تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805597098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه اجرای سیاست های تنظیم بازار با همکاری دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دبیر انجمن صنایع روغن نباتی مطرح کرد:
توسعه اجرای سیاست های تنظیم بازار با همکاری دولت
در حال حاضر صنایع روغن نباتی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اما با این حال همواره تلاش کرده اند تا همسو با دولت در راستای اجرای سیاست تثبیت قیمت ها و تنظیم بازار همکاری کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ وی با بیان اینکه تحقق سیاست های تنظیم بازار نیازمند تعامل نزدیک و سازنده با دیگر دستگاه های ذی ربط است، اظهار داشت: یکی از اصول اولیه تنظیم بازار شناخت متغیرها و بررسی اثرات آن در بازار است و در ادامه ارائه مخاطرات احتمالی بر سر راه تحقق اهداف عالیه تنظیم بازار به مسئولان مرتبط ، در قالب هشدارهای نظارتی است تا بتوان قبل از ورود به شرایط پیش بینی شده، اقدام به انجام فعالیت های پیشگیرانه کرد.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ادامه داد: به همين منظور در فرآيند اجرا مكاتبات متعددى بين طرفين صورت مى پذيرد كه اتفاقاً هدف اصلى آن اجراى هرچه بهتر مسئوليت است.

قبله تصریح کرد: تاکنون مکاتبات و مذاکرات مختلفی با دستگاه های اجرایی ذی ربط در این زمینه صورت گرفته و این انجمن تا حد توان تلاش کرده است تا وظایف خود در حوزه تنظیم بازار را به بهترین شکل ممکن محقق کند و در ادامه نیز چنانچه مشكلاتى در انجام اين فعاليت مشاهده شود طبق روال مكاتبات ادامه خواهد داشت.

 هرچند اميد است با وجود حمايت مسئولان وزارت جهادكشاورزى به ويژه وزیر محترم از بخش خصوصى، موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان روغن نباتی و مهمتر از همه موضوع قیمت گذاری تعیین تکلیف شود، لذا این تشکل با قدرت هر چه بیشتر در کنار دولت فعالیت خواهد کرد.

وی در رابطه با کاهش قیمت روغن به دلیل کاهش قیمت جهانی تاکید کرد: این یک موضوع کارشناسی است و نبايد بدليل بى اطلاعى، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد، بطور مثال از آخرین قیمت گیری صنعت که نرخ ارز واردات روغن خام با نرخ ترکیبی ۷۰درصد نرخ مرجع و ۳۰ درصد نرخ مبادلاتی تعیین شد، ۲۴ ماه می گذرد!

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی افزود: طی این مدت کاهش نرخ جهانی حداکثر ۲۵ درصد بوده، در حالیکه نرخ پایه ارز تا ۸۰ درصد رشد داشته و صرف نظر از رشد سایر هزینه ها، همین کاهش ریال در برابر دلار که همه ساله طبق قانون صورت می گیرد، تا حدود بسیار زیادی در قیمت تمام شده کالای وارداتی موثر است.

به گفته قبله، زمانی می توان انتظار داشت که با کاهش قیمت جهانی قیمت های داخل هم کاهش یابد که حداقل نرخ ارز در دو زمان مورد مقایسه ثابت باشد. لذا این استدلال کاملا غیر کارشناسی است و برای اثبات این ادعا همین نکته کافی است که شرکت بازرگانی دولتی ایران در اردیبهشت سال ۹۲ روغن خام را به نرخ هر کیلوگرم ۲۰هزار ریال می فروخت و امروز نرخ فروش خود را به رقم ۲۹ هزار و ۹۳۰ریال افزایش داده است.

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که اگر قیمت جهانی کاهش یافته و باید بر بهای تمام شده روغن تاثیر بگذارد چرا بر نرخ فروش روغن توسط دولت اثر معکوس داشته و هیچ نهادی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار نمی دهد.؟!

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در پاسخ به این سوال که درخواست افزایش قیمت تا چه میزان به عملیات خرید دانه مرتبط است، گفت: پیش از این هم و از سال گذشته اعلام كردم كه تا ارديبهشت سال۹۴ درخواست افزايش قيمت نخواهيم داشت در حاليكه از تفويض مسئوليت خريد دانه داخلى بى اطلاع بوديم، لذا درخواست افزایش مربوط به تمام هزینه های تولید می باشد که در این مدت بر صنعت تحمیل شده است.

قبله در پایان با اشاره به پای بندی این تشکل بر همکاری با دولت در راستای تحقق اهداف و برنامه هاى تنظیم بازار، و خريد دانه داخلى خاطرنشان کرد: هرچند عدم توجه به تامین هزینه ها امکان زیان به واحدها را دارا است و به دنبال آن طرح خرید و ساير مسئوليت ها به سختی اجرا خواهد شد، لیکن تقاضای افزایش قیمت ارتباطی به این مسئولیت نداشته و عملیات خرید همچنان ادامه خواهد یافت، به ویژه آنکه انتظار داریم همچون گذشته حمایت های وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه راهگشا باشد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

احتمال افزایش قیمت روغن نباتی و لبنیات وجود دارد
خطر انحصار در صنعت روغن‌نباتی/تقاضای افزایش قیمت روی میز دولت
خرید بیش از 7 هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستان
صادرات اولين محموله گندم دوروم داخلی به مقصد ترکیه
قیمت اقلام و مراکز توزیعی برای نذورات محرم اعلام شد




۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن