محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852572293
در چهل و هشتمین جلسه «سینما روایت» مطرح شد برخی فکر میکنند قیم سینمای دفاع مقدس هستند/رمز موفقیت سینمای ما در بومی شدن آن است نه تقلید
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در چهل و هشتمین جلسه «سینما روایت» مطرح شد
برخی فکر میکنند قیم سینمای دفاع مقدس هستند/رمز موفقیت سینمای ما در بومی شدن آن است نه تقلید
چهل و هشتمین جلسه سینما روایت با نمایش 3 فیلم کوتاه از محصولات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سالن اسوه با حضور دو منتقد سینما محمد تقی فهیم، عباس کریمی ، نقی نعمتی و محمد اسماعیلی کارگردان «ارتش پنهان» برگزار شد. اجرای این جلسه بر عهده رسول شادمانی بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، در ابتدای جلسه محمد اسماعیلی درباره فیلمش «ارتش پنهان» گفت: قصه کلی این فیلمنامه برای برادر کوچکم بود که چندین سال پیش آن را نوشته بود. این قصه ماجرای فردی بود که خودش را می دید با توجه به این که ما هشت سال دفاع داشتیم از آنجایی که بنده یک چهارم عمرم در جنگ سپری شده و عوارض آن را مشاهده کرده ام علاقه مند بودم این قصه کلی را در فضای دفاع مقدسی به تصویر بکشم. وی در ادامه افزود: همواره گفته ام که فرم از محتوا جدا نبوده است این فیلم روایت ذهنی سربازی است که روحش همچنان به جنگ ادامه می دهد. زوایای دوربین تلاش داشته این شرایط متافیزیکی را به مخاطب منتقل کند.در نظر داشته باشیم که ژانر دفاع مقدس یک زیر گونه ژانر جنگ است. ژانر جنگ جهان شمول تر است و می تواند مفاهیم انسانی بیشتری را در بر گیرد. *فیلمسازان دفاع مقدسی دچار تکرار شده اند نقی نعمتی نیز در ادامه نشست با اشاره به این نکته که در حیطه ساخت فیلمهای دفاع مقدسی دچار تکرار شده ایم اظهار داشت: نیاز است که برای نسل جدید به تعاریف تازه ای از دفاع مقدس برسیم. دفاع مقدس یکی از بهترین ژانر های ما است که در درون آن درام بسیاری وجود دارد ومی توان به خلق جدیدی رسید به نظرم این فیلم سازان ما هستند که دچار تکرار شده است. تمام نگاه بنده به این نکته بود که از جوانان خوش فکر و دغدغه مند در این حوزه استفاده شود. *اجازه دهیم جوان ترها به سینمای دفاع مقدس ورود کنند/ برخی خود را قیم دفاع مقدس میدانند وی در ادامه افزود: برخی گمان می کنند قَیم دفاع مقدس هستند و به جوان ترها اجازه ورود نمی دهند و افراد دیگری نباید به این حوزه ورود پیدا کنند و تعاریف خود را از جنگ تحمیلی ما بدهند به نظر می رسد که افرادی از این دست منافع شخصی دارند که با ورود جوان ها به خطر می افتد. ما حدود 13 فیلم کوتاه تولید کردیم که 252 حضور موفق خارجی داشته و توانسته 76 جایزه در بخش های مختلف به دست بیاورد. خوشحالیم که با کمترین هزینه و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی توانستیم با بودجه اندکی دفاع مقدس را در خارج از ایران به نمایش بگذاریم و موفقیت هایی را به دست بیاوریم. آثاری درباره دفاع مقدس خود ساختیم که علاوه بر مخاطب داخلی توانسته نظر مخاطبین خارجی را جذب کند. * افرادی به اشتباه وارد عرصه دفاع مقدس شدند/ بیایید روباه های مکار دفاع مقدس را بشناسم او در ادامه اظهار داشت: ما نمی خواهیم فقط مشتری فیلم هایی از این دست افراد حزب اللهی باشند بلکه باید توجه آن عده ای را که اطلاعاتی از این شرایط ندارند به این موضوع مهم جلب کنیم. افرادی به اشتباه وارد عرصه دفاع مقدس شدند و درباره آن اظهار نظر می کنند می خواهم بدانم اگر بودجه ای نباشد آقایان که سنگ این ژانر را به سینه می زنند و به دنبال گرفتن بودجه از ارگان هایی همچون انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هستند اگر پولی در میان نباشد حاضرند به میدان بیایند؟! آیا این دوستان که ادعای ارزشی دارند ویلای شمال خود را می فروشند تا به این عرصه خدمت کنند؟! یا این که شرایط را در این بخش برای گرفتن هزینه مساعد دیده اند. روباه های مکاری که وارد این حوزه شده اند اما دغدغه آن را ندارند اگر آن ها قرار بود پینوکیو باشند و در آن شرایط به دفاع مقدس ابراز علاقه می کردند چه دماغ هایی که دراز نمی شد. بیایید روباه های مکار دفاع مقدس را بشناسم. *جنگ خود را از نگاه کشور های بیگانه به تصویر نکشیم محمد تقی فهیم در ادامه گفت: این شب ها شب های قدر است شب هایی که در فرهنگ ما تاثیر گذار بوده و هست. باید بدانیم که اگر آن اتفاق های عجیب و غریب توسط رزمندگان ما رقم خورد تاثیراتی برگرفته از این اعتقادات است. 3 فیلمی که شاهد بودیم از منظر تکنیکی توانسته بودند موفق عمل کنند و در برخی از صحنه ها تجربه هایی هر چند کوچک اما جدید را داشته باشند. ما قرار نیست فیلم هایی در این حوزه بسازیم که ابتدا حضورآنچنانی در جشنواره ها داشته باشند و از طرفی نباید فیلم هایی بسازیم که دغدغه دیگر کشورها را در حوزه جنگ مطرح می کند ما باید دغدغه خودمان را در ژانر دفاع مقدس در نظر بگیریم و این که آگاه باشیم درباره چه جنگی فیلم می سازیم بسیار مهم است. فیلم های دفاع مقدسی ما باید به مسائل ارزشی و پرداخت آن ها در فیلم بسازد. رزمندگان ما با روحیه ای متافیزیکی و نگاه این چنینی در دفاع مقدس تاب می آوردند این ها موضوع بحث اصلی مان در جنگ مد نظر ما است باید این موارد نشان داده شود. *برخی فیلمها فقط خوش ساخت هستند اما دغدغه ندارند وی در ادامه افزود: ما باید ارزش های جنگ مان را نشان دهیم. این که به جنگ به گونه ای بپردازیم که بخواهد نظر دیگر کشور ها و جشنواره ها را به خود جلب کند خوب است اما دغدغه ما نیست و دیگر نمی توان نام آن را سینمای دفاع مقدس گذاشت. خدا در جبهه های جنگ ما چگونه برای رزمندگان حضور داشته است؟! بزرگترین عناصری که به این افراد کمک می کرد نگاه به زندگی امام حسین (ع) است. زیبایی شناسی این زندگی و نتیجه آن در روند کاری رزمندگان و همچنین وجود عطر و بوی آن ها در فیلم ها است که می تواند ژانر دفاع مقدس ما را به نمایش بگذارد. فیلمی می تواند در این حوزه صرفاً خوش ساخت باشد اما یادمان باشد که این فیلم بدون در نظر گرفتن مفاهیم مدنظر ما فقط خوش ساخت بوده است. او همچنین گفت: کارگردان فیلم کوتاه «ارتش پنهان» نشان داد که کارگردانی و دکوپاژرا به خوبی فرا گرفته، در فیلم دیگری به کارگردانی سهیلا گلستانی که کمی از دو فیلم دیگری متفاوت بود شاهد رنگ و بوی زندگی ایرانی نیز بودیم. این فیلم ها از نظر سینمایی کارهای خوبی بوده اند. *بودجه دولتی نگیر آنوقت هر فیلمی دوست داری بساز/ فیلمساز با پول بیت المال به سلیقه شخصی نپردازد فهیم اظهار داشت: فیلمهای دفاع مقدسی باید مفاهیم ارزشی ما را به درستی به نمایش بگذارند. اقایانی که از ارگان های دولتی که سرمایه بیت المال است هزینه برای ساخت فیلم می گیرند باید بدانند که این بودجه باید در راستای اهداف ارزشی ما هزینه شود نمی توان در همه جا آنچنان سلیقه ای عمل کرد که از مسیر دور شد. *رمز موفقیت سینمای ما در بومی شدن آن است نه تقلید وی گفت: ما می خواهیم شاهد فیلم باشیم که بوی ایرانی اسلامی دهد. اگر بتوانیم بدون تقلید سینمای بومی ایرانی اسلامی خود را بشناسیم و آن را پرورش دهیم قطعاً در سطح دنیا هم مطرح خواهیم شد اما آقانی که می خواهند تجربه های جدیدی داشته باشند و با هر تفکری فیلم بسازد اشکالی ندارد اما بروند از بودجه خودشان استفاده کنند چرا بودجه بیت المال را هزینه اهداف شخصی می کنند. *دیگر شعار مناسب فیلم ها نیست/ تفاوتی فیلمی جنگی با فیلم دفاع مقدسی در بیان ارزشها است در ادامه این نشست عباس کریمی منتقد سینما گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی اگر در فیلم های مان شعار می دادیم درست بود و در مخاطب احساس بدی را به وجود نمی آورد چرا که هم مخاطب وهم رزمندگان ما برای روحیه به چنین فیلم هایی احتیاج داشتند اما شعار درفیلم های ما دیگر نمی تواند مخاطب جذب کند بلکه باعث دلزدگی آنها می شود. مابایدمواردارزشیدفاع مقدس را که در درون انسانها بوده است کاری کنیم که در متن فیلم مان تجلی پیدا کند.این فیلم ها اگر ارزش های ما را در دفاع مقدس نشان دادند آن هم به شکل اصولی و سینمایی می توان گفت که آن فیلم ها دفاع مقدس هستند اما اگر این گونه نباشد میتان نام آنها را صرفاً فیلم جنگی گذاشت. وی در ادامه افزود: فیلم «رنگان 99» کمی گنگ بود اما در مقابل فیلم کوتاه «ارتش پنهان» از لحاظ ساختاری خوب بود و توانسته بود نسبت به فیلم های دیگری در این ژانر تصاویر متفاوتی را به مخاطب ارائه دهد.اما در برخی نما ها همچون استفاده از POV ها زیاده وی شده و یا در بخش هایی قرار گرفته که نیازی حس نمی شد. در فیلم رنگان 99 می توانستیم شاهد دیالوگ بیشتری باشیم اما در ارتش پنهان این کمبود دیالوگ حس نمی شد و تصاویر توانسته بودند تا حدودی قصه را روایت کنند. دیالوگ پایانی این فیلم «خرمشهر را خدا آزاد کرد» به کمک این فیلم آمده است و زمان و مکان و جغرافیای آن رابرای مخاطب با زیرکی بیان می کند. بر پایه این گزارش در میان حاضرین افرادی چون محمد رضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس، روح الله سهرابی معاون انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، شفیع آقا محمدیان مدیر عامل پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به همراه کارگردانان و علاقه مندان به سینما حضور داشتند. یکی از نکات قابل توجه در این جلسه بحثهای داغ همراه با صراحت کلام در مورد مباحثی همچون نوع حضور ژانر دفاع مقدس در سینمای ایران و تعریف آن، میزان و نوع توقع از فیلم سازان دفاع مقدس، آسیب دیدن این فضا توسط افرادی که دغدغه در این رابطه ندارند، تعریف جنگ و تفاوت آن با دفاع مقدس و... مطرح شد. چهل و هشتمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 14 تیرماه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد. انتهای پیام/
94/04/15 - 13:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]
صفحات پیشنهادی
در چهل و ششمین جلسه سینما روایت مطرح کرد از دولت و مرکز گسترش آبی گرم نمیشود/بودجه تقریباً 12 میلیاردی سینمای
در چهل و ششمین جلسه سینما روایت مطرح کرداز دولت و مرکز گسترش آبی گرم نمیشود بودجه تقریباً 12 میلیاردی سینمای تجربی کجا هزینه میشود محمد تقی فهیم گفت در مرکز گسترش دوستان در سیاستگذاری هایشان به سمتی حرکت میکنند که در اولویت نیست گویا در چنین شرایطی که داعش رسانهها را در اافشین یداللهی در جلسه «خانه ترانه»: آنچه در فضای مجازی مشاهده میکنیم، بازخوردرفتارهای ما در فضای حق
افشین یداللهی در جلسه خانه ترانه آنچه در فضای مجازی مشاهده میکنیم بازخوردرفتارهای ما در فضای حقیقی استافشین یداللهی گفت آنچه در فضای مجازی مشاهده میکنیم بازخوردرفتارهای ما در فضای حقیقی است در بسیاری موارد آنچه درحال حاضر مشاهده میکنیم بیشترعرض ارادت یا ابراز احساسات به اسسعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کرد «یک شهروند کاملاً معمولی» در انتظار جشنواره فیلم فجر/ از حمایت
سعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کردیک شهروند کاملاً معمولی در انتظار جشنواره فیلم فجر از حمایت سینمای مستقل در هنر و تجربه دور شدهایمتهیهکننده فیلم سینمایی یک شهروند کاملاً معمولی با ابراز امیدواری نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت تعداد زیاد فیلمهایی که در حال اکرانانسیه شاهحسینی در گفتگو با فارس مطرح کرد ارائه فیلمنامه نهایی «به کودکان شلیک نکنید»به ارشاد/ دوسال
انسیه شاهحسینی در گفتگو با فارس مطرح کردارائه فیلمنامه نهایی به کودکان شلیک نکنیدبه ارشاد دوسال ذهنم درگیر نوشتن این کار بودانسیه شاهحسینی با اشاره به اتمام نگارش به کودکان شلیک نکنید گفت واقعاً طی این مدت به عنوان یک نویسنده به لحاظ ذهنی درگیری عجیبی با فیلمنامه داشتم اما درترکان: برخی اعضای دولت به بعد از روحانی فکر میکنند
ترکان برخی اعضای دولت به بعد از روحانی فکر میکنندتاریخ انتشار سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ ۰۶ مشاور ارشد رئیسجمهور برخی اعضای کابینه را متهم کرد که به بعد از روحانی فکر میکنند و نمیخواهند از دولت دفاع کنند اکبر ترکان در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفت اصولا دگشایش نمایشگاه هنرمند مقیم ایتالیا ملانوروزی: آثار «بیژن بصیری» هم شرقی و هم غربی است
گشایش نمایشگاه هنرمند مقیم ایتالیاملانوروزی آثار بیژن بصیری هم شرقی و هم غربی استرئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت آثار بیژن بصیری هم شرقی و هم غربی است و میتواند بررسی شود که چه میزان هنر غرب میتواند بر این آثار تاثیر گذاشته باشد به گزارش خبرگزاری فارس نمایشگاه آثار بیژن بص«صفای دل» به روایت حجت الاسلام صفایی حائری در رادیو معارف
صفای دل به روایت حجت الاسلام صفایی حائری در رادیو معارفبرنامه رادیویی صفای دل با موضوع شرح ادعیه از زبان مرحوم حجت الاسلام صفایی حائری از شبکه رادیویی معارف پخش میشود به گزارش خبرگزاری فارس همزمان با ماه مبارک رمضان شرح ادعیه شریف ابوحمزه ثمالی و افتتاح از زبان مرحوم حجتمستند «سه روایت از زندان» به مراحل نهایی رسید
مستند سه روایت از زندان به مراحل نهایی رسیدمستند سه روایت از زندان ساخته مسعود نجفی به مراحل نهایی رسید به گزارش خبرنگار سینمایی فارس این مستند که تصاویرش در زندان مردان و زنان اصفهان گرفته شده است در سه اپیزود روایت می شود نجفی که پیش از این مستندهایی چون «قیصر40 سدر نشست نقد و بررسی فیلم در پردیس سینمایی چارسو عنوان شد کیمیایی:امکان ساختن «سرب» دیگر وجود ندارد/ب
در نشست نقد و بررسی فیلم در پردیس سینمایی چارسو عنوان شدکیمیایی امکان ساختن سرب دیگر وجود ندارد به کد دادن در آثارم فکر نمیکنممسعود کیمیایی گفت امکان ساخته شدن فیلم سرب و گفته شدن حرفش امروز دیگر وجود ندارد به گزارش خبرگزاری فارس در هشتمین شب از برنامه مروری بر سینمای دهه 60روایت جوان یزدی از شعرخوانی در حضور رهبرانقلاب: رهبر انقلاب فرمودند مسئلهای که امروز به آن احتیاج داریم «
روایت جوان یزدی از شعرخوانی در حضور رهبرانقلاب رهبر انقلاب فرمودند مسئلهای که امروز به آن احتیاج داریم وحدت اسلامی استسید محمد صادق آتشی گفت رهبر انقلاب فرمودند مسئلهای که خیلی امروز به آن احتیاج داریم وحدت اسلامی است نباید این شعر اولین و آخرین سروده با این موضوع شما باشدتمجید کارگردان «ارمغان تاریکی» از روایت عاشورا در نمایش «فصل شیدایی»
تمجید کارگردان ارمغان تاریکی از روایت عاشورا در نمایش فصل شیداییجلیل سامان گفت تلفیق پسزمینه با پیشزمینه طراحی استفاده از تصاویر و صداهای مناسب و حرکات مفهومی و هماهنگ در بخش کربلا و عاشورا در نمایش میدانی فصل شیدایی بسیار حرفهای و عالی بود به گزارش خبرگزاری فارس جلیل سادر شبکه قرآن سیما مطرح شد ایده ساخت «رستاخیز» چگونه و کجا شکل گرفت؟
در شبکه قرآن سیما مطرح شدایده ساخت رستاخیز چگونه و کجا شکل گرفت کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز گفت حدود 14 سال پیش در روز وفات حضرت زینب س به همراه چند نفر از دوستان در دمشق بودیم آن زمان علی لاریجانی رییس صداوسیما بود و تلاش زیادی داشت که در حوزه سینمای دینی آثار فاخری تولید شاروپاییها فکر میکنند زنان در ایران اجازه کار ندارند
رئیس بخش زبان فارسی دانشگاه بانوان پاکستان در دیدار با رئیس بنیاد سعدی اروپاییها فکر میکنند زنان در ایران اجازه کار ندارند حدادعادل گفت مردم کشور پاکستان به دلیل همسایگی با ایران تاریخ مشترکات فرهنگی و دینی بسیاری دارند و خوشبختانه زبان فارسی در این کشور مورد اقبال مردم است«رادیو هفت» به اتهام روشنفکری تعطیل شد
رادیو هفت به اتهام روشنفکری تعطیل شد فرهنگ > تلویزیون - روزنامه جوان نوشت برنامه «راديو هفت» به دليل رويكرد آموزشي و مهارتي كه شبكه آموزش در پيش گرفته و چون جنبههاي فرهنگي- هنري اين برنامه بسيار بيشتر از جنبههاي آموزشي آن است ديگر روي آنتنحرفهای صریح محسن تنابنده درباره پایتخت، صداوسیما و منتقدان/برخی زیر باد کولر آروغ روشنفکری میزنند
حرفهای صریح محسن تنابنده درباره پایتخت صداوسیما و منتقدان برخی زیر باد کولر آروغ روشنفکری میزنند فرهنگ > تلویزیون - محسن تنابنده میگوید افرادی که بیخبر از شرایط سخت کار در رسانهی ملی هستند زیر باد کولر مینشینند سیگار میکشند و آروغ روشنفکری میزنند به گزارشتنابنده: برخی فقط آروغ روشنفکری میزنند!
تنابنده برخی فقط آروغ روشنفکری میزنند تاریخ انتشار دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹ ۲۲ محسن تنابنده میگوید افرادی که بیخبر از شرایط سخت کار در رسانهی ملی هستند زیر باد کولر مینشینند سیگار میکشند و آروغ روشنفکری میزنند به گزارش خبرآنلاین احداد عادل در اختتامیه سیزدهمین جایزه قلم زرین/1 روایت اخراج «قطبزاده» از صدا و سیما/ آرزویی که با س
حداد عادل در اختتامیه سیزدهمین جایزه قلم زرین 1روایت اخراج قطبزاده از صدا و سیما آرزویی که با ساخت یوسف پیامبر محقق شدغلامعلی حداد عادل در مراسم نکوداشت فرجالله سلحشور و اختتامیه قلم زرین گفت توفیق داشتم که بیشتر قسمتهای حضرت یوسف را ببینیم وقتی این فیلم را میدیدیم مکرر یا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها