تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803901358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زعفران ايراني؛ برند طلايي دلالان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زعفران ايراني؛ برند طلايي دلالان
سودجويان بازار زعفران با ايجاد نوسان در قيمت، كيفيت اين محصول را با افزودني‌هاي شيميايي تغيير مي‌دهند و زعفران ناخالص را حداقل با 2 ميليون تومان سود بيشتر مي‌فروشند.


سودجويان بازار زعفران با ايجاد نوسان در قيمت، كيفيت اين محصول را با افزودني‌هاي شيميايي تغيير مي‌دهند و زعفران ناخالص را حداقل با 2 ميليون تومان سود بيشتر مي‌فروشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هرساله كه زمان برداشت پياز زعفران فرا مي‌رسد حضور دلالان و قاچاقچيان در بازار پررنگ مي‌شود؛ فرصت طلباني كه با قاچاق پياز زعفران به كشورهاي همسايه ضمن تضعيف منافع ملي كشور، باعث مي‌شوند زعفران ايراني با نام تجاري كشورهاي بيگانه شناخته شود.
اخيراً در بازار زعفران نوساناتي درقيمت و كيفيت اين محصول رخ داده كه مسئولان نسبت به فروش زعفران تقلبي و سرطان زا هشدار داده‌اند كه متقلبان ساقه‌هاي سفيد زعفران را با استفاده از رنگ‌هاي غير طبيعي رنگ مي‌كنند و به نام زعفران اصل مي‌فروشند.
 با توجه به اينكه كشورهاي افغانستان، اسپانيا، چين و يونان نيز زعفران توليد مي‌كنند و در كل ۶ درصد توليد طلاي سرخ مربوط به اين كشورهاست، ما هنوز در زمينه توليد زعفران رقيبي نداريم كما اينكه نبايد اجازه دهيم هر سال مقدار زيادي پياز زعفران توسط قاچاقچيان از كشور خارج شود و روزگاري شاهد توسعه كشت اين محصول در آن كشورها باشيم. براساس اعلام وزارت جهاد كشاورزي طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده سطح زير كشت توليد زعفران در سال 93 حدود 280 تن بوده كه با توجه به كاهش سطح زيركشت زعفران در سال گذشته، ميزان توليد نسبت به سال ۹۲ كاهش يافته و توليد طلاي سرخ در سال ۹۲، ۳۱۱ تن بوده است كه خوشبختانه در سال 94 افزايش 10 درصدي سطح زير كشت پيش‌بيني مي‌شود.
گفتني است از 96 درصد زعفراني كه در ايران توليد مي‌شود 80 درصد از آن سهم صادرات است و ارزآوري خوبي دارد. در سال 93 حدود 150 تن زعفران به ارزش 220 الي 230 ميليون دلار از كشور صادر شد كه علاوه بر كشورهاي اروپايي، عمده صادرات اين محصول به دو كشور اسپانيا و امارات صورت مي‌گيرد. محسن احتشام نايب رئيس شوراي ملي زعفران در خصوص نوسانات اخير در بازار زعفران افزود: افزايش و نوسان قيمت زعفران ماحصل سودجويي عده‌اي دلال‌ است كه با ايجاد رانت در بازار زعفران گران و تقلبي را عرضه مي‌كنند. نايب رئيس شوراي ملي زعفران اظهار داشت: سودجويان با جمع آوري زعفران و ذخيره‌سازي آن در انبارها شوكي از نوسان قيمت را در بازار ايجاد مي‌كنند. وي تصريح كرد: قيمت منطقي براي هر كيلو زعفران 5 ميليون تومان است كه مي‌تواند براي كشاورز و مصرف‌كننده مقرون به صرفه باشد. متأسفانه زعفران ايراني برند طلايي دلالان داخلي و خارجي شده است، چراكه از يكسو سودجويان با افزايش قيمت و تقلب در آن باعث تضعيف بازار صادرات مي‌شوند و از سوي ديگر زعفران ايراني با تغيير نام و برند ايراني با بسته بندي ديگر كشورهاي خارجي عرضه مي‌شود.
 زعفران خالصي كه در مزارع كشت مي‌شود تا به دست مصرف‌كننده برسد بايد از دست چندين واسطه عبور كند كه متأسفانه واسطه‌گران و دلالان، اين بازار را به قبضه خود درآورده‌اند و باخريد ساقه‌هاي زعفران طبيعي و دستكاري آن را به گران‌ترين قيمت مي‌فروشند و سود خوبي مي‌برند در حالي كه تبديل زعفران اصل به زعفران تقلبي منجر به سلب اعتماد مصرف‌كننده مي‌شود.  با توجه به اينكه زعفران ايراني طلاي سرخ صادراتي نامگذاري شده است، حمايت، نظارت و مديريت بيشتري را مي‌طلبد تا بتوان اين مهم را به نام و برند ايراني ثبت كرد. بازار صادرات زعفران اين روزها رونق خوبي ندارد و قيمت زعفران به صورت نجومي توسط دلالان افزايش مي‌يابد.

منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن