محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829491680
خیلی چیزها را برای اولینبار نشان دادیم
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کارگردان فیلم «۳۱۶» که از اواسط خردادماه در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، گفت: با نشان ندادن چهرهها توانستیم خیلی چیزهای دیگر را برای اولینبار در سینمای ایران نشان دهیم. پیمان حقانی در گفتوگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا به پیدا کردن ایدهی این فیلم و مسائل و مشکلات ساخت اشاره کرد و گفت: از نظر «مفهومی» اینکه چه عواملی باعث شد من این فیلم را بسازم به گذشته و روند فیلم سازیای که داشتم برمیگردد که به سبب محدودیتها از نشان دادن خیلی چیزها ناتوان بودم بنابراین همیشه به دنبال راهی میگشتم که بشود مسائل موجود را کمی رئالتر و واقعیتر جلوی دوربین نشان داد، ولی از نظر «فرمی» اینکه آیا میتوان با پاها و کفشها قصه گفت، جرقهاش از مترو شروع شد. دیدن قشر زیادی از آدمها که کنار هم نشسته بودند و هرکدام پاها و کفشهایشان قصهی خودش را داشت که میشد از آنها داستانهای مختلف و متنوع جذابی درآورد. این کارگردان با اشاره به سابقهی فیلمسازیاش در این سبک یادآور شد: من یک سکانس هم در فیلم قبلیام دارم که داستانش فقط با دستها تعریف میشد. او درمورد انتخاب شعار «فیلمی که پاها و کفشها روایتش میکنند» توضیح داد: در همه جای دنیا استفادههای تبلیغاتی از عناوین فیلمها میشود و من اگر در این کار فقط کارگردان میبودم قطعا برای فیلم فقط مینوشتم "فیلمی که در آن آدم ها هیچ چهرهای ندارند". ولی استفاده از آن جمله بیشتر جهت تبلیغات و برانگیختن کنجکاوی است، البته من در مجموع خیلی اصراری به مانور دادن فقط بر روی کفشها و پاها نداشتم. حقانی ادامه داد: ما دوست داشتیم وقتی مخاطب درمورد فیلم میشنود کنجکاو بشود و با خود بگوید مگر میشود با کفشها و پاها یک فیلم بلند ساخت؟ و این کنجکاوی باعث شود که به سینما بیاید و ببیند که بله میشود. او گفت: ما همه ی تلاش خود را کردیم که از ابتدا تا پایان فیلم ایده را با کفشها جلو ببریم. ولی بالاخره این فیلم یک لایف تایم است و از قبل تولد تا لحظهی مرگ را نشان میدهد و واقعا بیشتر از این مقدار نمیتوانستیم تک تک جزئیات را با کفشها جلو ببریم ولی در عوض چیزهای دیگری به فیلم اضافه کردیم که باعث جذابیت های بیشتر شود. او ادامه داد: اگر در جایی هم به من بگویند که تو نتوانستی کل فیلم را با کفش جلو ببری،میگویم بله نتوانستم چون برای من این مهم است که تماشاچی تا پایان فیلم را ببیند و از آن لذت ببرد. حقانی یادآور شد که از آن دسته فیلمساز هایی نیست که لذت تماشاچی را فدای فرم و فدای ایدهآلیستهای فرمالیستی سینمایی بکند. این کارگردان با توضیح سبک و ژانر فیلمش گفت: به نظر من در این فیلم میشود، چهار پنج ژانر را شناسایی کرد که فیلم تلفیقی از آنهاست و میتواند ترکیبی از ژانر های فانتزی، درام، کمدی و حتی جنگی، به سبب پخش تصاویر آرشیوی از جنگ، باشد. او با یادآوری جلسهی نقد و بررسی فیلم در اصفهان گفت: در آن جلسه که آقای عظیمی (منتقد) از من پرسیدند که این فیلم چه سبکی دارد؟ من گفتم بد نیست که اسمش را بگذاریم «فیتوگرافی»! تهیهکننده ی فیلم ۳۱۶ با اشاره به سابقهی ساخت این سبک فیلم در ایران گفت: نه تنها در ایران فیلمی با این سبک نداریم بلکه در تاریخ سینما هم به این شکل چیزی وجود ندارد. من همیشه میگویم که ما انگار با پلان های دور ریختنی فیلمهای دیگر، این فیلم را ساختهایم!برای فیلم های دیگر این پلان ها، دور ریختنی حساب میشوند که به آنها تصاویر اینسرتی میگویند که برای وصل کردن دو پلان کلیدی به یکدیگر هستند. حقانی با تاکید بر اینکه «نه تنها در هنر بلکه در هرکاری اگر بخواهی دریچهای جدید را باز کنی احتیاج به جسارت است» تاکید کرد: من صادقانه اعتراف میکنم که تا لحظهای که فیلم تدوین شد من باور نمیکردم که بتواند فیلم شود! او ادامه داد: فیلمنامههایی که در آینده مینویسم ربطی به این فیلم نخواهد داشت؛ ولی قطعا دوباره تلاش خواهم کرد که ببینم آیا میتوان فیلمی بدون چهره ساخت؟ که اگر بشود و فیلم موفقی هم باشد، میتوانیم سبکی داشته باشیم که در آن چهرههای بازیگران را نبینیم که این نوع فیلمسازی پیشنهاد خوبیست برای برگرداندن کتابهای معروف ادبیات و سینما. این کارگردان با اشاره به نوشتن فیلمنامهای که فقط با نریشن بک نفر پیش میرود، گفت: ما فیلمنامهای را نوشتیم که هیچ دیالوگی ندارد و بیشتر شبیه یک رمان و قصه است تا یک فیلم سینمایی! همه چیز این فیلم عجیب غریب بود.از نوشتن فیلمنامه تا فیلمبرداری و تدوین و صداگذاری ها.ما هیچ صدابرداری در فیلم نداشتیم.هر صدایی که در فیلم شنیده میشود، مانند انیمشین صداگذاری شده است. مدیر سینماتِک قلهک در رابطه با برخورد مردم با فیلم و نوع اکران فیلم گفت: تا امروز فقط هزار نفر فیلم من را دیدهاند و به نظرم اکران این فیلم هنوز شروع نشده است. ولی در همان پنج شش اکرانی که خودم حضور داشتم خداروشکر استقبال خوبی را شاهد بودم و انرژیای که از تماشاچی ها گرفتم خیلی بیشتر از توقعی بود که داشتم و این برای ما بسیار امیدبخش است. او در رابطه با تبلیغات فیلم گفت: این فیلم هیچ تبلیغاتی به غیر از فضای مجازی نداشته است و به نظر من در ابتدا مهمترین چیز برای هر فیلم، چه فیلم بد چه خوب، این است که تبلیغ شود و تماشاچی اصلا بفهمد همچین فیلمی هم وجود دارد و بعد تصمیم بگیرد که آن فیلم را ببیند یا نه. حقانی ادامه داد: من خیلی امیدوار هستم از این طیفی که به سینما میآیند و فیلم را میبینند آن را به دیگران هم پیشنهاد کنند.و این فیلم بتواند تبدیل به فیلمی شود که از طریق تبلیغات دهان به دهان مخاطب خودش را پیدا کند. کارگردان فیلم ۳۱۶ درمورد اکران فیلمش در گروه هنروتجربه گفت: من دوست داشتم که این فیلم در گروه معمولی هم اکران شود ولی متاسفانه فضای فیلمسازی ما این مجال را برای فیلمساز هایی که معروف نیستند، نمیدهد و فرصت ها به صورت مساوی داده نمیشود. او ادامه داد: این فیلم فقط مجوز اکران برای یک گروه محدود را دارد. زمانی هم که نسخه اولیهی این فیلم درآمد کسی باورش نمیشد که بتواند مجوز بگیرد ولی به سبب اینکه ما با پا فیلم ساخته بودیم، خیلی چیزها را نمیتوانستیم نشان دهیم، ولی ما با همین نشان ندادن توانستیم خیلی چیزهای دیگر را برای اولینبار نشان دهیم. این فیلمساز با اشاره به آیندهی کاری اش گفت: من از آن فیلمساز هایی هستم که به ژانر علاقهمندم و دوست دارم در ژانر های مختلف فیلم بسازم. که اگر بخواهم کارگردانی را که این کار را کرده است مثال بزنم، میتوانم به "کوبریک" اشاره کنم. کارگردانی که از هر سبک و ژانر یک اثر خوب در کارنامهاش دارد و چه در زمینه تکنیکی و چه در زمینه روایی پیشنهاد جدیدی برای سینما داشته است. حقانی اضافه کرد: من تلاش خواهم کرد که هر فیلمم برای تماشاچی یک سورپرایزی باشد و بینند اصلا باور نکند که آن فیلم برای کسی باشد که ۳۱۶ را هم ساخته است. این کارگردان در رابطه امکان اکران فیلم قبلیاش«مردی که گیلاسهایش را خورد» در گروه هنر و تجربه ادامه داد: فیلم قبلی من هفت سال پیش ساخته شده که از نظر من فیلمی آماتوری بود. آن زمان هنرو تجربهای وجود نداشت و دیویدی اش به بازار آمد و به فروش رفت. به همین سبب ما الان دیگر امکان اکرانش را نداریم ولی ممکن است من یک نسخهی کوتاه شده از آن را در سینماتک قلهک اکران کنم.
فیلم «316»
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
سرمربی پرو: نشان دادیم تیم بزرگی هستیم
جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۶ سرمربی تیم ملی فوتبال پرو تیمش را شایسته صعود به نیمه نهایی رقابتهای کوپا آمهریکا دانست به گزارش ایسنا تیم ملی فوتبال پرو در یک چهارم نهایی رقابتهای کوپا آمهریکا توانست با نتیجه سه بر یک بولیوی را از پیشرو بردارد و به جمع چهار تیم نهایی راه یابد ریسرمربی مکزیک:توانایی های مان را نشان دادیم
سرمربی مکزیک توانایی های مان را نشان دادیم میگل هررا سرمربی مکزیک پس از تسایوی 3-3 تیمش مقابل شیلی اعلام کرد که تیمش می تواند در کوپا آمریکا به نتایج بهتری دست پیدا کند به گزارش "ورزش سه" علی رغم اینکه بسیاری شانس شیلی برای پیروزی در این دیدار را بیشتر می دانستند ااقایان چه چیزهایی را از همسرانشان پنهان می کنند
به همین خاطر بهتر است همیشه خانمها بهصورت کلامی به همسرشان بگویند که او همچنان مرد جذابی است به او بگویید که چرا فکر میکنید که در کنار او خوشبخت هستید اگرچه ممکن است تظاهر کنند که اصلاً برایشان مهم نیست اما در اصل کلمه به کلمه حرف شما را با روح خود جذب میکنند صرفنظر از ایپس از تساوی مقابل شیلی میگوئل هرهرا: نشان دادیم که میتوانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم/ مکزیک صعود میکند
پس از تساوی مقابل شیلیمیگوئل هرهرا نشان دادیم که میتوانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم مکزیک صعود میکندسرمربی مکزیکی تیم ملی مکزیک پس از تساوی پرگل تیمش برابر میزبان مسابقات در نشست خبری تاکید کرد که با این بازی که از خود نشان دادند میتوانند دست به کارهای بزرگ بزنند به گنشانی سایت ثبت نام اینترنتی کتب درسی
نشانی سایت ثبت نام اینترنتی کتب درسی ثبت نام اینترنتی کتب درسی آغاز شد دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی از امروز به پایگاه اینترنتی www irtextbook com مراجعه کنند دانش آموزان تا ۳۱ تیر برای ثبت نام اینترنتی فرصت دارند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرتو به عنوان معشوقه یک مرد 55 ساله خیلی پیر هستی!
انتقاد مگی جیلنهال از تبعیض جنسیتی در هالیوود تو به عنوان معشوقه یک مرد 55 ساله خیلی پیر هستی بازیگر مشهور سینمای آمریکا که یک بار هم نامزد اسکار شده تبعیض جنسیتی در هالیوود را مورد انتقاد قرار داد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز مگی جیلنهال بازیگر آمریکایی سینما تبعیض جنسیزندگی در فضای تقرب را وقتی خوب لمس میکنی که خیلی سیاسی و انقلابی باشی
زندگی در فضای تقرب را وقتی خوب لمس میکنی که خیلی سیاسی و انقلابی باشی ما اگر به خدا مقرب شویم همۀ اوضاع و احوال روحیمان مرتب خواهد شد چون هر مشکلی داریم به خاطر دوریمان از خداست رزمندههای دفاع مقدس بهصورت اعجاببرانگیزی این حقیقت را دریافت کرده بودند وقتی کار جنگ گره میخچرا «پایتخت» با بقیه خیلی فاصله دارد؟
روزنامه جوان چرا پایتخت با بقیه خیلی فاصله دارد سریال پایتخت تنها مجموعه تلویزیونی است که بهرغم تولید در چند سال پیاپی نهتنها از کیفیت تولید آن کاسته نشده بلکه هرچه جلوتر میرویم بر قوام سریال و پختهتر شدن کاراکترها افزوده میشود به گزارش فرهنگ نیوز سریال «پایتنشانی آسمان - 1
نشانی آسمان - 1 دريافت کليپ منبع جوان آنلاين لینک لینک را کپی کنید دريافت کليپتاریخ انتشار ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۹مجتبی رحماندوست: «فصل شیدایی» ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهد
مجتبی رحماندوست فصل شیدایی ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهدنماینده مردم تهران نمایش فصل شیدایی را نشاندهنده ظرفیت دراماتیک بسیار بالای تاریخ اسلام برای تولید محصولات گوناگون هنری دانست به گزارش خبرگزاری فارس مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظچیزهایی که ادبیات ما را زمینگیر کرده
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴ ۳۵ غلامحسن اولاد میگوید ادبیات و شعر فخیم هزارساله ما زمینگیر شده و مردم ظرف سالهای اخیر یکباره با کتاب قهر کردهاند این شاعر پیشکسوت در گفتوگو با خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا درباره موضوع انتشار کتاب با هزینه مولف اظهار کرد شاید من یکی از نخستین افراگفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی مقابل شایعات حُسن ظن نشان دهیم
گفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعیمقابل شایعات حُسن ظن نشان دهیمامروز گروهی در جامعه نشستهاند و برای دیگران شایعه درست میکنند اینها باید بدانند که بازی با آبروی افراد و شخصیتها جنگیدن با خداوند است خبرگزاری فارس ـ حجتالاسلام ناصر رفیعی کارشناس دینی رسانه شایعات داراینشانی آسمان - 5
نشانی آسمان - 5 دريافت کليپ منبع روزنامه جوان لینک لینک را کپی کنید دريافت کليپتاریخ انتشار ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۷لغو کنسرتها نشان از بیتدبیری مسئولان فرهنگ و هنر کشور است
لغو کنسرتها نشان از بیتدبیری مسئولان فرهنگ و هنر کشور است رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت لغو کنسرتها نشان از بیتدبیری مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر کشور است عظیم دشتی در نشست اعضای سازمان بسیج هنرمندان در شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد لغو کنسرسوال و استيضاح وزرا نشان دهنده پويايي مجلس است / بايد از بدنه دولت حمايت شود
۳ تير ۱۳۹۴ ۱۱ ۲۰ق ظ سوال و استيضاح وزرا نشان دهنده پويايي مجلس است بايد از بدنه دولت حمايت شود موج- نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت سوال و استيضاح نشان از پويايي مجلس است و اين که برخي از رسانه ها از اين رفتار مجلس انتقاد مي کنند درست نيست به گزارش خبرنگار خبرگخیلیها سعی کردند امیرکبیر ثانی شوند
چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۶ کارگردان مستند آزادراه درباره سرنوشت آزادراه تهران شمال مطرح کرد اگر اجازه بدهند من دنباله این فیلم را خواهم ساخت چرا که این موضوع قابلیت دارد به همین دلیل من از وزیر راه خواستهام و احتمالا در روزهای آینده هم این خواهش را تکرار خواهم کرد که اجازهنشانی آسمان - 2
نشانی آسمان - 2 دريافت کليپ منبع جوان آنلاين لینک لینک را کپی کنید دريافت کليپتاریخ انتشار ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۲-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها