تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای سنگبری بروجرد با کمبود نیروی کار ماهر مواجه اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واحدهای سنگبری بروجرد با کمبود نیروی کار ماهر مواجه اند بروجرد- ایرنا- رییس اتحادیه سنگبران بروجرد با اشاره به وجود ظرفیت های بالای تولید و صادرات سنگ در این شهرستان گفت: واحدهای سنگبری شهرستان بروجرد با کمبود نیروی کار ماهر مواجه اند.


صفر زارع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیرو، واحدهای سنگبری بروجرد روزانه با کمترین ظرفیت کار می کنند.
وی گفت: استفاده از توان نیروی کار ماهر، واحدهای سنگبری را از تولید تک محصولی جدا می کند ولی متاسفانه برخی مسوولان شهرستان اجازه استفاده از نیروی کار ماهر غیربومی را به ما نمی دهند.
وی افزود: حوزه سنگبری شهرستان بروجرد قابلیت رقابت با استان های بزرگ کشور را نیز دارد.
وی اظهار کرد: به دلیل نبود بازار رقابت و فروش، هم اکنون انبوهی از تولیدات سال های گذشته در سنگبری های بروجرد انبار شده که این موضوع موجب کاهش نقدینگی این واحدها شده است.
زارع افزود: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، دریافت یک میلیون و 100 هزار ریال حق بیمه رفاهی و مزایای کارکنان از واحدهای تولیدی، حق بیمه تامین اجتماعی و افزودن چهار درصد بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور از دیگر مشکلات واحدهای سنگبری شهرستان بروجرد می باشند.
وی به افزایش هزینه های تولید در دو سال اخیر و کاهش قیمت فروش واحدهای سنگبری اشاره کرد و گفت: نداشتن نقدینگی در واحدهای سنگبری باعث شده تا این واحدها در خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارکنان و حق بیمه آنها با مشکل مواجه شوند.
وی بدهی و معوقات و جرایم سنگین بانکی را از دیگر مشکلات واحدهای سنگبری بروجرد عنوان کرد و افزود: اگر از واحدهای سنگبری حمایت نشود کارگاه های نیمه فعال نیز تعطیل و دو هزار نیروی کار باقی مانده بیکار می شوند.
به گفته وی از مجموع 130 واحد سنگبری موجود در بروجرد 20 واحد در سال جاری تعطیل شده اند.
حدود 35 درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده اند.
3031/3022



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن