تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820936448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خالی کردن دل مردم، گناه کبیره است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خالی کردن دل مردم، گناه کبیره است


سیدمهدی طباطبایی، کارشناس مسائل مذهبی شعارهای تند علیه مذاکره کنندگان را کناه کبیره دانست و تصریح کرد: تندروها نباید دل مردم را خالی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی، کارشناس مسائل مذهبی در برنامه "زندگی به سبک بندگی" که جمعه شب از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه ضیافت و مهمانی خداوند است، گفت: معنی این ضیافت این است که خداوند حرمت میهمان را نگه می دارد و اجازه داده است که ما خیلی چیزها را از او بخواهیم.
وی افزود: اگر کسی می خواهد در زندگی موفق شود باید فرصت ها را غنیمت بداند. متاسفانه در زمانه ما از نظر اخلاقی، بسیاری از افراد بدبخت یا گرفتار، بسیاری از فرصت ها را از دست داده اند و نتوانسته اند از فرصت ها استفاده معنوی ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در پاسخ به این سوال که بهره انسان ها از ماه رمضان چه باید باشد، اظهار کرد: بطور خلاصه باید بگویم که "آدم شدن" باید نتیجه ماه رمضان باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: در این دعا که در آخر ماه شعبان خوانده می شود، آمده است: "لّهُمَّ ما کانَ فی قَلبی مِن شَکٍّ أو ریبَةٍ، أو جُحودٍ أو قُنوطٍ ، أو فَرَحٍ أو بَذَخٍ، أو بَطَرٍ أو خُیَلاءَ،... و الی آخر. انسان ها باید بدهی ها را کنار بگذارند. اکنون مردم بی قرار هستند و مشکلات زیادی دارند اما با بی قراری مشکل حل نمی شود. در ماه رمضان باید خود را تسکین دهد و در آرامش بهتر می توان تصمیم گرفت.



این استاد اخلاق با ذکر ماجرایی درباره تصمیم گیری درست، گفت: یک آقای تحصیلکرده ای که تخصصش هم مکانیکی است می گوید که روزی یکی از چرخ های ماشینم را بردند و مجبور شدم که تایر زاپاس را بجای آن ببندم اما پیچ برای بستن چرخ نداشتم و نمی دانستم چه کنم. یک دیوانه ای آنجا بود که هی می گفت آقای مهندس به چه فکر می کنی؟ با عصبانیت گفتم به تو ربطی ندارد اما او هر بار غر می زد، تا اینکه گفتم پیچ ندارم. آن دیوانه گفت: خب از هر تایر یک پیچ باز کن و به این تایر ببند.

وی افزود: برخی از انسان ها در کشور ما حتی در میان مقامات هستند که نمی توانند درست فکر کنند و با یک کار کوچک، مثل بستن یک پیچ مشکلی را حل کنند. یا اینکه بفهمند این جنس سوبسید می خواهد و این نمی خواهد، یا آدمی را به کاری بگمارد که بجای فحش دادن به مردم، بگوید متشکرم.

وی اضافه کرد: شیخ بهایی می گوید وقتی مردم ناراحت و بی قرارند باید با آنها صحبت کرد تا آرام شوند.

طباطبایی کنار گذاشتن بدهی ها را یکی از راه های بهره مندی از ماه رمضان عنوان کرد و گفت: خواندن دعای افتتاح و باور کردن آنچه که از خدا می خواهید، کمک بسیاری می کند. هیچ اشکالی ندارد که دولتمردان هم اگر اشتباه می کنند بگویند که اشتباه کرده اند. اشکالات ما مقداری به خودمان مربوط است و مقداری به بیرون. مثلا گرما و سرما و هجمه ها از شرایط بیرونی است و نمی توان با آنها جنگید.

این استاد اخلاق، هجمه ها را از جمله عوامل بیرونی مشکلات دانست و گفت: این روزها که این شعارهای تندروها علیه این عزیزانی که در مسائل هسته ای و مذاکرات کار می کنند مطرح می شود، باید بدانند که امام اینقدر تجلیل کرد از آقا و به ایشان احترام می گذاشت.
این کارشناس امور دینی افزود: بنده به آقای ظریف پیام دادم که قدر خودتان را بدانید. هر درخت که میوه دارد سنگش می زنند. به درخت گردو سنگ و لگد می زنند تا میوه بدهد. من از خداوند می خواهم که مذاکره کنندگان موفق شوند. از امام زمان (عج) می خواهم که کمک کنند تا بتوانند در حرف ها و کارهایشان موفق بشوند عزت اسلام و مسلمانان را حفظ کنند. تند روها باید بدانند اینکه دل های مردم را خالی می کنند از گناهان کبیره است. ملت باید پشتیبان افراد متمکنی که در حال خدمت هستند باشند. از خدا می خواهم که همه کسانی که خدمت می کنند، از رئیس جمهور گرفته تا یک سوپور شهرداری موفق باشند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در پایان این برنامه درباره ویژگی های دعا گفت: با دعا یک حرکت درونی ایجاد می شود که باید تبدیل به حرکت اجتماعی شود. خواندن دعا با دعا کردن خیلی فرق دارد. اگر باور نداشته باشید، فقط قرائت کرده اید و فایده ای ندارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد که ظاهر متدین دارند، با تعریف غلط از دین اسم دین را خراب کرده اند، گفت: اسلام هم قهر دارد و هم محبت و بخش اعظم آن مهر و محبت است. ابن سینا هم می گوید که همیشه دارو کارساز نیست و گاهی باید از کارد و جراحی استفاده کرد. درمان همیشه تلخی و سختی دارد. باور کنید که پریشان هستید و زندگی خود را نابود می کنید. دین به یک کار نیست، بلکه یک مجموعه از رفتارهاست. در ماه رمضان کسی که موعظه گوش داد و اشک ریخت، برنده است. باید از خدا بخواهیم که اخلاق ما را درست کند و همه را آدم حساب کنیم نه اینکه فقط خود را آدم حساب کنیم.  
دانلود

لینک را کپی کنید


شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن