تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798604948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان برپا می‌شود/دردسر تغییر شهردار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان
المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان برپا می‌شود/دردسر تغییر شهردار

نشست خبری جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان


شناسهٔ خبر: 2780473 - سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
هنر > سینمای ایران

علیرضا شجاع نوری از برگزاری المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در نشست رسانه ای که به منظور تشریح برنامه های این جشنواره صبح امروز ۲۶ خرداد ماه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، گفت: در ابتدای صحبت های خود می خواهم یاد و خاطره کسانی که با مجاهدت و ایثار خود کاری کرده اند تا ما امروز کنار هم باشیم و از جشن و جشنواره حرف بزنیم گرامی بدارم به خصوص ۱۷۵ شهید غواص که امروز به بدرقه شان می رویم.وی افزود: نخستین کاری که برای برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان باید انجام داد برخورد صادقانه با آنها است و از ابتدا پایه برگزاری را بر این گذاشتیم که در برگزاری این جشنواره به هیچ عنوان ظاهرسازی و درشت نمایی نکنیم. اگر پیش از این بنا بر این بود که پیکره سینمای کودک و نوجوان را استوار و پررونق نشان داد، در این دوره چنین قصدی نداریم و در جهت ارائه آمار نیستیم و نمی خواهیم این بیمار رو به احتضار را آرایش کنیم و به مخاطب کودک تحویل دهیم.
نشست خبری جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: سینمای کودک و نوجوان، سینمایی ضعیف است و هیچ اتفاق ویژه ای در این عرصه نمی افتد. این در حالی است که در گذشته شاهد رونق سینمای کودک و نوجوان بودیم و در ۲۰ سال گذشته جشنواره فیلم کودک و نوجوان ایران جزو سه جشنواره برتر در حوزه کودکان در دنیا بود و امیدواریم در این دوره از جشنواره، رسانه‌ها با دیدی تخصصی و منتقدانه ما را راهنمایی کند.وی با اشاره به بودجه محدود این جشنواره گفت: یکی از عوارضی که در بدو امر دامن گیر ما است، مساله بودجه است و به خاطر ضعف مالی که داریم نمی‌توانیم آنگونه که باید جشنواره را برگزار کنیم. به عنوان نمونه در جشنواره شصت و هشتم فیلم کن نتوانستیم نماینده ای از سینمای ایران در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم تا آثار خوب در این حوزه را معرفی کند، اما ناگفته نماند که بنیاد سینمای فارابی با تجربه زیادی که دارد و این تجربه برای من ثابت شده است، در کنار ما قرار گرفته است.شجاع نوری با اشاره به برگزاری بخش مسابقه سینمای ایران توضیح داد: از آنجایی که به خودمان قول داده ایم صادق باشیم و سر قول خود هستیم، با قاطعیت می گویم که اگر فیلم ایرانی شاخص برای حضور در بخش مسابقه ملی نداشته باشیم این بخش را برگزار نمی کنیم و به کودکان صادقانه خواهیم گفت که عزیزان فیلم برای عرضه نداریم.
نشست خبری جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ادامه صحبت های خود با اشاره به بخش بین الملل این جشنواره خاطرنشان کرد: در حوزه بین الملل هم کار به همین منوال است. اگر فیلم ایرانی قابل رقابت وجود داشته باشد آن را در بخش بین الملل نیز لحاظ می کنیم، اما از ترس اینکه کمیت را حفظ کنیم، کیفیت را فدا نخواهیم کرد.این بازیگر سینمای ایران در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان گفت: برگزاری المپیاد فیلمسازی ویژه کودکان و نوجوانان در همه استان ها از اولویت های این دوره از جشنواره است و بنا داریم با همکاری انجمن سینمای جوان در استان ها فراخوانی ارائه دهیم تا طی این فراخوان نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال که علاقه مند به فیلمسازی هستند با مشارکت و نظارت انجمن دوربین دست بگیرند و ایده های خود را تصویر کنند.شجاع نوری گفت: همچنین در نظر داریم از حرفه ای های هر استان که شامل فیلمسازان و یا بازیگران هستند، بخواهیم به عنوان استاد راهنما در کنار کودکان و نوجوانان باشند. طبق برنامه ریزی انجام شده از هر استان سه فیلم انتخاب خواهد شد و در نهایت استان برگزیده معرفی می شود. همچنین با آموزش و پرورش هر استان وارد مذاکره شدیم تا استان برگزیده را مورد توجه ویژه قرار دهیم.دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به هدف برگزاری این بخش توضیح داد: یکی از اهداف برگزاری المپیاد فیلمسازی در بین نوجوانان این است که به هنر سینما به عنوان هنری دست یافتنی نگاه کنیم تا نوجوان در بزرگسالی رشته فیلمسازی را به عنوان رشته سوم خود انتخاب کند و این غیرقابل دسترس نیست.وی متذکر شد: با توجه به شرایطی که سینمای دنیا در آن سیر می کند، دور از ذهن نیست که مردم ایران در سال‌های آینده یکی از ویترین های زیبای سینما در دنیا باشند. برای رسیدن به این نقطه باید به نوجوان امروز پر و بال داد و به رشته فیلمسازی به عنوان یکی از رشته های مدال آور نگاه کرد و آن را در ردیف ارزش های خودمان قرار دهیم.بازیگر فیلم «روز واقعه» با بیان این مطلب که فیلمنامه برنده در این دوره از جشنواره توسط فارابی خریداری می شود، بیان کرد: یکی از خواهش های من از دوستان در بنیاد سینمای فارابی این است که به فیلمنامه های برنده تنها پروانه زرین تعلق نگیرد بلکه این بنیاد سینمایی خود را مکلف بداند که فیلمنامه برگزیده را بلافاصله خریداری و تولید کند تا در جشنواره سال بعد شاهد ساخته شدن فیلمنامه برگزیده باشیم.شجاع نوری گفت: در برنامه های انجام نشده مان این موضوع را در نظر گرفتیم که در گروه داوری جشنواره بیست و نهم از حضور معلمان کارکشته در مقطع ابتدایی استفاده کنیم. به عنوان مثال اگر از معلمی که سال ها در مقطع آموزش کودک و نوجوان در شهری مثل سراوان فعالیت کرده، دعوت کنیم تا در داوری آثار کنار فیلمسازان بنشیند.
نشست خبری جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به مکان برگزاری این جشنواره گفت: روال این بوده که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال های گذشته جز در یک دوره در اصفهان برگزار شود. امسال هم همین بنا را داشتیم جلسات مختلفی با شهردار اصفهان گذاشتیم که نتایج خوبی حاصل شد و شهردار اصفهان قول همکاری مساعد را داد، اما به تازگی شنیدیم که شهردار این شهر از اصفهان رفته و شهردار استان قم شده است به همین دلیل هنوز معلوم نیست با کدام استان برای برگزاری جشنواره به نتیجه می رسیم.این بازیگر سینمای ایران، تصریح کرد: اما آنچه مسلم است جشنواره فیلم کودک و نوجوان در جایی برگزار می شود که استاندارد یک جشنواره خوب رعایت شود و آنچه برای ما در این دوره اهمیت دارد، جذابیت فیلم و جشنواره برای کودکان است. می خواهیم کاری کنیم که کودکان و نوجوانان را به سینما بکشانیم تا آیین سینما رفتن زنده بماند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن