تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1819808812
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (2)
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (2)
جادو در مهتاب چهل و چهارمین فیلم وودی آلن است که اخیرا به نمایش درآمده و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شده. آلن این بار به سراغ دهه ی 1920 رفته و قصه ای کمدی رمانتیک از دل آن بیرون کشیده که کالین فرث و اما استون نقش های اصلی اش را بازی می کنند.
مجله همشهری سینما 24 - ترجمه یحیی نطنزی: جادو در مهتاب چهل و چهارمین فیلم وودی آلن است که اخیرا به نمایش درآمده و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شده. آلن این بار به سراغ دهه ی 1920 رفته و قصه ای کمدی رمانتیک از دل آن بیرون کشیده که کالین فرث و اما استون نقش های اصلی اش را بازی می کنند.
مجله ی توتال فیلم به بهانه ی اکران این فیلم و همین طور فیلمبرداری فیلم جدید آلن مرد غیرمنطقی، در نیویورک به سراغ این شمایل سینمایی دوست داشتنی رفته و درباره ی نقاط عطف کارنامه اش با او گپ زده است. آلن هم مثل همیشه با همان بیان شیرینش از دلایل ساخت این شاهکارها و حس و حال خودش در زمان کارگردانی شان می گوید و ما را به سفری خاطره انگیز و جذاب دعوت می کند؛ دعوتی که نمی شود از آن استقبال نکرد.
مطلب مرتبط:
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (1) رز ارغوانی قاهره
The Purple Rose of Cairo, 1985
این فیلم همان طوری که می خواستم بر پرده ی سینما به نمایش درآمد. سر و شکل خوبی پیدا کرد، میا (فارو) بازی عالی ای داشت. همه ی بازیگران هم کارشان را عالی انجام دادند. همان کاری را که می خواستم انجام دادم و به خوبی هم اکران شد. راستش با خودم فکر می کردم اگر مردم این فیلم را دوست نداشته باشند، برایم مهم نیست. امیدوار بودم آن را دوست داشته باشند و خوشبختانه فیلم موفقی شد. اما اگر این طور نمی شد هم اذیت نمی شدم. اولین فیلمی که در زندگی ام در آن مشغول شدم، چه خبر پوس کت؟ که فقط نویسنده اش بودم و کارگردانی اش نکردم، کاری بود که حتما باید انجامش می دادم. فکر می کردم کار فاجعه و شرم آوری از آب درآمده باشد.
اما الان کلی پول درآورده- فکر می کنم به لحاظ اقتصادی موفق ترین کمدی دوران خودش باشد- اما من از نوشتنش هیچ لذتی نبردم. یکی از مضامین موجود در رز ارغوانی قاهره جادوی سینماست. وقتی بچه بودم همیشه خودم را در سالن های سینما گم و گور می کردم. در آن زمان پدر و مادرها به بچه ها تشر می زدند که: «توی سالن سینما ننشین. برای چشم هایت ضرر دارد. باید بیرون بیایی و هوای آزاد بخوری». دوستانم به این حرف گوش کردند و به ساحل می رفتند اما من در سالن های سینما ماندم و هر فیلمی را دو یا سه بار تماشا کردم.
عاشق سینما بودم. برایم یک جور راه فرار بود. وقتی زندگی در خانه و مدرسه یکنواخت می شود به یک سالن سینما می روید و با دزدهای دریایی و پنت هاوس ها مواجه می شوید. وقتی بزرگ تر شدم با رفتن پشت دوربین به سینما پناه آوردم. پیش می آید که یک سال روی یک فیلم کار می کنم. با بازیگران زن زیبا و مردهای جذاب کار می کنم و آنها هم دیالوگ ها و جوک های درخشان می گویند و استعدادشان را نشان می دهند. با لباس های فوق العاده و موسیقی زیبا هم دمخور می شوم.
شوهران و زنان
Husbands and wives, 1992
می خواستم فیلمی درباره ی یک مشت آدم روان رنجور بسازم و می خواستم از سبکی استفاده کنم که روان رنجوری آنها را نشان بدهد. به این نتیجه رسیدم که فیلم را بدون رعایت قواعد استاندارد فیلمسازی بسازم: می گذارم بازیگرها به یک سمت نگاه کنند، هرکجا دلم بخواهد کات می دهم، از جامپ کات استفاده می کنم. نمی خواستم به ظرافت های فیلمسازی تن بدهم. با دوربین هیچ تمرینی نکردیم و بازیگرها به هر سمتی می خواستند می رفتند. به متصدی دوربین گفتم: «هرچی می تونی بگیر».
از سر و شکل نهایی فیلم خیلی راضی بودم. شیوه ی سریع تری هم برای فیلمسازی انتخاب کرده بودم. با بودجه ی پایینی آن را ساختم. هم ارزان تر بود و هم سریع تر. روابط موجود در این فیلم شلخته تر از روابط آدم ها در فیلم های دیگرم است. اما نباید فراموش کرد که حتما نباید بخت سیاهی داشته باشید تا درباره ی بدبختی ها بنویسد. مردم در این مورد زیاد از من سوال می کنند. هیچ ارتباط متقابلی بین کارم و جسم وجود ندارد. ممکن است اوضاعم آشفته باشد اما مشغول ساخت یک کمدی بشوم و یا این که همه چیز بر وفق مراد باشد و ایده ی یک فیلم تراژیک تر به ذهنم برسد. همه چیز کاملا تصادفی است.
نیمه شب در پاریس
Midnight in Paris, 2011
وقتی این فیلم به پرفروش ترین فیلم کارنامه ام تبدیل شد کاملا غافلگیر شدم. وقتی آن را می ساختم هیچ کدام از ما- وقتی می گویم ما، منظورم تهیه کنندگان و همه ی دوستانم است- فکر نمی کردیم که این قدر محبوب بشود. فکر می کردیم یک داستان بامزه می شود و سینماروهای معمولی اسم هیچ کدام از شخصیت هایش را نشنیده اند و نمی دانند الدا فیتز جرالد یا بونوئل کیست. شاید عده ای پیکاسو یا ارنست همینگوی را بشناسند اما قطعا خیلی با آثارشان دمخور نبوده اند.
وقتی آدم های جوان- روی آدم های پیر حساب کرده بودیم!- جلوی سینماها صف کشیدند غافلگیر شدیم و برایمان جالب بود. این فیلم شخصیت های اوون ویلسون و ماریون کوتیار را به نمایش می گذارد که عاشق هم می شوند. اما آیا آنها در دو سال آینده هم همین قدر خوشحال هستند؟ ماه عسل در زندگی واقعی، معمولا تا یک دوران معینی طول می کشد. کمی بعد جذابیت های فیزیکی کمرنگ می شوند و زندگی چهره ی واقعی اش را نشان می دهد و در آینده به روان رنجوری آدم ها و فاصله گرفتنشان از همدیگر منجر می شود. وقتی بحث به روابط انسانی بکشد من اصلا آدم خوش بینی نیستم.
جاسمین غمگین
Blue Jasmin, 2013
قصه ای این فیلم را براساس قصه ای نوشتم که همسرم درباره ی یک نفر برایم تعریف کرده بود. طوری آن را نوشتم که انگار برایم تعریف شده است. به ش پروبال دادم تا بخش هایی از آن را جذاب و دراماتیک کنم. با این حال چیزی که شنیده بودم هم آن قدر دراماتیک بود که کارم را با آن شروع کنم. دوست دارم درباره ی آدم های طبقه ی مرفه بنویسم. دلیلش را نمی دانم؛ شاید چون خودم به طبقه ی پایین تعلق دارم. هم پدرم و هم مادرم مجبور بودند برای خرج زندگی کار کنند.
پدرم یک میلیون شغل پاره وقت عوض کرد- رانندگی تاکسی، نویسندگی و...- و مادرم هم همیشه مجبور بود برای گرسنه نماندن کار کند. وقتی بزرگ می شدم از این اتفاقات لذت می بردم، اما به دلایلی وقتی مشغول فیلمسازی شدم، سوژه هایی نظرم را به خود جلب کردند که به طبقه ی مرفه و آدم های روان رنجور تعلق داشتند. فکر می کنم در جاسمین غمگین تصویر درستی از این آدم ها نشان داده ام.
در نیویورک و میان آدم های طبقه ی مرفه زندگی می کنم و آنها را از نزدیک می بینم. البته نه از روی قصد و غرض، بلکه به عادت ها و سبک زندگی شان دقت می کنم و به همین دلیل نوشتن درباره شان برایم راحت است. با آدم های طبقه ی پایین مثل باب کاناویل در این فیلم هم بزرگ شده ام و هنگام نوشتن درباره ی آنها هم کاملا احساس راحتی می کنم. وقتی شما چیزی را می نویسید روی کاغذ می میرد.
تا این که یک بازیگر مرد یا زن فوق العاده دوباره به آن جان می دهد. وقتی می شنوید که کیت لانشت یا اسکارلت (جوهانسون) یا دایان کیتون یکی از این نقش ها را بازی می کند همه چیز از زاویه ی شخصیت آنها برایتان تعریف می شود. در مورد این فیلم هم لذت بردم وقتی کیت برنده ی اسکار شد. خیلی دلش اسکار می خواست و خیلی روی فیلمنامه کار کرد. و وقتی فیلم به پایان رسید... راستش جایزه ی اسکار خیلی سیاسی است و شما واقع باید برایش بجنگید. باید به مهمانی های ناهار بروید. باید در تلویزیون ظاهر شوید. کیت اسکار را می خواست و برایش جنگید. به همین دلیل وقتی برنده شده خیلی برایش خوشحال شدم.
جادو در مهتاب
Magic in the Moonlight, 2014
در سال های جوانی یک شعبده باز آماتور بودم و چیزهای زیادی درباره ی شعبده بازی خواندم. در دهه ی 1920 و همین طور دهه ی 1930 احضار دروغین ارواح به شکلی فراگیر و بین المللی طرفدار پیداکرده بود. جیب مردم به خاطر جلسات دروغین احضار ارواح و پیش بینی دروغین آینده و ذهن خوانی و عکاسی از ارواح خالی می شد. آدم هایی که در این کارها دست داشتند به راحتی سر عوام کلاه می گذاشتند و حتی سر دانشمندان را هم کلاه می گذاشتند.
اما هیچ وقت نمی توانستند سر خود شعبده بازها کلاه بگذارند. با همین فرض سراغ این قصه رفتم و چون با موضوعی بین المللی سروکار داشتم می خواستم آن را در اروپا بسازم. به نظرم رسید جنوب فرانسه جای زیبا و خوش رنگ و لعابی برای فیلمبرداری این فیلم است. آدم های پولدار آنجا جمع می شدند و موقعیت خوبی بود که هنرمندان دغل کار هم به آنجا بروند.
شخصیت کالین فرث در این فیلم می خواهد دست اما استون را در غیب گویی رو کند اما ته دلش دوست دارد او واقعا راست بگوید. اولش اصلا اما استون را نمی شناختم چون بیشتر نقش هایش را در این فیلم های محبوب جوان ها و کمدی های سودآور بازی کرده بود که نمی روم ببینمشان. تا این که یک روز روی تردمیل داشتم شبکه ها را مرور می کردم و او را در یکی از آن فیلم های نوجوانانه ی کم ارزش و سطحی دیدم. با خودم فکر کردم خدای من، ظاهر جذابی دارد و بازیگر خیلی خوب هم هست. خیلی سرگرم کننده و فریبنده.
به همین دلیل وقتی داشتم مقدمات این فیلم را جور می کردم اسمش به ذهنم رسید. در آن زمان در نیویورک بود؛ اگر اشتباه نکنم برای بازی در همین چیزی که اسمش مرد عنکبوتی است. خلاصه این که به جایی که کار می کردم آمد و چند دقیقه ای با هم گپ زدیم و وقتی رفت مطمئن شدم برای نقش دلال آمریکایی که کالین فرث عاشقش می شود مناسب است. موقع کار کردن با او اوقات خوشی داشتم. به نظرم بازیگر فوق العاده ای است؛ باوقار، وقت شناس و قابل احترام. چهره ی خوبی دارد اما این همه ی ویژگی اش نیست.
از ظاهری خاص برخوردار است که شاید از شخصیتش ریشه می گیرد و وقتی از نزدیک ببینیدش کاملا تاثیرگذار است. این روزها بازیگران زیبای زیادی پیدا می شوند. هم جوان و هم پیر که فقط تعدادی از آنها «آن» بازیگری را دراند. وقتی با اما استون یا اسکارلت جوهانسون یا جنیفر لارنس کار می کنید، به راحتی جلوه ای خاص به پرده ی سینما می دهند. وقتی با نسل جدید بازیگران زن کار می کنم آنها را با بازیگرانی که قبلا با آنها کار کرده ام مقایسه نمی کنم. فقط گاهی اوقات به خودم می گویم چه آدم بدشانسی ام که این بازیگران جوان تازه پیدا شده اند و من دیگر برای بازی در مقابل آنها خیلی پیر شده ام.
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]
صفحات پیشنهادی
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (1)
ای کاش جوان تر بودم خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش 1 وودی آلن مثل همیشه با همان بیان شیرینش ما را به سفری خاطره انگیز و جذاب دعوت می کند دعوتی که نمی شود از آن استقبال نکرد مجله همشهری سینما 24 - ترجمه یحیی نطنزی جادو در مهتاب چهل و چهارمین فیلم وودی آلن است که اخیرا بهمصاحبه عجیب و خواندنی «وودی آلن» با مجله «ددلاین» از همه فیلمهایم متنفرم/هیچگاه نمیتوانم
مصاحبه عجیب و خواندنی وودی آلن با مجله ددلایناز همه فیلمهایم متنفرم هیچگاه نمیتوانم در چین فیلم بسازم تا زمانیکه حتی یک مخاطب دارم فیلم میسازموودی آلن در مصاحبه اخیرا خود با مجله ددلاین به تنفرش از فیلمهایش ملاقات بیادماندنیاش با ریچارد برتون حدود نیم قرن پیش خوشانسیاش درنقش آفرینی بازیگران هالیوودی در فیلم ایرانی کوروش کبیر!
نقش آفرینی بازیگران هالیوودی در فیلم ایرانی کوروش کبیر تهيه کننده فيلم سينمايي کوروش کبير گفت بازيگران هاليوود به عنوان شخصيت هاي غيرايراني در فيلم کوروش کبير نقش آفريني مي کنند فتح الله جعفري جوزاني روز شنبه افزود درحال برآورد هزينه هاي ساخت فيلم کوروش هستيم تا در صورت تاميناستقبال از دهه تکریم و غبارروبی مساجد گلایه مسجدی مهران رجبی از برخی فیلمسازان/ خاطره عجیب سهیل اسعد از مکزیک
استقبال از دهه تکریم و غبارروبی مساجدگلایه مسجدی مهران رجبی از برخی فیلمسازان خاطره عجیب سهیل اسعد از مکزیکمهران رجبی با اشاره به نقش مهم سینما در ترویج فرهنگ حضور در مسجد گفت اگر فیلمی اسپانسر داشته باشد فیلمساز به هر نحوی که میشود کالای اسپانسر را در فیلم میگنجاند اما برافیلم/ خاطره بهرام عظیمی از زن بنگلادشی در تلویزیون
فیلم خاطره بهرام عظیمی از زن بنگلادشی در تلویزیون شناسهٔ خبر 2762187 - پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۴ هنر > رادیو و تلویزیون دریافت 21 MB بهرام عظیمی در قالب یک استندآپ کمدی خاطرهای را در برنامه امشب تعریف کرد که به یک زن بنگلادشی مربوط میشد به گزارش خبرنگار مهر بهرام عظآخرالزمانی كه در سینمای هالیوود عرضه میشود/ بیشترین درصد فروش فیلمهای هالیوودی چه موضوعي دارد؟
درگفتگوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران با یک کارشناس مهدویت مطرح شد آخرالزمانی كه در سینمای هالیوود عرضه میشود بیشترین درصد فروش فیلمهای هالیوودی چه موضوعي دارد بحث مهدویت ستیزی در سینمای هالیوود تقریباً از سال 2000 میلادی به بعد خیلی شدت گرفت به این ترتیب که باور انتظار را آنهاانتظار آخرالزمانی كه در سینمای هالیوود عرضه میشود/ بیشترین درصد فروش فیلمهای هالیوودی چه موضوعي دارد؟
درگفتگوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران با یک کارشناس مهدویت مطرح شد انتظار آخرالزمانی كه در سینمای هالیوود عرضه میشود بیشترین درصد فروش فیلمهای هالیوودی چه موضوعي دارد بحث مهدویت ستیزی در سینمای هالیوود تقریباً از سال 2000 میلادی به بعد خیلی شدت گرفت به این ترتیب که باور انتظار رتهیهکننده آل پاچینو در تهران/ میتوان اینجا فیلم هالیوودی ساخت+تصاویر
تهیهکننده آل پاچینو در تهران میتوان اینجا فیلم هالیوودی ساخت تصاویر بری نویدی تهیهکننده آل پاچینو پس از ۱۵ سال به شهر زادگاهش تهران بازگشته و در گفتگویی با ورایتی درباره ظرفیتهای فیلمسازی در ایران صحبت کرد آفتاب بری نویدی تهیه کننده ۵۵ ساله هالیوود در سفری که به تهران دار«رستاخیز» در آزادی،«خداحافظی طولانی» در اریکه ایرانیان داوودی در ریاست شورای صنفی نمایش اب
رستاخیز در آزادی خداحافظی طولانی در اریکه ایرانیانداوودی در ریاست شورای صنفی نمایش ابقاء شد سومین فیلم عید فطر مشخص شدسخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به انتخاب رئیس نایب رئیس و سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه امروز گفت قرارداد فیلم سینمایی خداحافظی طولانی در گروه اریکه ایرانیتهیهکننده آل پاچینو در تهران/ میتوان اینجا فیلم هالیوودی ساخت
تهیهکننده آل پاچینو در تهران میتوان اینجا فیلم هالیوودی ساخت شناسهٔ خبر 2766693 - سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۷ هنر > سینمای جهان بری نویدی تهیهکننده آل پاچینو پس از ۱۵ سال به شهر زادگاهش تهران بازگشته و در گفتگویی با ورایتی درباره ظرفیتهای فیلمسازی در ایران صحبت کرد بهزورگیری به سبک فیلم های هالیوودی
سرقت و آدم ربایی زورگیری به سبک فیلم های هالیوودی زورگیر خشن به سبک فیلمهای هالیوودی سریالی از جرائم را رقم زدند و در نهایت با گروگانگرفتن راننده پراید از محاصره مردم گریختند به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از همشهری زورگیر خشن به سبک فیلمهای هالیوودی سریکشف عکسهای دیدهنشده از هیچکاک تا وودی آلن پس از ۵۰ سال
کشف عکسهای دیدهنشده از هیچکاک تا وودی آلن پس از ۵۰ سال شناسهٔ خبر 2764744 - یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۵ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی مجموعه ای از عکسهایی که در مجله تایمز تلویزیون از چهرههای مشهور گرفته شده بود و تاکنون منتشر نشده بودند پس از ۵۰ سال کشف شدند به گزارش خبجاسوس بازی هالیوودی در امریکا + فیلم
جاسوس بازی هالیوودی در امریکا فیلم استرلینگ بازیگر نقش اول این بازی سازمان سیا است به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران استرلینگ بازیگر نقش اول این بازی سازمان سیا است انتهای پیام اخبار مرتبط جیسون رضائیان کیست فیلم گزیده خبر 20 30 مورخ05 خرداد 94 فیلم فالگوش سرفیلم/ خاطره رهبر انقلاب در آخرین روزهای حیات حضرت امام(ره)
فیلم خاطره رهبر انقلاب در آخرین روزهای حیات حضرت امام ره پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI IR در آخرین قسمت از مجموعه چندرسانهای عبد صالح با عنوان آخرین ذکر خاطرهای از آیت الله خامنه ای را در آخرین روزهای حیات حضرت امام خمینی رحمهالله منتشر کرد دانلود لینک ۱۴ ۰۳ ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳طوفان فیلم اصغر فرهادی در آمریکا
طوفان فیلم اصغر فرهادی در آمریکا فیلم درباره الی اصغر فرهادی 6 سال پس از تولید و اکران در ایران از اواخر فروردینماه سالجاری در آمریکا روی پرده رفته و استقبال گسترده منتقدان و سینماگران این کشور را به دنبال داشته است روزنامه دنیای اقتصاد فیلم درباره الی اصغر فرهادی 6 سالجدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند / پنجشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه مستند پنجشنبه تاریخ انتشار پنج شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 11 49 | شماره خبر 1958599237350679222 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار پنج شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 11 49 | شماره خبر 1958599237350679222 تعداد بازدید 0جدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش / پنجشنبه
جدول پخش فیلم های امروز شبکه نمایش پنجشنبه تاریخ انتشار پنج شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 11 48 | شماره خبر 1958599759933519259 تعداد بازدید 0 پ پ تاریخ انتشار پنج شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 11 48 | شماره خبر 1958599759933519259 تعداد بازدید 0-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها