تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام «وضعیت بنفش» در بازار کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تازه‌های نشر؛
اعلام «وضعیت بنفش» در بازار کتاب
کتاب «وضعیت بنفش» نوشته‌ی امیر‌رضا معافی در حال حاضر وارد بازار کتاب شده‌ است.


امیر‌رضا معافی، نویسنده‌ی کتاب «وضعیت بنفش» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به انتشار این کتاب، افزود: «وضعیت بنفش» عنوان کتابی است که در قالب پستمدرن یا ضد ساختار رایج داستان‌نویسی به نگارش درآمده و در برگیرنده‌ی روایت‌های تودرتویی بوده که حول یک محور می‌چرخند اما تأکید بیشتری بر روی روایت و روایان کرده به گونه‌ای در این کتاب ما علاوه بر نمایشنامه رادیویی مونولوگ‌هایی از فرشته‌ی مرگ و  یک کش‌سر یا کلیپس می‌بینیم.


وی گفت: در کتاب «وضعیت بنفش» گاهی نویسنده وارد داستان می‌شود و حرف می‌زند، در ظاهر قرار است که تروری توسط یک گروه انجام شود اما در این میان هر کسی می‌تواند همان‌طور که می‌‌خواهد برداشتی از این موضوع داشته باشد.


این نویسنده در خصوص پیام کتاب «وضعیت بنفش» برای مخاطب آثار داستانی، ادامه داد: اساساً نوشته‌های من مانند هجوم و سقوط یکباره‌ی بهمنی است که عصیان کرده و رمان «وضعیت بنفش» نیز یک ناخودآگاه عاصی است.


معافی اظهار داشت: کتاب «وضعیت بنفش»، کتاب دومی از یک سه گانه‌ی «وضعیت» بوده که با عناوین «وضعیت مجهول»، «وضعیت بنفش» و «وضعیت تهی» نوشته شده‌اند، البته انتشارات «سورهِ‌ی سبز» پیش از این اولین کتاب از این سه گانه را منتشر کرده بود و هم‌اکنون نیز دومین کتاب آن در 95 صفحه  و به همت انتشارات «چشمه» روانه‌ی بازار محصولات فرهنگی مکتوب شده است.


وی با تأکید بر اینکه آغاز کتاب‌هایش تا به امروز هدف‌دار نبوده‌اند، افزود: ولی کتاب «وضعیت بنفش» در کل نقد شرایط حال حاضر اجتماعی بوده و به شدت هجو آلود است.


این نویسنده تصریح کرد: من معتقد هستم که گذار ما از دوران سنت به مصادیق پسامدرن گذار عقیمی بوده و درست شکل نگرفته است و این باعث می‌شود که ما با ابزارهای پسامدرن همچون شبکه‌های اجتماعی رفتارهای اشتباهی انجام دهیم.


معافی گفت: هم‌اکنون کتاب‌های «در مسیر بدون» و «وضعیت تهی» را برای انتشار آماده کرده‌ام و به احتمال زیاد قرارداد چاپ و نشر آن‌ها را با انتشارات «سوره‌ی سبز» و «چشمه» امضا می‌کنم.


وی خاطرنشان کرد: من نمایشنامه‌نویسی هم می‌کنم و در حال حضار 3 نمایشنامه با عناوین «نگفتن»، «پریزاد» و «فراموشی» را برای تولید در شبکه‌ی رادیویی نمایش آماده کرده‌ام که در حال ضبط هستند و به احتمال زیاد تا یک الی دو ماه دیگر بر روی آنتن می‌روند البته زمان دقیق پخش آن‌ها هنوز مشخص نشده است.






انتهای پیام/





اخبار مرتبط

«ترکش لغزنده» وارد بازار کتاب شد
«خدایگانی و بندگی» منتشر شد
«گزنه» پس از 3 سال انتظار به بازار کتاب آمد
باقری‌ ارومی: هزینه‌های بالا آدم را از انتشار هرکتابی پشیمان می‌کند
سفر آدم را مغزپخت می‌کند/ دنیا آنقدرها هم بد نیست
مراسم رونمایی از کتاب «خدمت به فرهنگ ایران» با حضور مدیرکل دفتر چاپ و نشر برگزار می‌شود
برگزیدگان جایزه داستانی فرشته معرفی شدند/ حرف‌های بهشتی برای بزرگداشت احمدرضا احمدی
باید تعادلی بین ترجمه و تألیف باشد/ ادبیات وحشت با فرهنگ ما مطابقت ندارد




۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن