محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844733346
معرفی فیلم های روز: Jurassic World
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
معرفی فیلم های روز: Jurassic World
بيست و دو سال از زمانی که «پارک ژوراسيک»(Jurassic Park) در عصر مدرن فيلم سازی کامپيوتری ساخته شد میگذرد. «پارک ژوراسيک» به نخستين فيلمی تبديل شد که در ساختش از پيشرفتهترين فناوری جلوههای ويژه آن دوران برای غافلگير و شگفت زده ساختن ما استفاده شده بود.
وبسایت نقد فارسی:
نام فیلم: Jurassic World
کارگردان : Colin Trevorrow
نویسندگان : Colin Trevorrow, Rick Jaffa, Amanda Silver, Derek Connolly
بازیگران : Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Ty Simpkins
هزینه تولید: ۱۵۰ میلیون دلار
محصول کشور: ایالات متحده آمریکا | چین
کمپانی توزیع کننده: Universal Pictures
خلاصه داستان : ۲۲ سال پس از پایان ماجراهای «پارک ژوراسیک» (نسخه اصلی فیلم در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ)، این محل به صورت یک پارک تفریحی توریستی درآمده و دایناسورهای واقعی قرون کهن (که توسط دانشمندان دوباره خلق شده و امکان حیات یافتهاند) در آن قرار دارند.
منتقد: جیمز براردینلی - امتیاز ۷.۵ از ۱۰ (۳ از ۴)
بيست و دو سال از زمانی که «پارک ژوراسيک»(Jurassic Park) در عصر مدرن فيلم سازی کامپيوتری ساخته شد میگذرد. «پارک ژوراسيک» به نخستين فيلمی تبديل شد که در ساختش از پيشرفتهترين فناوری جلوههای ويژه آن دوران برای غافلگير و شگفت زده ساختن ما استفاده شده بود. استيون اسپيلبرگ به ما اجازه داد تا باور کنيم که دايناسورها واقعی بودند. قسمت دوم اين فيلم در سال ۱۹۹۷ با عنوان «دنيای گمشده»(The Lost World) ساخته شد و ظاهراً تصميم کمپانی يونيورسال برای کاهش بودجه ساخت قسمت سوم اين فيلم در سال ۲۰۰۱ پايانی بود بر اين حماسه. با اين حال، بعد از يک وقفه چهارده ساله تی رکسها، ولوسيراپتورها و همنوعانشان برمیگردند. با تهيهکنندگی اسپيلبرگ و کارگردانی کالين تروورو، زمان بازگشتن به دنيایی که در آن پشههای ما قبل تاريخ کاری میکنند که جانوران منقرض شده به تکاپو بيفتند فرا رسيده است.
در «دنيای ژوراسيک»(Jurassic World) تنها يکی از کاراکترهای سه گانه اول - بی دی وونگ در نقش دکتر هنری وو- حضور دارد اما اين يک اشکال نيست. [چون] تمام ابزارهای لازم موجود هستند: کريس پِرَت در نقش اوون و برايس دالاس هاوارد در نقش کلير نقشهای قهرمانانه (مثبت) فيلم را بر عهده دارند، تای سيمپکينس در نقش گری و نيک رابينسون در نقش زک آدم بدهای فيلم هستند، عرفان خان جانشين جان هاموند شده و وينسنت دی اونوفريو از آن شخصيتهای نچسب نظامی با اهداف خاص خودش است. البته، راستش اين است که آدمها هيچوقت موضوع اصلی فيلمهای پارک ژوراسيک نبودهاند، حال میخواهد نقش آلن گرانتِ سم نيل باشد يا نقش ايان مالکومِ جف گلدبلوم. اين فيلمها درباره دايناسورها بودهاند. در «دنيای ژوراسيک» ارجاعات زيادی به «پارک ژوراسيک» وجود دارد (از جمله تی رکس) اما هيچ يادی از نيل يا گلدبلوم نمیشود.
اين فيلم بهترين دنباله از مجموعه «پارک ژوراسيک» است و به مراتب بهتر از اپيزودهای ۲ و ۳، آن حس فيلم اول را در ما بيدار میکند. شروع فيلم همراه با فرصتی است که به ما داده میشود تا خود را در جو يک پارک تفريحی تماماً دايناسوری- بزرگتر از هر چيزی که هاموند بتواند تصور کند- غرق کنيم. بدون شک، از هيچ گونه هزينهای مضايقه نشده است. تراژدیهای «پارک ژوراسيک» اول خيلی وقت است که تمام شدهاند و همراه با اسکلت ويزيتور سنتر دفن و به باد فراموشی سپرده شدهاند. نسخه جديد به مدت يک دهه است که باز است- اين مدت برای کم رنگ شدن نگرانیها درباره توجه بيننده ها کافی است. دايناسورها ديگر به تنهایی کافی نيستند. مشتريان خواستار چيزی بزرگتر و وحشيانه تر هستند.
کلير جدی، سرسخت و سختکوش مأموريت دارد که پارک را باز نگه دارد- وظيفه بزرگی که مستلزم يک فضای آينده نگرانه و ارتش کوچکی از دستياران مراقب تجهيزات الکترونيکی است. اوون، مسئول نگهداری از ولوسيراپتور، راهی برای کنترل –البته تا جایی که قابل کنترل باشند- باهوش ترين دايناسورهای اين جزيره پيدا کرده است.. روزی که همه چيز به هم میريزد، برادرزاده های کلير، گری و زک، مسئول مراقبت از پارک هستند. وقتی که آخرين سرگرمی دنيای ژوراسيک، يک ايندوميتوس رکس جهش يافته، از قفسش فرار میکند و تمام ۲۲۰۰۰ بازديد کننده ايسلا نوبلار را يک لقمه چرب و نرم تصور می کند، بلبشویی به پا میشود که بيا و ببين. به ياد جملات يان مالکوم «همه چيز با اوووووووه ، آآآآآآه شروع میشود. بعد همه فرار میکنند و.... جيغ میکشند.»
عليرغم داشتن رزومهای نه چندان قوی (فيلم غيرمتعارف «امنيت تضمين نمیشود»( Safety Not Guaranteed))، تروورو توانسته «دنیای ژوراسيک» را به سان يک حرفهای کارگردانی کند. او خيلی خوب کار کرده است و به شخصيتهای دوبعدی تا جایی که لياقت دارند ميدان داده است و توانسته سکانسهای اکشن را مانند يک کارگردان قديمی هاليوودی از آب در بياورد. او به فيلمهای هيولایی زياد ديگری ارجاع میدهد از جمله آثار شناخته شده ای مانند کينگ کنگ(King Kong)، گودزيلا(Godzilla) و و موارد کمتر شناخته شده ای مانند «پرندگان»(The Birds) و به خصوص «بيگانگان»(Aliens). سبک او نيمی اسپيلبرگ و نيمی کامرون است.
گرچه «دنیای ژوراسيک» يک فيلم هيولایی پرهزينه است، اما فيلمسازهای اين فيلم فاصله زيادی از تيغ نقدهای اجتماعی ندارند. آنها به معرفی يکی از چالشهای آزاردهنده پيش روی پارکهای تفريحی میپردازند: آنها بايد مدام سطح هيجان سيستمهای تفريحی خود را بالا ببرند تا بتوانند مشتریهایی که به سادگی خسته میشوند را برگردانند. اين را میتوان به عنوان يک مشخصه کلی در فيلمهای دنباله دار به طور کلی و «پارک ژوراسيک» به طور خاص مشاهده نمود. يک تی رکس برای فيلم اول کافی بود. حالا بعد از سه فيلم ما به يک آی رکس بزرگتر و بدجنستر نياز داريم. «دنيای ژوراسيک» همچنين از برخی مؤلفه های «بيگانگان» استفاده میکند به خصوص وقتی که وارد دنيای نظامي –صنعتی میشود و اين که چگونه طرز فکر سرباز ها به مسلح کردن دايناسورها گره خورده است.
مايکل جياچينوی آهنگساز به اهميت استفاده از تمهای آيکونی جان ويليامز به جای کنار هم چيدن آنها (کاری که در «مرد پولادین»(Man of Steel) صورت گرفت) واقف است. جياچينو نه تنها ترکيبات ارکسترایی کاملی از زيباترين نوع موسيقی را در اختيارمان میگذارد، بلکه در مواقع لزوم بيشتر وارد جزئيات میشود. جلوه های دايناسوری، هم کامپيوتری و هم انيماترونيک، خيلی بهتر از نمونه های فيلمهای قبلی هستند، اما با توجه به اين که چقدر فناوری در طول اين سالها پيشرفت کرده است اين امر چندان غافلگير کننده نيست. نسخه سه بعدی چيزی جز تلف کردن وقت و پول نيست و بهتر از آن اجتناب شود. نسخه سه بعدی تنها به اين دليل تهيه شده است که اين تلقی در هاليوود به وجود آمده که تمام پرفروشهای تابستان بايد به صورت سه بعدی عرضه شوند تا مشروع شناخته شوند.
«دنيای ژوراسيک» امکان ساخت فيلم بعدی را باز میگذارد، اما در حالی که اين يک تجربه پاپ کرنی لذت بخش است، ولی به عنوان يک فيلم مستقل بهترين نتيجه را میدهد. تروورو و نويسندگان همکارش به خاطر درآوردن دو ساعت ديگر خوب از ايده «پارک ژوراسيک» شايسته تقدير هستند، اما چيز بيشتری نمیتوان گفت. به نظر ساخت نسخه ديگر از اين فيلم کار احمقانه ای است. اما شايد بنا بر انگيزه های مالی اين اتفاق در آينده رخ دهد. در حال حاضر، فقط «دنيای ژوراسيک» را داريم که بر باقيمانده های فسيل شده يک فيلم دوست داشتنی بنا شده است و برخلاف نظر برخی توانسته به آن حيات دوباره ببخشد.
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]
صفحات پیشنهادی
معرفی فیلمهای روز: Lucy
معرفی فیلمهای روز Lucy آیا ممکن است فیلمی در آن واحد هم هوشمندانه باشد و هم احمقانه وب سایت نقد فارسی نام فیلم Lucy لوسی کارگردان Luc Bessonنویسنده Luc Bessonبازیگران Scarlett Johansson Morgan Freeman Min-sik Choiمنتقد اِریک کان indieWIRE - امتیاز ۶ ۷ از ۱۰معرفی فیلم های روز: Penguins of Madagascar
معرفی فیلم های روز Penguins of Madagascar پنگوئن های ماداگاسکار Penguins of Madagascar به جای تمرکز بر ترفندهای آشنای این ژانر سعی کرده تا روی ارائه حجم انبوهی از شوخی ها تقلیدها دیالوگ های نغز و جالب و البته شیرین کاری بصری تاکید کند وب سایت نقد فارسی نام فیلم Penguins oمعرفی فیلم های روز: San Andreas
معرفی فیلم های روز San Andreas بعد از زلزله عظيمی در کاليفرنيا خلبان يک هلیکوپتر نجات برای نجات دخترش دست به يک پرواز خطرناک بر فراز اين ايالت میزند وبسایت نقد فارسی نام فیلم San Andreas سن آندرس ژانر اکشن درام هیجانیکارگردان Brad Peytonنویسنده Carlton Cمعرفی فیلم های روز: Hobbit 3
معرفی فیلم های روز Hobbit 3 با وجود اینکه هابیت نبرد پنج سپاه از لحاظ اکشن فوق العاده است اما گسترش تمرکز روی شخصیت ها واقعا سورپرایز کننده بود وبسایت نقد فارسی نام فیلم The Hobbit The Battle of the Five Armies هابیت نبرد پنج سپاه ژانر ماجرایی فانتزی کارگردان Peter Jفیلم «اشباح» و روزگار سپری شده کارگردان آوانگارد
به بهانه حضور فیلم اشباح در شبکه نمایش خانگی فیلم اشباح و روزگار سپری شده کارگردان آوانگارد تاریخ انتشار چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 10 41 | شماره خبر 1962403552337881642 تعداد بازدید 0 پ پ اشباح ساخته داریوش مهرجویی این روزها یکی از فیلمهای شبکه نمایش خانگی است شایدجدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش / سه شنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش سه شنبه تاریخ انتشار سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 00 42 | شماره خبر 1964758555150430655 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 00 42 | شماره خبر 1964758555150430655 تعداد بازدید 0جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند / دوشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند دوشنبه تاریخ انتشار دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 11 01 | شماره خبر 1980740778915276265 تعداد بازدید 1 پ پ تاریخ انتشار دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 11 01 | شماره خبر 1980740778915276265 تعداد بازدید 1تلویزیون بیش از 50 فیلم در 3 روز پخش میکند
سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷ ۴۴ شبکههای تلویزیونی در تعطیلات پیش رو بیش از 50 فیلم سینمایی و تلویزیونی را روی آنتن میبرند به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن دریل بیت تیلور قدمگاه بن بست صنوبر سلما اعت به وقت صفر مثلجدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند / سه شنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند سه شنبه تاریخ انتشار سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 00 42 | شماره خبر 1964758257846410634 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 00 42 | شماره خبر 1964758257846410634 تعداد بازدید 0جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند / یکشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند یکشنبه تاریخ انتشار یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 11 06 | شماره خبر 1979504798064943204 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 11 06 | شماره خبر 1979504798064943204 تعداد بازدید 0داوران اسپانیایی از فیلم میرکریمی تقدیر کردند / جایزه ویژه برای «امروز»
داوران اسپانیایی از فیلم میرکریمی تقدیر کردند جایزه ویژه برای امروز فرهنگ > سینما - امروز به کارگردانی رضا میرکریمی موفق شد در یکی از تازهترین حضورهای بینالمللیاش جایزه جشنواره گرانادای اسپانیا را از آن خود کند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم سینماییجدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش / یکشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش یکشنبه تاریخ انتشار یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 01 05 | شماره خبر 1962272022410011562 تعداد بازدید 3 پ پ تاریخ انتشار یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 01 05 | شماره خبر 1962272022410011562 تعداد بازدید 3برنامه دومین روز اکران فیلمهای مستند و داستانی یادواره ملی «طلوع خرداد»
برنامه دومین روز اکران فیلمهای مستند و داستانی یادواره ملی طلوع خرداددبیرخانه اجرایی بخش فیلم و عکس سومین یادواره ملی فرهنگی هنری طلوع خرداد زمان اکران و پخش فیلمهای مستند و داستانی دومین روز این بخش در روز سه شنبه 19 خرداد را اعلام کرد به گزارش خبرگزاری فارس بر اساس این اعلامجدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش / دوشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش دوشنبه تاریخ انتشار دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 01 01 | شماره خبر 1963514835131151877 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 01 01 | شماره خبر 1963514835131151877 تعداد بازدید 0فیلم «قصّهها»؛ عمری که طی شد؛ روزهایی که مانده!
نگاهی به ساخته رخشان بنیاعتماد فیلم قصّهها عمری که طی شد روزهایی که مانده تاریخ انتشار دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 18 27 | شماره خبر 1962399960765396190 تعداد بازدید 2 پ پ قصهها فیلمی خاص است حداقل از این منظر که روایت گذشتههای دارای هویت است و این هویت خودش قبلانوروزی: من را به عنوان فیلمبردار مشاجره ظریف و کوچکزاده معرفی کردهاند/ لاریجانی و وزیر ارشاد پیگیر ماجرا باش
نوروزی من را به عنوان فیلمبردار مشاجره ظریف و کوچکزاده معرفی کردهاند لاریجانی و وزیر ارشاد پیگیر ماجرا باشند نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از مسئولین مربوطه خواست تا نسبت به معرفی و انتشار عکس خود به عنوان فیلمبردار مشاجره ظریف و کوچک زاده اقدامی انجام دهندمرگ را با «روز مبادا» شناختم/ پایان فیلم قصه زندگی خودمان شد
گفتگوی مهر با فائزه عزیزخانی-۲ مرگ را با روز مبادا شناختم پایان فیلم قصه زندگی خودمان شد شناسهٔ خبر 2582804 - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۶ هنر > سینمای ایران کارگردان فیلم روز مبادا که هنگام ساخت این اثر پدرش از دنیا رفت از تاثیر این اتفاق بر زندگیاش و اینکه مرگ پدر چگو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها