محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842701103
مصاحبه عجیب و خواندنی «وودی آلن» با مجله «ددلاین» از همه فیلمهایم متنفرم/هیچگاه نمیتوانم در چین فیلم بسازم/تا زمانیکه حتی یک مخاطب دارم فیلم میسازم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مصاحبه عجیب و خواندنی «وودی آلن» با مجله «ددلاین»
از همه فیلمهایم متنفرم/هیچگاه نمیتوانم در چین فیلم بسازم/تا زمانیکه حتی یک مخاطب دارم فیلم میسازم
«وودی آلن» در مصاحبه اخیرا خود با مجله ددلاین به تنفرش از فیلمهایش،ملاقات بیادماندنیاش با «ریچارد برتون» حدود نیم قرن پیش، خوشانسیاش در فیلم «امتیاز ازدواج» و اینکه هیچگاه برای ساخت فیلم به کشوری چون چین نخواهد رفت،اشاره کرده است.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،«وودی آلن» متولد 1 دسامبر سال 1935 میلادی، یکی از پرکارترین فیلمسازان سینمای آمریکاست که طی بیش از نیم قرن فعالیت در این عرصه، تاکنون بیش از 40 فیلم ساخته است که البته سبک خاص او در فیلمسازی مخاطبان خاص خود را دارد و به ذائقه برخی چندان خوشایند نیست. البته «راجر ایبرت»، منتقد مشهور و درگذشته سینمای آمریکا از او به عنوان «گنجینه سینما» یاد کرده است. از جمله فیلمهای «آلن» میتوان به «امتیاز ازدواج»، «نیمه شب در پاریس»، «آنی هال»، «عشق و مرگ»، «آلیس» و «مرد بیمنطق» اشاره کرد. «وودی آلن» چند روز پیش با مجله «ددلاین» مصاحبه کرده است که در زیر بخشهایی از آن را میخوانیم: *«مرد بیمنطق»، یازدهمین حضورت در جشنواره کن است، آیا نمیخواهی در بخش مسابقه هم حضور داشته باشی. چرا؟ _من تاکنون هیچ یک از فیلمهایم در هیچ رقابتی شرکت ندادهام. شما هیچگاه نمیتوانید بگوید که یک فیلم بهتر از یک فیلم دیگر است. چه کسی میتواند بگوید که یک گروه از داوران میتوانند مستنبدانه بنشینند و درباره بهتر بودن یک فیلم تصمیم بگیرند؟ آیا «پدرخوانده» بهتر از «گودفلاس» است. شما نمیتوانید فیلمها را با یکدیگر مقایسه کنید. انسانها به دلایل مختلف فیلم میسازند. برای پول و یا به خاطر آنچه که در فکر و ذهنشان است و یا برای یک تجربه هنری. من فیلم میسازم چون از این کار لذت میبرم. گاهی یک فیلم را به پایان میرسانم، به یک اتاق میروم و آن را تماشا میکنم ولی از تماشای آن لذت نمیبرم و همانجا اتاق را ترک میکنم و دیگر هرگز آن فیلم را تماشا نخواهم کرد.
*هرگز؟ _هرگز. من از زمانیکه فیلم «پول را بردار و فرار کن» را در سال 1969 ساختهام تاکنون این فیلم را ندیدهام. من دیگر هرگز دوباره «آنی هال»، «باناس» و یا «منهتن» و هیچکدام دیگر از فیلمهایم را ندیدهام. چون تنها احساس پشیمانی برای تو باقی میماند. اگر میخواستم اینکار را بکنم اکنون فقط باید مینشستم و کارهایی را میتوانستم انجام دهم را تماشا میکردم، کارهایی را که خوب انجام نداده بودم. خیلی سال پیش برای ساخت فیلم «چه خبرها سوسن ببری؟» به اروپا رفتم و برای خوردن ناهار به یک کافهتریا در فرانسه رفتم، چایی که «ریچارد برتون» و «الیزابت تیلور» نیز در آنجا مشغول بازی در فیلم جدیدشان بودند، فکر میکنم، فیلم « The Sandpiper» بود. من برای یک دقیقه با «ریچارد برتون» مشغول صحبت شدم، او را خیلی خوب نمیشناختم. او به من گفت: که هرگز پس از ساخته شدن فیلمهایش آنها را نمیبیند. او بازیگر بزرگی بود، ولی با خودم فکر کردم، اوه او چقدر آدم عجیب و غریبی است. من براز اولین بار فیلمنامه فیلمم را خودم نوشته بودم و خیلی بیتجربه بود و چیزی نمیدانستم ولی زمانی که ساخت فیلمهایم را شروع کردم، کاملا متوجه منظور او شدم. *یکبار «دنیل دی-لوئیس» گفت که با دقت زیادی برای نقشش آماده میشود و هنگام فیلمبرداری در واقع در پوست شخصیت مورد نظر فرو میرود ولی نمی تواند نتیجه را تماشا کند چون تنها نقایص را میبیند. آیا زمانیکه هنگام تدوین کارهای خودتان را چند باره و چند باره میبینید، اتفاقی مشابه برایتان میافتد؟ آیا نسبت به اشتباهات انجام شده مرتب به خودت تذکر میدهی و یا نه، زمانیکه کاری انجام میدهی با بیخیالی میگویی دیگر کار از کار گذشته؟ _خوب کمی از هردو. اگر خودم در فیلم بازی کرده باشم، کار برایم به مراتب سختتر میشود، مثل این میماند که شما مرتب به صدای ضبط شده خودتان گوش دهید و یا حتی بدتر پشت سر هم خودتان را نگاه کنید و همزمان صدای خودتان را بشنوید. خوب اگر خودم در فیلم نباشم، و افراد دلپسندی چون «دیان کیتون» و «اما استون» در آن بازی کرده باشند، دیگر مشکلی با تدوین آن ندارم ولی وقتیکه تدوین تمام شد دیگر تمام شده و دیگر بیخیال آن کار میشم.اوه خدای من، من طی این سالها با چه بازیگران فوقالعادهای که کار نکردهام . آنها کاملا به من اعتماد کرده و حاضر شدهاند که در قبال پولی بسیار جزئی با من کار کنند. *معمولا کارگردانها میگویند از ما نپرسید که کدام فیلمتان را بیشتر دوست دارید. در مورد تو هم همینطور است؟ _خوب راستش، من از همه از همه فیلمهایم متنفرم. هیچکدام برایم فرقی ندارند، زمانیکه به پایان میرسند، هر یک از آنها احساس نارضایتی به من میدهند. یکبار، آنهم زمانیکه «امتیاز ازدواج» را به پایان رساندم، احساس کلی مثبتی داشتم. فکر کنم که در مورد این فیلم خیلی خوشانس بودم.
از یک بازیگر خواستم که در این فیلم بازی کند و او یک هفته پیش از شروع فیلمبرداری انصراف داد و از شانس خوب قرعه به نام «اسکارلت جوهانسن» افتاد. او نیز از خوششانسی در دسترس بود. در لندن فیلمبرداری میکردیم و من به یک روز ابری نیاز داشتم. لازم بود که برای دو ساعت باران ببارد، باران بارید، میخواستم که یک هفته آفتابی باشد و دقیقا همین شد. همه چیز خوب پیش رفت و همه چیز سر جای خودش بود. زمانیکه فیلم به پایان رسید، حس خوبی درباره آن داشتم. احساس میکردم که هر بازیگری چه او دیالوگ یک خطی داشت و چه او که دیالوگش دو خطی بود، همه و همه کمال همکاری را با این پروژه داشتند. هیچکدام نسبت به این فیلم منفعل عمل نکردند. احساس خارقالعادهای از خوش شانسی داشتم، فیلمی که از آب درآمد به آنچه که در ذهنم وجود داشت، بسیار بسیار نزدیک بود.
*و اگر الان آن را تماشاچی کنی، باز هم همان احساس را خواهی داشت؟ _من هرگز آن را تماشا نخواهم کرد، چون یادم میافتد که چقدر به آن علاقمند بودم و با خودم میگویم: اوه خدای من آنموقع با خودم چه فکری میکردم؟ *به خاطر دارم زمانی را که استودیوهای هالیوود از فیلمهای تو کاملا حمایت میکردند، تو به آنها طرحی کاملا از ایدهای که ذهن داشتی را به همراه بودجه مورد نظر میدادی و آنها بدون آنکه فیلمنامه را ببینند، به تو جواب مثبت میدادند. آیا هنوز هم به همان شیوه قدیم عمل میکنی؟ _اکنون که فیلمهایم را مستقل میسازم، حتی آزادانهتر عمل میکنم. من هرگز در زندگیام، یادداشتی در فیلمنامههایم نداشتهام. من فیلمنامه مورد نظر را مینویسم و هیچ کس آن را نمیبیند حتی کسانی که از فیلمهای من حمایت مالی میکنند. من هرآنکه را که میخواهم به عنوان بازیگر انتخاب میکنم و به همین خاطر است که همیشه احساس میکنم که تنها چیزی که میان من و یک اثر فوقالعاده ایستاده است، خود من هستم. هیچ عذر و بهانهای برای فوقالعاده نبودن ندارم مگر اینکه خودم فوقالعاده نیستم.چه میتوانم بگویم؟هیچ کس به من نمیگوید که فلان بازیگر را انتخاب کن یا چقدر فیلمبرداریم طول بکشد و اینکه چه موضوعی را کار کنم و چه داستانی را روایت کنم. خوب فیلمهای من کم بودجه هستند و فروش میکنند ولی خوب در عین حال فیلمهای دیگری چون «انتقام جویان» هم هستند که در چند تعطیلات آخر هفته خیلی بیشتر از حداقل 6 فیلم من طی ده سال فروش میکنند. *همه این سالها خواستار ساخت فیلم در کشور چین هستند. تو چی؟ _این یکی از کشورهایی است که از من خواستهاند که برای ساخت فیلم به آنجا بروم. فکر نمیکنم که بتوانم. من باید فیلمم را در جایی بسازم که بتوانم حداقل برای چهار ماه برای طی مراحل پیش تولید و فیلمبرداری در آنجا زندگی کنم. من میتوان چهار ماه در پاریس، لندن و یا بارسلونا زندگی کنم، چون شباهتهای زیادی به نیویورک دارند ولی فکر نمیکنم بتوانم در جاهای زیاد دیگری زندگی کنم. زمانیکه مجبور بودم در آمریکا فیلم بسازم، سانفرانسیسکو را انتخاب کردم چون این شهر برای من یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا بود.
*«کوئنتین تارانتینو» یکبار در مصاحبه با من گفت که زمانیکه چند فیلم دیگر بسازد، از فیلمسازی کناره خواهد گرفت، او میخواهد پیش از آنکه احساس کند که فیلم بعدیاش، بهترین فیلمش نخواهد بود، از اینکا استعفاء دهد، احساس تو در این باره چیست، آیا زمانی برای بازنشستگی تو نیز وجود دارد؟ _تنها زمانیکه تو بخواهد. من از ساخت فیلم لذت میبرم، احساس میکنم کاری برای انجام دادن دارم. اگر روز هیچ کس برای دیدن فیلمهایم نیاید. اگر مردم دیگر نخواهند از فیلمهایم حمایت مالی کنند، من فیلمسازی را متوقف خواهم کرد. ولی تا زمانیکه مردم سراسر دنیا برای تماشای فیلمهای میآید و تا زمانیکه من حتی یک مخاطب داشته باشم و ایدهای برای ساخت فیلم دارم، اینکار را ادامه خواهم داد.
انتهای پیام/
94/03/04 - 13:47
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]
صفحات پیشنهادی
وودی آلن در کنفرانس خبری«مرد غیرمنطقی»: هر چه خلق کنید از میان خواهد رفت/کار با استودیوی وحشتناک بود
وودی آلن در کنفرانس خبری مرد غیرمنطقی هر چه خلق کنید از میان خواهد رفت کار با استودیوی وحشتناک بود فرهنگ > سینما - وودی آلن همکاری خود را با استودیوی آمازون یک اشتباه وحشتناک خواند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وودی آلن بعد از ظهر جمعه در کنفرانس خبری فیلم «خسرو آقایاری : مجله تخصصی «روشنان» را به دلیل نظریات هنر متعهد و انقلابی تعطیل کردند
خسرو آقایاری مجله تخصصی روشنان را به دلیل نظریات هنر متعهد و انقلابی تعطیل کردندبه گفته خسرو آقایاری سردبیر مجله روشنان این مجله تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به دلیل ارائه نظریات هنر متعهد و انقلابی با پیگیری برخی از اعضای انجمن نویسندگان به تعطیلی کشیده شد به گزارش خبرگدو خبر از هجدمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی داوران بخش بینالملل/بررسی نمایشهای «بخش آزاد» توسط س
دو خبر از هجدمین جشنواره تئاتر دانشگاهیمعرفی داوران بخش بینالملل بررسی نمایشهای بخش آزاد توسط سه منتقددبیرخانه هجدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی ایران اسامی پنج داور بخش بینالملل این رویداد را اعلام کرد به گزارش خبرگزاری فارس بر این اساس فرهاد مهندسپور حسن معبلیت فروشی کنسرت «شبهای آهنگسازان ایرانی» آغاز شد
بلیت فروشی کنسرت شبهای آهنگسازان ایرانی آغاز شدفروش بلیتهای کنسرت شبهای آهنگسازان ایرانی که به اجرای آثاری از هوشنگ کامکار اختصاص دارد از امروز آغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس در این کنسرت که 2 خردادماه ساعت 21 30 در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار میشود ارکسعید نعمت اله در گفتوگو با فارس عنوان کرد: ساخت ادامه «میکائیل» صحت ندارد/ تجربه پلیسی «دیوار&
سعید نعمت اله در گفتوگو با فارس عنوان کرد ساخت ادامه میکائیل صحت ندارد تجربه پلیسی دیوار و میکائیل برایم کافی استنویسنده سریال پلیسی میکائیل گفت اگر قرار بر این باشد که سریالی دارای فصلهای دیگری هم باشد از همان ابتدا باید با چنین مهندسیای نوشته شود بر همین اساس ساخت ادامهمدیر مسئول روزنامه جام جم در گفت و گو با فارس: بیمه شدن خبرنگاران باعث ارتقای کیفی رسانهها میشود/ «بیمه
مدیر مسئول روزنامه جام جم در گفت و گو با فارس بیمه شدن خبرنگاران باعث ارتقای کیفی رسانهها میشود بیمه مطالبه جدی جامعه رسانهای کشور استمدیر مسئول روزنامه جام جم با بیان اینکه بیمه یک مطالبه جدی جامعه رسانهای کشور است گفت بیمه این اطمینان خاطر را به خبرنگار میدهد که نگرانیبه مناسبت اعیاد شعبانیه تخفیف ۵۰ درصدی برای محصولات «حدیث راه عشق»
به مناسبت اعیاد شعبانیهتخفیف ۵۰ درصدی برای محصولات حدیث راه عشقموسسه حدیث راه عشق به مناسبت اعیاد شعبانیه تخفیف ویژهای برای محصولاتش در نظر گرفته است به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس موسسه «حدیث راه عشق» به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و نزدیک شدن بهتوصیههای حسینی از زبان «کل احمد آقا»
توصیههای حسینی از زبان کل احمد آقاحضرت سیدالشهدا ع مظهر احسان خداوند است و مردم توسط امام حسین ع و کشتی نجات او به مقام قرب الهی خواهند رسید محبت و خدمت به حضرت سیدالشهدا ع است که کمبودهای ما را جبران میکند به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس مرحوم کربلبه مناسبت میلاد حضرت عباس (ع) قطعهای از موسیقی فیلم «رستاخیز» منتشر شد+فایل صوتی
به مناسبت میلاد حضرت عباس ع قطعهای از موسیقی فیلم رستاخیز منتشر شد فایل صوتیبه مناسبت میلاد حضرت عباس ع قطعه کوتاهی از موسیقی فیلم سینمایی رستاخیز منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل عباس ع قطعهای کوتاه از موسیقی فیلم «رستاخیز»«آل یهود» از اسلام آمریکایی تا هیپنوتیزم شاه عربستان+پوستر
آل یهود از اسلام آمریکایی تا هیپنوتیزم شاه عربستان پوسترنهضت مردمی پوستر انقلاب برای محکومیت جنایات آل سعود در یمن پوسترهای فراخوان آل یهود را منتشر کرد به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس در پی تجاوز و جنایتهای عربستان سعودی به یمن نهضت مردمی پوستر ابه کارگردانی امیر مسعود سهیلی سه جایزه اصلی جشنواره بینالمللی احمدنگار هند برای «چشم آبی»
به کارگردانی امیر مسعود سهیلیسه جایزه اصلی جشنواره بینالمللی احمدنگار هند برای چشم آبیدر ادامه حضور موفق امیر مسعود سهیلی با فیلم کوتاه چشم آبی در جشنوارههای بینالمللی این فیلم موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره احمدنگار کشور هند شد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم کوتاه «چ«کاربردهای قواعد فقهی بر سازمان و مدیریت» روانه بازار نشر میشود
کاربردهای قواعد فقهی بر سازمان و مدیریت روانه بازار نشر میشودعضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از نگارش اثری با عنوان کاربردهای قواعد فقهی بر سازمان و مدیریت خبر داد و گفت این نوشتار در سازمانهای مختلف کاربرد پیدا خواهد کرد ابوطالب خدمتی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنمدیر شبکه سه سیما در گفتوگو با فارس «ماه عسل» شاد میشود/ آغاز نگارش فاز دوم «در حاشیه» ا
مدیر شبکه سه سیما در گفتوگو با فارسماه عسل شاد میشود آغاز نگارش فاز دوم در حاشیه از هفته آیندهمدیر شبکه سه سیما گفت برنامه تلویزیونی ماه عسل در ماه رمضان امسال با فضایی جدید و نو روی آنتن میرود «غلامرضا میرحسینی» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزدر گفتگو با فارس امیر عبدالحسینی دلایل لغو جلسه «عملکرد خانه موسیقی» را تشریح کرد
در گفتگو با فارسامیر عبدالحسینی دلایل لغو جلسه عملکرد خانه موسیقی را تشریح کردمعاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت درخواست دوستان خانه موسیقی و معاونت هنری مبنی بر عدم برگزاری جلسه نقد عملکرد خانه موسی نبود بلکه درخواست دوستان این بود که جلسه به زمان دیگری موکول شوددر گفتگو با فارس عنوان شد سجادیحسینی «تمرین ایستادن» را مینویسد/ تلاش برای اکران «بوفالو»
در گفتگو با فارس عنوان شدسجادیحسینی تمرین ایستادن را مینویسد تلاش برای اکران بوفالو در تابستانکاوه سجادیحسینی گفت در حال تکمیل کردن فیلم نامه ای با عنوان تمرین ایستادن هستم این فیلم نامه فضای اجتماعی یک خانواده چهار نفره را روایت میکند شخصیت اصلی آن یک دختر نوجوان است کهراهاندازی کانال «شیعه شناسی» در شبکه اجتماعی بیسفون
راهاندازی کانال شیعه شناسی در شبکه اجتماعی بیسفونکانال مجمع جهانی شیعهشناسی برای آشنایی با معارف اهل بیت ع اطلاع از خبرهای شیعیان در جهان و پاسخگویی به سؤالات در شبکه اجتماعی بیسفون در دسترس علاقهمندان فضای مجازی قرار گرفت به گزارش خبرگزاری فارس کانال مجمع جهانی «شیتاکشوی جدید «علی ضیاء» از امشب روی آنتن میرود
تاکشوی جدید علی ضیاء از امشب روی آنتن میرودجنگ شبانگاهی امشب با اجرای علی ضیاء از امشب روی آنتن شبکه یک سیما میرود به گزارش خبرگزاری فارس پس از حدود 2 سال که از پایان برنامه گفتوگو محور پارک ملت و حدود یکسال از برنامه خیابان ایران میگذرد شبکه یک برای پرکردن این-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها