تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكميل شبكه مهدهاي الكترونيكي 10 سال طول مي كشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تكميل شبكه مهدهاي الكترونيكي 10 سال طول مي كشد
سرويس خبر- 2 صدم درصد از پروژه شبكه مهدكودك الكترونيكي به بهره‌برداري رسيده ‌است.
به گزارش عصرارتباط، از 11 هزار مهدكودك فعال در كشور تقريبا 200 مهدكودك به اين شبكه متصل شده‌اند.
مدير اين پروژه، مسعود باطني،به ايسنا اعلام كرده‌است كه اين مهدكودك‌ها در استان‌هاي اصفهان، خراسان شمالي، گيلان، فارس، آذربايجان غربي و لرستان به اين شبكه متصل شده‌اند.
همچنين مدير توسعه سيستم شبكه مهدهاي الكترونيكي در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ارتباط گفت: تكميل اين پروژه به دليل زمان‌بر بودن آموزش به كاركنان مهدهاي كودك حداقل 5 سال و حداكثر 10 سال به طول مي‌انجامد. شبكه مهدهاي كودك الكترونيكي كشور سال 84 به عنوان يك طرح پژوهشي به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اصفهان ارائه شد و پس از بررسي اين سازمان و تائيد سازمان بهزيستي به شكل اجرايي در آمد.
جمال برقي افزود : اين طرح ابتدا در استان اصفهان اجرا شد و تقريبا دو هفته پيش اجراي اين پروژه در استان فارس رسما آغاز شد؛ همزمان با استان فارس اجراي اين پروژه در استان‌هاي لرستان، گيلان، آذربايجان غربي، سنندج ، يزد و گيلان نيز آغاز شد.
او در پاسخ به اين سوال كه اجراي اين پروژه چه زماني به استان تهران مي‌رسد، گفت: براي اينكه اجراي پروژه شبكه مجازي مهدهاي الكترونيكي در تهران نيز اجرايي شود بايد اجراي اين پروژه در استان فارس 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشد.

با توجه به اينكه مديريت تمام مهدكودك‌ها زير نظر سازمان بهزيستي است شبكه گسترده مهدهاي الكترونيك ‌پلي است ميان مديران مهد كودك‌ها با سازمان بهزيستي و از طرف ديگر مديران مهد كودك‌ها با والدين كودكان.
اين ارتباط توسط يك شبكه اينترنتي انجام مي‌شود به طوريكه مهدكودك‌هاي متصل به اين شبكه با ورود هر كودك به والدين آنها يك كلمه عبور و رمز داده مي‌شود.
اين كلمه عبور براي رسيدن به پرونده‌هاي الكترونيكي است كه براي هر كودك به صورت جداگانه طراحي مي‌شود كه تمام تعاملات، مراحل يادگيري، ميزان هوش كودك و تمامي مسائلي كه در مهد در رابطه با كودك است در اين پرونده‌ها ثبت مي‌شود.
اين پرونده‌ها در آينده نيز براي شخص كودك و هم براي خانواده وي در صورت نياز مفيد واقع مي‌شود. به عنوان مثال اگر كودكي در آينده بزهكار ‌شود، پرونده‌هاي وي با تمام اطلاعاتش اعم از نقاشي‌ها، آموزش‌ها،‌ رفتارها، هيجانات و مسائل روانشناسي وي كه در اين سيستم ثبت شده مي‌تواند به وي و پزشكان كمك كند تا زودتر درمان شود.
مدير اين پروژه هدف ديگر از ايجاد شبكه مهدكودك‌هاي الكترونيكي را ارتباط سازمان بهزيستي با مسئولان مهدكودك‌ها عنوان كرد و گفت: به اين علت كه مربيان به آموزش دائم احتياج دارند، سازمان بهزيستي مي‌تواند با اين شبكه اطلاعات به روز را به طور مداوم به آنان انتقال دهد.
مسعود باطني افزود: پس از تكميل شدن فاز مطالعاتي اين پروژه و ارائه بودجه به عنوان طرح‌هاي پژوهشي استان از طرف سازمان مديريت و برنامه ريزي اين طرح از طريق شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان به سازمان يونسكو ارائه داده شد تا بتوانيم همين طرح را در مهدهاي روستاها اجرا كنيم.
او درباره زمان اجراي طرح مهدهاي روستاها گفت: سازمان يونسكو پس از قبول اين طرح و پس از ارائه روش اجرايي به آنها اميدواريم تا تيرماه سال آينده با توجه به بودجه‌اي كه به ما واگذار شده است، اين طرح را در روستاها اجرا كنيم.
همچنين مدير توسعه سيستم اين پروژه، گفت: در اجراي اين طرح شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان ، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اصفهان همكاري داشتند و سازمان فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان نيز به عنوان ناظر بر اجراي پروژه نظارت مي‌كند. او با اشاره به اينكه اين طرح در كل كشور اجرا مي‌شود، افزود: به دليل اينكه تمامي مهدهاي كودك زير نظر سازمان بهزيستي قرار دارند اين شبكه در تمامي مهدهاي‌كودك اعم از خصوصي ودولتي و مهدهاي روستايي اجرا مي‌شود.
برقي بدون اينكه پاسخ دقيقي در خصوص هزينه اجراي اين طرح بدهد، گفت: مديران مهدهاي‌كودك خصوصي و دولتي از اين طرح استقبال خوبي كرده‌‌اند ؛ آن‌ها هزينه‌هاي آموزشي، پشتيباني و نگهداري سايت را تامين مي‌كنند و هزينه طرح‌هاي پژوهشي را بخش دولتي پرداخت مي‌كند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن