تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806827544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی فیلم های روز: San Andreas


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
معرفی فیلم های روز: San Andreas




بعد از زلزله عظيمی در کاليفرنيا، خلبان يک هلی‌کوپتر نجات برای نجات دخترش دست به يک پرواز خطرناک بر فراز اين ايالت می‌زند.





 وب‌سایت نقد فارسی:

نام فیلم: San Andreas (سن آندرس)

ژانر: اکشن، درام، هیجانی

کارگردان : Brad Peyton

نویسنده : Carlton Cuse

بازیگران : Dwayne Johnson, Carla Gugino, Alexandra Daddario

هزینه تولید: ۱۱۰ میلیون دلار

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا | استرالیا

کمپانی توزیع کننده: Warner Brothers Pictures

مدت زمان: ۱۱۴ دقیقه

خلاصه داستان : بعد از زلزله عظيمی در کاليفرنيا، خلبان يک هلی‌کوپتر نجات برای نجات دخترش دست به يک پرواز خطرناک بر فراز اين ايالت می‌زند.

منتقد: جیمز براردینلی - امتیاز ۵ از ۱۰ (۲ از ۴)


معرفی فیلم های روز: San Andreas




«سن آندرس»(San Andreas) دقيقاً همان چيزی است که از آن انتظار می‌رود- نه بيشتر، نه کمتر. به نظر می‌رسد که کارگردان، بِرَد پِيتون (کارگردان فیلم، «سفر شگفت انگیز به جزیره اسرار آمیز»( Journey 2: The Mysterious Island)) و فيلمنامه نويس، کارلتون کيوس، اين فيلم را بعد از شرکت در يک دوره نحوه برخورد با بلايای طبيعی سرهم کرده‌اند. اگرچه به لحاظ فنی، فيلم را نمی‌توان بازسازی فيلم «زلزله»(Earthquake) (۱۹۷۴) دانست، اما در «سن آندرس» بسياری از پی رنگ‌های آن فيلم ديده می‌شوند: دانشمندی که زلزلهای را پيش بينی می‌کند، يک زلزله بالای ۹ ريشتر لس‌آنجلس را زير و رو می‌کند، ريزش سد و چندين کاراکتر که از اين اتفاق برای حل اختلافات خود استفاده می‌کنند. جابه‌جا شدن زمين، حريق و سيل همگی بخشی از اين ترکيب هستند، اما پيشرفت‌های فناوری جلوههای ويژه به «سن آندرس» اجازه می‌دهند تا يکی از زنده‌ترين ترسيم‌های ممکن از کشتار جمعی تا به امروز را به تصوير بکشد. اين فيلم ضيافتی برای دلدادگان صحنههای مربوط به اتفاقات ناگوار است.


معرفی فیلم های روز: San Andreas



گرچه فيلم با ويژگی‌های عمومی ژانر بلايای طبيعی سازگار است، اما بد نيست ببينيم که آيا اتفاقات دنيای واقعی بين سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۵ توانسته‌اند بر توانایی ما از لذت بردن از فيلمی که در آن افراد سعی می‌کنند زندگی خود را نجات دهند، تأثير بگذارند يا خير. آيا کسی هست که با ديدن فروافتادن ساختمان‌هایی در لس‌آنجلس و سن فرانسيسکو به ياد، حداقل برای لحظهای، حوادث يازده سپتامبر نيفتد؟ آيا می‌توان سونامی خليج سن فرانسيسکو (و نابود شدن پل گولدن گيت) را ديد و به ياد اتفاق اقيانوس هند در سال ۲۰۰۴ نيفتاد؟ و در حالی که هنوز اثرات زلزله نپال ملموس هستند، آيا تصاوير کشتار جمعی نمای ديگری را به ذهن متبادر می‌کنند؟ در شرايطی که اخبار شبانگاهی به کاتالوگی از تصاوير ناراحت کننده تبديل شده‌اند، آيا جایی برای توليد مبتذل اثری مانند اين باقی می‌ماند؟ آيا «سن آندرس» راه فراری از واقعيت است يا تنها ما را به ياد رويدادهای تاريخ گذشته نه چندان دور می‌اندازند؟


معرفی فیلم های روز: San Andreas



«سن آندرس» دو خط داستانی مجزا را دنبال می‌کند که هرگز به هم نزديک نمی‌شوند. پل جياماتی دانشمندی به نام لورنس هيز است که تحقيقاتش درباره پيش بينی زلزله به او اجازه می‌دهد تا زلزله بزرگی را درست قبل از وقوع پيش بينی کند. بعد از مرگ يکی از همکارانش در جريان از بين رفتن سد هوور، هيز می‌تواند روش‌های خود را اثبات کند و جديدترين داده‌ها به او می‌گويند که يک بلای دو بخشی به زودی در جنوب و شمال کاليفرنيا رخ خواهد داد. هيز بعد از صدور اظهار نظر رسمی خود، بقيه دقايق فيلم را زير ميزی کنار يک گزارشگر تلويزيونی جذاب (آرچی پنجابی) که برای مصاحبه با او به دانشگاه آمده است می‌گذراند.


معرفی فیلم های روز: San Andreas



در عين حال، ری (دواین جانسون)، يک خلبان هلی‌کوپتر نجات لس‌آنجلسی است که با نخستين لرزش‌ها سرش حسابی شلوغ می‌شود. نخستين کارش نجات همسر در شرف طلاقش، اما (کارلا گوگينو) از يک آسمان‌خراش در حال فرو ريختن است. بعد با نشاندن اما در صندلی کمک خلبان عازم سن فرانسيسکو می‌شود تا دختر نوجوانش بليک (الکساندرا داداريو) را نجات دهد. بليک به همراه مادر دوست پسر ترسويش، دانيل (يوان گرافود)، گير می‌افتد و بايد از خود مراقبت کنند. اين دو با کمک يک زوج توريست، بن (هوگو جانستون-برت) و اولی (آرت پارکينسون)، سعی می‌کند به والدين بليک ملحق شوند غافل از اين که زلزله شماره 2 در راه است.


معرفی فیلم های روز: San Andreas



پل جياماتی انتخاب خيلی خوبی برای يک دانشمند درب و داغان شده است و صحنه های مربوط به وی با فاصله از ديگران جالب‌ترين صحنه‌ها هستند. اين باعث می‌شود که فرد پيش خود فکر کند که اگر کل فيلم درباره شخصيت او بود، آيا فيلم بهتری نمی‌شد؟ فيلم ضعيف اما سرگرم کننده تر «گردباد»(Twister) با استفاده از رويکرد مشابهی قهرمانانش را به افرادی تبديل می‌کند که به دنبال راه های جديدی برای پيش بينی تندبادها هستند. دواين جانسون انتخاب خوبی برای نقش يک آتش نشان نيست. اين فيلم نه تنها نتوانسته از استعدادهای منحصر به فرد وی استفاده کند (فقط يک بار مشت می‌زند)، بلکه از او انتظار دارد تا عواطفی را بروز دهد که به فردی در سايز وی نمی‌آيند. کارلا گوگينو و الکساندرا داداريو فقط برای نمايش خود در فيلم حضور دارند به خصوص اين که اولين صحنه ای که از داداريو می‌بينيم او در وان حمام است. شايد بتوان از گوگينو به خاطر بازی‌اش تقدير کرد چون اغلب در حال نشان دادن شوک و ترس است که بعد از توليد به فيلم اضافه شده‌اند.


معرفی فیلم های روز: San Andreas



ليست مشکلات «سن آندرس» بسيار طولانی است (شامل بد جلوه دادن فيزيک و جغرافيا که باعث ناراحتی جامعه علمی خواهد شد) اما حداقل فاجعه را نشان می‌دهد. تمام سکانس‌های تماشایی در اين تريلر ديده می‌شود، گرچه تماشای اين چيزها در سراسر مدت زمان ۱۱۴ دقيقه فيلم غيرضروری است، اما حداقل بودجه فيلم را می‌توان ديد که کجا هزينه شده است. اشکال اصلی «سن آندرس» همان اشکال ساختاری اکثر فيلم‌های بلا محور است: يعنی داستان و شخصيت سازی قربانی اتفاقات ناگهانی می‌شوند. آنچه در يک اسپات تلويزيونی سی ثانيه ای يا تريلر دو دقيقه ای جذاب است می‌تواند با پرداختن بيش از حد به انسان‌ها خسته کننده شود. و همان طور که هر کارشناس پ*ورن می‌تواند شهادت دهد، فيلم سازی درباره «مانی شات[1]» است و نه رد و بدل ديالوگ بين افراد.


معرفی فیلم های روز: San Andreas









تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن