تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس Distree اين‌ هفته برگزار مي‌شود يازده ايراني در فجيره


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كنفرانس Distree اين‌ هفته برگزار مي‌شود يازده ايراني در فجيره


بيش از ده شركت ايراني در مراسم ديس‌تري فجيره شركت مي‌كنند.
به گزارش عصرارتباط، حضور 11 شركت ايراني در جديدترين كنفرانس ديس‌تري (Distree) ركورد جديدي از حضور ايراني‌ها در جدي‌ترين مراسم تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات ثبت كرد.
اين مراسم كه از 19 تا 21 ماه مه (30 ارديبهشت تا اول خرداد) در محل هتل رويال مريدين فجيره برگزار مي‌شود آخرين حلقه زنجيره سمينارهاي سالانه اين غول فرانسوي است كه با توجه به نزديكي آن به بازار ايران اهميتي ناگهاني براي زنجيره فروش ايران يافته است.
اگرچه هنوز در ميان اسامي حاضران ايراني اين كنفرانس فقط تعداد انگشت‌شماري از نام‌هاي شركت‌هاي تراز اول بازار ايران به چشم مي‌خورد ولي حضور شركت‌هايي چون لاوان، گسترش انفورماتيك، فونيران، سفير و شاب مي‌تواند نشانگر آغاز فصل جديدي در روابط سنتي بازار ايران با بازارهاي منطقه‌اي و جهان باشد.
حضور شاخه عملا غيرفعال كارفور (Carrefour) در ايران هم از نكات قابل توجه اين مراسم است كه با توجه به فرانسوي بودن اصليت اين زنجيره جهاني ابر فروشگاهي چندان هم دور از ذهن نيست ولي بدون شك شركت‌هايي نسبتا با تجربه همچون ابركامپيوتر و كارپردازان مي‌توانند پديده مراسم امسال باشند.

آنچه گذشت
ديس‌تري در واقع يك كمپاني امور تحقيقاتي و ارتباطي است كه دفتر آن در پاريس واقع شده و تخصص آن را بازارهاي IT در كشورهاي رو به توسعه تشكيل مي‌دهند.
طيف مشتريان ديس‌تري از عرضه‌كننده‌هاي دست بالا (B2B) تا عرضه‌كنندگان و مصرف‌كنندگان نهايي (B2C) متفاوت است ولي نقطه مشترك همه آنها اين است كه مي‌خواهند از طريق فضاي ارتباطي كه ديس‌تري ايجاد مي‌كند در بازارهاي تازه داغ شده‌اي همچون خود خاورميانه يا آفريقا سهم بالاتري بر خود اختصاص دهند.
روال ديس‌تري و مراسم‌هايي كه تحت ليسانس آن برگزار مي‌شوند اين است كه مشتريان اين سلسله سمينارهاي فرانسوي الاصل مي‌توانند در آنجا خريداري اغلب درجه يك براي كالاها يا خدمات خود پيدا كنند كه اين گروه فقط به تعداد محدود و از طريق دعوت‌نامه‌هايي معدود به مراسم دعوت مي‌شوند.
جذابيت‌هاي اين فراخوان‌ها كه در واقع همزمان هم تمركزي جلسه مانند و گستردگي همچون نمايشگاه‌هاي تخصصي دارند باعث شده است ديس‌تري سال به سال ترقي محسوس‌تري حتي در بازارهايي همچون ايران كند.
در سال 2007 ديس‌تري شش مراسم از اين دست برگزار كرد كه طي آنها مديران 2 هزار و پانصد كانال توزيع از 80 كشور موفق شدند 8 هزار و پانصد جلسه يك به يك و اختصاصي داشته باشند كه ديس‌تري را در جايگاهي بي‌نظير در اين زمينه قرار داده است.
اجلاس فجيره كه پيش از اين به آن اشاره شد در واقع توسط يكي از زيرشاخه‌هاي ديس‌تري يعني DCC كه مسئول كانال‌هاي توزيع كالاهاي ديجيتالي مصرفي است (Digital Consumer Channel) برگزار مي‌شود.
در سمينارهاي DCC تمامي عرضه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان كالاهاي ديجيتالي و الكترونيكي و حتي ICT امكان حضور دارند تا زنجيره عرضه اين دست كالاها در خاورميانه و شمال آفريقا يا همان منطقه MENA تقويت شود.
شاخه خاورميانه DCC در واقع يكي از جوان‌ترين اعضاي زنجيره ديس‌تري است كه از سال 2005 در فجيره، شهر مديريتي امارات متحده عربي برگزار مي‌شود و از آن زمان به لطف كمبود حركت‌هاي مشابه در اين منطقه و ناقص بودن زنجيره تامين يا در واقع حمايت اسمي ديس‌تري رشدي نسبتا قابل قبول داشته است؛ هرچند درباره رشد كيفي آن در كنار رشد قابل توجه كمي هنوز ترديدهايي وجود دارد.
تا كنون مزيت DCC MEA بيشتر در اين زمينه نهفته بوده كه در مراسم‌هاي آن بيش از 120 عرضه‌كننده و توزيع‌كننده منطقه‌اي مي‌توانند با يكديگر ديدار داشته باشند كه اتفاقا جنبه يك ديد و بازديد سالانه حتي با نمايندگان فعلي اين شركت‌ها را هم پيدا كرده است.
اين نكته كه DCC MEA در واقع تنها مراسمي در نوع خود است كه به خرده‌فروشان منطقه‌اي اجازه مي‌دهد طي سه روز به صورت رو‌در رو با عرضه‌كنندگان در تماس باشند به رشد اين سلسله سمينارها خيلي كمك كرده است.
پديده مي‌شود
سبزرايانه و مديرعاملش «سيد حسن هاشمي» احتمالا جزو مهمترين نامزدهاي درخشش در مراسم فعلي فجيره هستند چون اين مدير جوان مشهدي كه سال گذشته در عرصه‌هاي صنفي و تجاري خوش درخشيد با تاكيد روي شعبه آنلاين تجارت خود يعني سايت رو به رشد Rayane.com به فجيره مي‌رود.
خود او كه در كنفرانس DCC 2005، يعني اولين دوره نيز حضور داشته است اين مراسم را فرصتي قابل توجه براي تجربه‌اندوزي مي‌داند و مي‌گويد: هرچند دستاوردهاي ما از حضور اول‌مان چندان قابل توجه نبود و فقط به صورت با واسطه خريدهايي مثلا چند صد دستگاه كامپيوتر فوجيتسو انجام داديم ولي در عمل چون مديراني درجه اول در اين مراسم حضور داشتند و برنامه‌ريزي مراسم از صبح تا شب با دقتي بي‌نظير انجام شده بود، درس‌هاي فراواني ياد گرفتيم.
هاشمي جلساتي كه به صورت نيمه گروهي با 10 يا 12 مدير در قالب Board Room در فجيره برگزار مي‌شود را فرصتي طلايي براي خرده‌فروشان ايراني مي‌داند تا با آخرين جريانات و گرايشات بين‌المللي و الگوهاي تجارت جهاني و اصول مذاكره تجاري آشنا شوند به ويژه كه فضاي مشابهي با اين كنفرانس در ايران يا منطقه وجود ندارد.
او هر چند قبول دارد كه هنوز توزيع‌كنندگان درجه اول ايراني وارد فجيره نشده‌اند ولي در مقابل معتقد است بزرگ بودن بازار ايران و مقياسي كه در مقابل ساير كشورهاي منطقه دارد، باعث مي‌شود حتي فروشندگان درجه چندم ايراني نيز اهميت فراواني نسبت به رقبايشان در ديس‌تري داشته باشند.او برنامه امسال سبزرايانه را بهره‌برداري تبليغاتي از سايت Rayaneh.com عنوان مي‌كند و مي‌گويد: بيشتر از آنكه به دنبال خريد و فروش در مقياس بالا باشيم دنبال آن هستيم كه درآمد خودمان را به سمت شيوه‌هاي به صرفه‌تر سوق بدهيم.
جاه‌طلب‌تر از هميشه
اما جالب است كه بدانيد فراسو به عنوان يكي از سرشناس‌ترين پيشگامان حضور ايراني‌ها در ديس‌تري نگاهي كاملا متفاوت به مراسم فجيره دارد.
احمد عليپور – مديرعامل نوگراي فراسو، S&P و لاوان- ضمن آنكه به دعوت شدن لاوان در فجيره اشاره مي‌كند، تاكيد دارد كه فراسو در مراسم فجيره شركت نخواهد كرد.
او علت اين امر را شناخته شده بودن فراسو در بازار منطقه‌اي و جايگاه مناسب اين شركت در خاورميانه مي‌داند و مي‌گويد: در حقيقت جلسات فجيره با توجه به آنكه ما نمايندگاني كه در آنجا حضور دارند را اغلب مي‌شناسيم، ديگر جذابيتي ندارد و بيش از اين به دنبال آنكه در جلساتي از اين دست شركت كنيم و بتوانيم بازار منطقه‌اي خود را گسترش دهيم، نيستيم.
عليپور به صورت ضمني از پروژه بزرگ بعدي فراسو نيز پرده بر مي‌دارد و در پاسخ به اين سوال كه پس انگيزه فراسو از شركت در سمينارهايي چون مراسم ديس‌تري در اسپانيا چيست، مي‌گويد: ما به دنبال بازارهاي اروپايي هستيم. الان مدتي است كه مشغول انجام كارهاي تحقيقاتي جهت افتتاح يك دفتر احتمالا در وين هستيم و فكر مي‌كنيم فراسو در مقايسه با برندهاي حاضر در اين بازار توانايي حضور در بازارهايي حتي جدي‌تر از خاورميانه را هم دارد.
مديرعامل فراسو ترديدهاي موجود در اين ‌باره را جدي نمي‌داند و مي‌گويد: حاشيه سود و درآمد ناشي از فروش در بازار اروپا آنقدر بالاست كه ما معتقديم حتي اگر سهم اندكي از اين بازار هم بگيريم پايه‌اي براي موفقيت‌هاي بعدي باشد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 470]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن