تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820936552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکوداشت هنرمندی که گم شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نکوداشت هنرمندی که گم شد
چهل و هشتمین نشست پژوهشی هنر با یاد" ابراهیم فرجی" به همراه نمایش آثار این هنرمند امروز در نگارخانه شریف آبادی برگزار شد.
آفتاب : دراین نشست محمد حسن حامدی، احمد رویایی و منوچهر نیازی سخنرانی کردند.


به گزارش ایسنا، منوچهر نیازی، چهره پیشکسوت نقاشی مدرن ایران که از دوستان نزدیک ابراهیم فرجی بود از خاطراتشان در دوران دبیرستان تعریف کرد و گفت: فرجی، هنرمندی شایسته و با وقار بود و هیچ وقت تمایل به فروش آثارش نداشت.


نیازی با اشاره به اینکه فرجی بسیار تحت تاثیر سبک ون گوگ بود، اظهار کرد: من او را ون گوگ ایران می دانم و معتقدم عالم هنر بعدها قدر او را خواهد دانست.


در ادامه این نشست محمد حسن حامدی، سردبیر مجله تندیس با اشاره به اینکه ابراهیم فرجی از هنرمندان پیشرو، مدرسین برجسته و مدیران خاص بود، اظهار کرد: استاد ابراهیم فرجی علی رغم برخی هنرمندان که بعد از انقلاب از ایران رفتند و برایشان اهمیت نداشت که نامشان در کشورشان به عنوان یک هنرمند باقی بماند، نرفت و برای هنر ایران زحمت کشید.


وی همچنین توالی هنر را از قبل تا بعد انقلاب مرهون زحمات فرجی دانست و گفت: ما هرچه زندگی استاد را بیشتر مورد بررسی قرار می دادیم، بزرگی و اعتبار ایشان بیشتر برایمان مسجل می شد.


احمد رویایی، مدیر هنرستان کمال الملک سومین سخنران این مراسم بود. وی با بیان اینکه فرجی نماد فروتنی و تواضع بود، اظهار کرد: تمام همکاران و شاگردان استاد به این موضوع که ایشان کاملا متواضع و بی ادعا بودند اعتراف می کنند.


رویایی همچنین مهمترین دوره فعالیت های هنری فرجی را در دهه پنجاه برشمرد و ادامه داد: آثاری که دراین نمایشگاه به نمایش درآمده اند از جمله آثار اکسپرسیونیستی ایشان است ولی ایشان در زمینه رئالیسم و سورئالیسم هم آثار متعددی دارند.


وی در پایان سخنانش اظهار تاسف کرد و گفت: بهتر است این مراسم ها در زمان حضور خود هنرمند برگزار شود تا در نبودشان. ما متاسفانه وقتی افراد را از دست می دهیم یاد آنها می افتیم.


در پایان فیلم مستندی درباره آثار و سبک نقاشی ابراهیم فرجی به کارگردانی هومن حسنی به نمایش درآمد.


پس از برپایی این نشست حدود 30 تابلو از آثار این هنرمند به نمایش گذاشته شد.


ابراهیم فرجی(1383_1317) از دانشکده هنرهای دراماتیک با گرایش سینماتوگرافی مدرک گرفت. نقاشی را از کلاس های جنبی دانشکده فرا گرفت و اولین نمایشگاه انفرادی را در سال 1344 تجربه کرد. پس از آن در نمایشگاه های گروهی گالری های تخت جمشید، نیازی، شیخ و ... شرکت کرد. او در سال 1350 در گالری سیحون نمایشگاه انفرادی گذاشت.


او پس از انقلاب بیش ار کار هنری به مشاغل دولتی پرداخت و 15 سال مدیریت هنرستان کمال الملک را بر عهده گرفت و سال ها به عنوان کارشناس امور هنری و هنرستان ها در وزارت فرهنگ و ارشاد کار کرد.




تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن