تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکاف بین صنعت و دانشگاه مهمترین مشکل عرصه اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شکاف بین صنعت و دانشگاه مهمترین مشکل عرصه اقتصادی است
توجه ویژه به واحدهای کارورزی، سهم مهمی در بهبود بازار کار و شرایط اقتصادی دارد.


احمد روستا استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران درباره نقش دانشگاه در توسعه ارتباط با صنعت و فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: دانشگاه زمانی می‌تواند در این عرصه نقش داشته باشد که با صنعت و فعالان اقتصادی ارتباط بسیار نزدیکی ایجاد می‌کند. 


وی در ادامه افزود: متاسفانه در دانشگاه واحد درسی کارآفرینی که مرتبط با دفتر ارتباط و صنعت است را داریم اما آن ارتباط واقعی که نیاز صنعت و اقتصاد است به وجود نیامده است، به همین خاطر برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها زمانی که وارد بازار کار می‌شوند با محیط کار بیگانه‌اند و در اینجاست که شکاف دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود. 


عضو هیئت دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت: البته در آینده شرایط به گونه‌ای خواهد شد که بازار و دانشگاه هر دو به هم نیازمندند.


راهکارهای بهبود شرایط ارتباط علم و صنعت 
احمد روستا در اینباره گفت: اولین چیزی که باید به آن پرداخته شود ایجاد چند واحد درسی با عنوان کارورزی است تا به این طریق ارتباط بین علم و صنعت را عملی کنیم و این ارتباط تداوم داشته باشد. مانند گذشته که برخی سرمایه گذاران، افراد علاقمند و دارای استعداد و زمینه های کاری مورد نظرشان را جذب می‌کردند و به آنها تسهیلاتی مانند بورس هم ارائه می کردند. 


دولت چه راهکارهایی را به کار گیرد! 
استاد دانشگاه شهید بهشتی در این باره می‌گوید: دولت بهتر است در این زمینه از افرادی استفاده کند که خود به ارتباط علم و صنعت علاقمند باشند و فعالیت‌هایی در این زمینه داشته باشند تا واحدهای کارورزی پر بارتر و مفید تر واقع شود. همچنین دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات به افراد و شرکت‌هایی که ارتباط علم و صنعت را بیشتر می کنند به این امر کمک شایانی کنند. 


وی در پایان افزود: وجود واحدهای درسی کارآموزی در برخی رشته‌ها بسیار لازم است که متاسفانه نادیده گرفته شده است. از جمله رشته‌های مدیریت و سایر رشته های علوم انسانی مرتبط رشته مدیریت یکی از حساس ترین رشته‌هایی است که باید آموزه‌های آن در یک فضای واقعی انجام شود تا نتایج مثبتی حاصل شود. 








انتهای پیام/ 





اخبار مرتبط

مهارت گرایی باید جایگزین مدرک گرایی شود
معرفی 100 دانشگاه برتر قاره آسیا / 3 دانشگاه برتر ایرانی در لیست 100 دانشگاه برتر
نخستین همایش ملی چابک سازی سازمانی برگزار شد
قبولی۷۵۰هزار نفر در کنکور/ برنامه وزارت علوم برای صندلیهای خالی
گیاهان هرباریوم جزو مواد اولیه مهم در صنعت داروسازی کشور هستند.




۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن