محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842092917
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (1)
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ای کاش جوان تر بودم
خاطره گردی با وودی آلن و فیلم هایش (1)
وودی آلن مثل همیشه با همان بیان شیرینش ما را به سفری خاطره انگیز و جذاب دعوت می کند؛ دعوتی که نمی شود از آن استقبال نکرد.
مجله همشهری سینما 24 - ترجمه یحیی نطنزی: جادو در مهتاب چهل و چهارمین فیلم وودی آلن است که اخیرا به نمایش درآمده و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شده. آلن این بار به سراغ دهه ی 1920 رفته و قصه ای کمدی رمانتیک از دل آن بیرون کشیده که کالین فرث و اما استون نقش های اصلی اش را بازی می کنند.
مجله ی توتال فیلم به بهانه ی اکران این فیلم و همین طور فیلمبرداری فیلم جدید آلن مرد غیرمنطقی، در نیویورک به سراغ این شمایل سینمایی دوست داشتنی رفته و درباره ی نقاط عطف کارنامه اش با او گپ زده است. آلن هم مثل همیشه با همان بیان شیرینش از دلایل ساخت این شاهکارها و حس و حال خودش در زمان کارگردانی شان می گوید و ما را به سفری خاطره انگیز و جذاب دعوت می کند؛ دعوتی که نمی شود از آن استقبال نکرد.
خوابیده
Sleeper, 1913
ایده ام این بود که فیلمی با دو بخش بسازم و بینشان میان پرده (اینترمیشن) بگذارم. یک فیلم خیلی طولانی، شاید چهارساعته. در بخش اولِ آن، آدمی در نیویورک بودم که چیزها و روابط عجیبی را تجربه می کنم و در آخر این بخش وارد یک محفظه ی برودتی می شوم و یخ می زنم. اینجا اینترمیشن می آید و بعدش در بخش دوم وقتی پرده روشن می شود مخاطبان با 150 سال بعد در آینده مواجه می شوند. وقتی شروع به نوشتن این ایده کردم، دیدم کاری نشدنی است و نوشتنش خیلی وقت می گیرد.
به همین دلیل با کمک دوستم مارشال بریکمن (که در آنی هال، منهتن و قصه ی جنایی منهتن همکارم بود) تصمیم گرفتیم قصه را از بخش دوم شروع کنیم. در خوابیده مقدار زیادی شوخی فیزیکی و اسلپ استیک وجود دارد. رسیدن به کیفیت آنها در فیلم کار سختی بود. بعضی صحنه ها راحت به ذهنمان می رسیدند و خوب هم اجرا می شدند. بعضی ایده ها راحت به ذهنمان می رسیدند اما بعد ازشان ناامید می شدیم. بعضی صحنه ها هم پدرمان را در می آوردند اما بعد که می دیدم چقدر خوب شده اند غافلگیر می شدیم. کاملا اتفاقی بود. مردم بیشتر آن ایده ی دهان بند موزی شکل را یادشان مانده اما اجرای آن در فیلم کار واقعا دشواری بود.
آنی هال
Annie Hall, 1911
به خودم مطمئن بودم چرا که چند فیلم ساخته بودم و احساس می کردم کنترل بیشتری نسبت به رسانه های سینما پیدا کرده ام. به قدری موفق بودم که مردم به همه ی شوخی هایم می خندیدند. به نظرم رسید باید سعی کنم در فیلم هایم عمق بیشتری را نشان بدهم، بایدفیلم های دراماتیک بیشتری بسازم و بعدش هم یک روز یک موزیکال بسازم و یک روز هم به سراغ یک فیلم جنایی- معمایی و یک مستندنما بروم...
احساس می کردم اگر به این مسیر نروم دچار رکورد می شوم. به این هم فکر کردم که خودم می توانم سوژه ی فیلمی باشم و با مخاطبانم صحبت کنم. با این فرض که اگر به مخاطبان آدرس درست بدهم و خودم درباره ی خودم صحبت کنم، آدم های زیادی احساسات و مشکلات مشابهی را تجربه می کنند. وقتی داشتم آنی هال را می ساختم آدم های زیادی به من می گفتند: «چرا می خواهی چنین کاری کنی؟ با این کار فرصت خنده های زیادی را از مخاطب می گیری». من هم دائما به آنها می گفتم: «خب، امیدوارم جذب داستان بشوند.
نمی خواهم در هر دقیقه سه بار بخندانمشان. یک خنده در هر یک یا دو دوقیقه کافی است. با این کار بی خیال فیلم نمی شوند و به جایش جذب داستان می شوند». این فیلم با مردم ارتباط برقرار کرد. از آن فیلم های هالیوودی نبود که تصویر غلطی از روابط نشان می دهند. تصویر واقعی تری از نحوه ی پیش رفتن یک رابطه نشان می داد. دایان کیتون با این فیلم به عنوان یک بازیگر سینمایی بزرگ شناسانده شد. نمی توانید این حرفم را رد کنید.
شخصیت آنی می توانست توسط بازیگر دیگری بازی شود اما دیگر این قدر موفق نمی شد. اسم اصلی دایان، دایان هال است. مجبور شد فامیلش را به کیتون تغییر دهد که فامیل مادرش است، چرا که در اتحادیه ی بازیگران اسم دایان هال ثبت شده بود. دایان با این فیلم ناگهان به شخصیتی آینده دار، دوست داشتنی، بامزه و زیبا تبدیل شد که تازه سر از پرده ی سینما درآورده بود. همه در آمریکا عاشق مدل حرف زدنش شدند. همین طور عاشق لباس پوشیدنش. همه چیزش به الگوی مردم تبدیل شد.
منهتن
Manhattan, 1919
می دانید که بین چیزی که می خواهید بسازید و چیزی که در نهایت ساخته می شود تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی مشغول نوشتن هستید همه ی چیزهایی که با چشم ذهنتان می بینید درست اتفاق می افتد: آدم ها طول اتاق را با جذبه طی می کنند و بی هیچ مشکلی کتشان را آویزان می کنند... اما وقتی واقعا سر صحنه هستید و باد هم می وزد، هوا سرد شده و شما نمی دانید دوربین را کجا بگذارید و...
آنچه به سرانجام می رسد به زیبایی و نظمی نیست که تصور کرده اید و درنتیجه ناامید می شوید. این اتفاق برای من هم افتاد. اما به دلایل مختلف مخاطبانی از سراسر دنیا شیفته ی این فیلم شدند. من هم از سرانجام فیلم خوشحال شدم. گوردن ویلیس [فیلمبردار وودی در اواخر دهه ی 70 و نیمه ی اول دهه ی80] یک نابغه بود.
یادم می آید که قبل از ساخت فیلم با گوردن در یک رستوران نشسته بودیم و درباره ی فیلمبرداری این فیلم به صورت آنامورفیک وایداسکرین صحبت می کردیم. تا آن زمان فقط فیلم های کابویی یا جنگی را این طور می ساختند و ما هم با خودمان فکر کردیم چرا یک قصه ی عاشقانه ی پرشور را به صورت وایداسکرین نسازیم تا تاثیر جذابی خلق کنیم؟
ما همیشه می خواستیم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری کنیم چرا که نیویورک سیتی در تصاویر سیاه و سفید حس فوق العاده ای داشت. فکر می کنم با تماشای فیلم های سینمایی و خبری خیلی قدیمی به این نتیجه رسیده بودم. از بازی ام در این فیلم هم اصلا راضی نبودم. اما خب هیچ بازیگری هیچ وقت از بازی اش خوشش نمی آید.
وقتی جادو در مهتاب را به اما استون نشان دادم گفت: از فیلم خوشم آمده اما از خودم نه. این اتفاق همیشه می افتد. یادم می آید سال ها پیش وقتی تازه کارم را شروع کرده بودم با ریچارد برتون صحبت می کردم. خودش به من گفت: «من هیچ وقت هیچ وقت فیلم هایم را تماشا نمی کنم». این حرف در آن زمان برایم عجیب بود اما خیلی زود فهمیدم واقعا کار درستی می کند.
خاطرات هتل استارداست
Stardust Memories, 1980
فیلم مفرحی بود و وقتی به نمایش درآمد دقیقا همان چیزی بود که می خواستم. اما فیلمی بود که وقتی به نمایش درآمد آدم های معدودی دوستش داشتند. آنها فکر می کردند نقش اول فیلم، همان شخصیت کارگردان، خودم هستم که می خواهم مخاطبانم را دست کم بگیرم و بگویم آنها آدم های سبک مغز بدسلیقه و کوته بینی هستند...
اما مسلما من نمی خواستم چنین چیزی بگویم. آن قدر باهوش بودم که چنین حرفی نزنم و مخاطبانم را تحریک نکنم. من فقط می خواستم آدمی را نشان بدهم که همه چیز دارد، مشهور و پولدار است اما بدبختانه هنوز خوشحال نیست و دچار نوعی فروپاشی عصبی است. آدم های زیادی به من می گفتند: «این آدم چطور می تواند خوشحال نباشد؟ پول زیادی دارد و خیلی هم مشهور است...»
اما به نظم این یک نقد سطحی بود که خیال می کرد معروف بودن و پول بر تشویش های اگزیستانسیالیستی زندگی سرپوش می گذارد؛ در حالی که چنین کاری از آنها بر نمی آید. اما این نقد را که می گفتند «اه، این هشت و نیم وودیه» درک می کردم. زیاد پیش می آید که شما فیلمی می سازید و مردم آن را با فیلم های دیگر مقایسه می کنند. بعضی اوقات هم خودتان خودآگاه یا ناخودآگاه به خاطر شباهت های مضمونی به فیلم های دیگر ارجاع می دهید. به همین دلیل این نقد به نظرم منصفانه بود. من عاشق فیلم های فلینی ام. برای او همان قدر احترام قایلم که برای برگمان، کوروساوا و رنوآر.
در پایان همین فیلم است که شخصیتی که بازی می کنم می گوید: «حاضرم هر دو اسکارم را بدهم و یک دقیقه... یا یک ثانیه بیشتر... زندگی کنم». فکر می کنم هرکسی این کار را می کند. وقتی به آخر خط برسیم، همه ی آن جایزه ها و تحویل گرفتن ها، همه ی آن چیزهای دم دستی، معنایشان را از دست می دهند. در این جور مواقع چیزی جز سلامت و طول عمر نمی خواهید. این چیزها در زندگی ارزش واقعی دارند نه جایزه هایی که مردم به شما می دهند؛ به خصوص جایزه هایی که مجبور بوده اید برای به دست آوردنشان رقابت کنید.
هانا و خواهرانش
Hannah and Her Sister, 1986
می خواستم یک فیلم پربازیگر بسازم چرا که در آن زمان خیلی شیفته ی چخوف بودم و همیشه فکر می کردن نمایشنامه های او پر از بازیگر هستند. می خواستم فیلمی بسازم با شخصیت های متفاوت و داستان های متفاوت که در هم آمیخته می شوند و با این که عمق و درخشش کارهای چخوف را نداشت اما بهترین کاری بود که در آن زمان از دستم بر می آمد. همیشه به خاطر پایان فیلم حسرت می خوردم. پایان اصلی من خوشی خیلی کمتری داشت؛ تا حد زیادی چخوفی.
اما وقتی تماشایش کردم متوجه شدم خوب از کار درنیامده است. از پایان غم انگیز ترسی نداشتم اما این پایان به فیلم نمی خورد. وصله ی ناجور بود. به همین دلیل مجبور شدم پایان را تغییر بدهم و آن را کمی سرخوشانه بکنم. دایان وست در این فیلم فوق العاده بود. او قطعا یکی از بازیگران بزرگ است. دو جایزه ی اسکار هم برنده شده. جولی تیلور [مسئول انتخاب بازیگر اکثر فیلم های وودی] من را او به وصل کرد و گفت: «این بازیگر بزرگ رو ببین».
او همان کسی است که نقش لیدی مکبث را بازی کرده و در چند نمایشنامه از چخوف هم حضور داشته. حیرت انگیز است. دوست دارم راهی برای همکاری با او پیدا کنم. او در زندگی هم دوست خوبی است. [آلن در فاصله ی سال های 1985 تا 1994 پنج بار با دایان وست کار کرده است].
ادامه دارد...
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]
صفحات پیشنهادی
مصاحبه عجیب و خواندنی «وودی آلن» با مجله «ددلاین» از همه فیلمهایم متنفرم/هیچگاه نمیتوانم
مصاحبه عجیب و خواندنی وودی آلن با مجله ددلایناز همه فیلمهایم متنفرم هیچگاه نمیتوانم در چین فیلم بسازم تا زمانیکه حتی یک مخاطب دارم فیلم میسازموودی آلن در مصاحبه اخیرا خود با مجله ددلاین به تنفرش از فیلمهایش ملاقات بیادماندنیاش با ریچارد برتون حدود نیم قرن پیش خوشانسیاش درکیت بلانشت، وودی آلن و مککانهی روی فرش قرمز جشنواره کن
کیت بلانشت وودی آلن و مککانهی روی فرش قرمز جشنواره کن فرهنگ > سینما - جمعی از ستارگان سینمای اروپا و آمریکا این روزها در ساحل کن مستقر هستند محل برگزاری شصت و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کن جشنواره فیلم کن متیو مککانهی جشنواره فیلم کن دایان کروگر جشنوارهمتن و حاشیه جشنواره فیلم کن/ از ستارههای هالیوودی تا سینماگران اروپایی/چه کسی صاحب نخل طلا خواهدشد؟
متن و حاشیه جشنواره فیلم کن از ستارههای هالیوودی تا سینماگران اروپایی چه کسی صاحب نخل طلا خواهدشد فرهنگ > سینما - جشنواره فیلم کن به نیمه راه رسید در این مدت کارول و درون دو فیلمی بودهاند که مورد توجه حاضران در جشنواره قرار گرفتهاند فرزاد مظفری جشنواره امفیلم/ خاطره بهرام عظیمی از زن بنگلادشی در تلویزیون
فیلم خاطره بهرام عظیمی از زن بنگلادشی در تلویزیون شناسهٔ خبر 2762187 - پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۴ هنر > رادیو و تلویزیون دریافت 21 MB بهرام عظیمی در قالب یک استندآپ کمدی خاطرهای را در برنامه امشب تعریف کرد که به یک زن بنگلادشی مربوط میشد به گزارش خبرنگار مهر بهرام عظنقش آفرینی بازیگران هالیوودی در فیلم ایرانی کوروش کبیر!
نقش آفرینی بازیگران هالیوودی در فیلم ایرانی کوروش کبیر تهيه کننده فيلم سينمايي کوروش کبير گفت بازيگران هاليوود به عنوان شخصيت هاي غيرايراني در فيلم کوروش کبير نقش آفريني مي کنند فتح الله جعفري جوزاني روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود درحال برآورد هزينه هاي ساخت فيلم کوروش هساستقبال از دهه تکریم و غبارروبی مساجد گلایه مسجدی مهران رجبی از برخی فیلمسازان/ خاطره عجیب سهیل اسعد از مکزیک
استقبال از دهه تکریم و غبارروبی مساجدگلایه مسجدی مهران رجبی از برخی فیلمسازان خاطره عجیب سهیل اسعد از مکزیکمهران رجبی با اشاره به نقش مهم سینما در ترویج فرهنگ حضور در مسجد گفت اگر فیلمی اسپانسر داشته باشد فیلمساز به هر نحوی که میشود کالای اسپانسر را در فیلم میگنجاند اما برازورگیری به سبک فیلم های هالیوودی
سرقت و آدم ربایی زورگیری به سبک فیلم های هالیوودی زورگیر خشن به سبک فیلمهای هالیوودی سریالی از جرائم را رقم زدند و در نهایت با گروگانگرفتن راننده پراید از محاصره مردم گریختند به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از همشهری زورگیر خشن به سبک فیلمهای هالیوودی سریتصویر جدید الهام پاوه نژاد و خاطره حاتمی به همراه گروه فیلم جدیدشان
هنرمندان در صفحات مجازی تصویر جدید الهام پاوه نژاد و خاطره حاتمی به همراه گروه فیلم جدیدشان سرویس کشکول جام نیوز 207 ۲۷ ۰۲ ۱۳۹۴ - ۱۶ ۴۵ادعای كشف فیلمهای مستهجن از مخفيگاه بن لادن
سومریه نیوز ادعای كشف فیلمهای مستهجن از مخفيگاه بن لادن سرویس اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد كماندوهاي عمليات ويژه علیه اسامه بن لادن يكسري تصاوير مستهجن از مخفيگاه رهبر القاعده كشف كردند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از سومریه نیوز وسايل كشف شده از مخفيگاه اسامه بن لادفیلمهایی که باید در جشنواره سینمایی کن دید
به گزارش بی بی سی مروری داریم بر خلاصه ۱۲ فیلم مهم که امسال در جشنواره کن در بخش مسابقه و خارج از آن به نمایش در می آیند ایمی – کارگردان آصف کاپادیا این فیلم مستند در مورد ایمی واینهاوس خواننده بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۱ و در سن ۲۷ سالگی در اوج شهرت درگذشت و از هم اکنوشب گذشته در بخش جنبی نوعی نگاه روی داد فیلم ایرانی «ناهید» برنده جایزه آینده تضمینشده جشنواره کن شد
شب گذشته در بخش جنبی نوعی نگاه روی دادفیلم ایرانی ناهید برنده جایزه آینده تضمینشده جشنواره کن شدبرگزارکنندگان شصت و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کن شب گذشته جایزه آینده تضمین شده را در بخش جنبی نوعی نگاه به فیلم ایرانی ناهید ساخته آیدا پناهنده اعطاء کردند به گزارش خبرنگار س«از فیلم دیدن نترس»!
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۹ فیلم کوتاه ماجرای یک شب بارانی به کارگردانی مهدی فرد قادری به بخش مسابقه جشنواره از فیلم دیدن نترس ایالت یوتا آمریکا راه پیدا کرد به گزارش ایسنا این جشنواره که هر ساله در شهر سالک لیک و در زمینههای سینما تئاتر و موسیقی برگزار میشود گفتهآنچه درباره فیلم های «سریع و خشمگین» نمی دانید
بعد از گذشت تنها یک ماه از آغاز اکران رسمی هفتمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشمگین دیگر هیچ کس شک ندارد که با یکی از موفق ترین سری فیلم های تاریخ سینما طرف هستیم فروش خشمگین ۷ در گیشه در سه هفته اول اکرانش باورنکردنی بوده و مجموع فروش داخلی و خارجی آن از مرز یک میلیارد دلدر حاشیه مسابقات بینالمللی قرآن گروه همخوانی «عروةالوثقی» به اجرای برنامه پرداخت+فیلم
در حاشیه مسابقات بینالمللی قرآنگروه همخوانی عروةالوثقی به اجرای برنامه پرداخت فیلمگروه مدیحهسرایی عروةالوثقی از مشهد مقدس در حاشیه سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم به اجرای برنامه پرداخت به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرانی خبرگزاری فارس در حاشیه سومین روز رقابتمعرفی فیلمهای جشنواره «نهال»
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸ ۳۳ اسامی فیلمهای راه یافته به جشنواره نهال مشخص شد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در آستانه برگزاری دوازدهمین دورهی جشنواره فیلم کوتاه نهال تعداد 41 اثر در بخش رقابتی و 40 اثر در بخش غیررقابتی به مرحله نمایش این جشنواره راه یافتهاند اسامی راهلحظاتی پیش اجرا شد تلاوت برترین قاری نوجوان سال 92 در مسابقات بینالمللی قرآن+فیلم
لحظاتی پیش اجرا شدتلاوت برترین قاری نوجوان سال 92 در مسابقات بینالمللی قرآن فیلممحمدمهدی بیگی برترین قاری نوجوان سال 1392 در سومین روز سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرانی خبرگزاری فارس در سومین رلحظاتی پیش «حسن دانش» تلاوت مقدماتی خود را ارائه داد+دانلود فیلم
لحظاتی پیشحسن دانش تلاوت مقدماتی خود را ارائه داد دانلود فیلمحسن دانش نماینده جمهوری اسلامی ایران در سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم لحظاتی پیش تلاوت خود را در مرحله مقدماتی ارائه داد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس «حسن دانش» نماین-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها