایه گذاری های اقتصادی در کشور داشته باشد اما مجوزهای واردات عمده ای در این بخش صادر شده و نگاه صادراتی به تولید و سرمایه گذاری صنعتی غالب شده است .
بائوج لاهوتی تصریح کرد: هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه نگاه به واردات تغییر کند و اولویت تولید و صادراتی جایگزین شرایط موجود کشور شود ، در غیر این صورت دولت در تحقق اهداف اشتغال با معضلاتی عمده مواجه خواهد شد .
وی با بیان اینکه دولت سالانه 350 هزار میلیارد تومان از درآمدهای عمومی کسب می کند ،بیان کرد: بخشی از این درآمدها صرف هزینه های جاری می شود اما تحقق بودجه های عمرانی و تملک دارایی های سرمایه ای همواره با کاستی های برنامه ای مواجه است و تخصیص ها مطابق با برنامه ها صورت نمی گیرد .
نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور باید از نگاه اقتصاد دولتی خارج شود و تلاش شود تا بخش خصوصی واقعی عهده دار بخش عمده ای از اقتصاد کشور شود .
وی با انتقاد از دور شدن مناطق آزاد به عنوان سرزمینی برای تولید وصادرات صنعتی ، تاکید کرد: نظارت های اجرایی و مراقبت های دولت می تواند سوء استفاده های موجود از مناطق آزاد کشور را به حداقل کاهش دهد .
بائوج لاهوتی گفت : تخفیفات گمرکی خودروهای سواری در مناطق آزاد اگرچه در نگاه اول ممکن است مطلوب باشد اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که رونق اشتغال و تولید است که رفاه پایدار و درازمدت را برای مناطق کشور به همراه می آورد .
کشور از واردات بی رویه آسیب می بیند
وی اضافه کرد: کشور از واردات بی رویه آسیب های جدی خواهد دید و بیکاری نخستین اثری است که مردم به صورت ملموس نتایج حاصل از آن را لمس خواهند کرد.
نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع ترانزیت کالا در استان گیلان گفت : اگر بتوان راه آهن گیلان را به باکو و روسیه متصل کرد می توان نقشی موثر در ترانزیت کالا ایجاد کرد و در حال حاضر راه آهن استارا در فاینانسی 34 میلیارد دلار به چینی ها واگذار شده است .
وی با بیان اینکه به دلیل شرایط تحریم 25 هزار میلیارد تومان از درآمدهای کشور در چین بلوکه شده است ، عنوان کرد: این در شرایطی است که با وجود این منابع به دنبال اتمام برخی از پروژه های کشور با فاینانس کشورها از جمله چین هستیم .
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن