تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه‌های شادمهر راستین درباره یک طرح هنری


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶




1432727797791_1432709823939_000_9464.jpg

شادمهر راستین گفت: برای ساخت فیلمی از اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» جدا از قضاوت درباره آن، صحنه‌هایی را دیدم که برایم جالب بود. این مستندساز و فیلمنامه‌نویس در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی‌ اجرای این طرح و مطرح کردن بحث آشنایی‌زدایی اظهار کرد: آشنایی‌زدایی ذات هنر است. این‌که آثار هنری تکثیر شوند و در معرض دید همه قرار بگیرند، یک موضوع است که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. ما می‌توانیم به تأثیری که این اتفاق در رفتار اجتماعی ما می‌گذارد توجه کنیم، مثل تأثیری که چاپ آثار هنری در کتاب، مجله و روزنامه‌ها می‌گذارد. او افزود: مثلا می‌توان این موضوع را مطرح کرد که اگر یک نفر با اثر چاپ‌شده‌ای در یک مجله که یک تابلوی ارزشمند است، شیشه‌ی خانه‌اش را پاک کند، آیا به اثر هنری توهین شده است؟ آیا عمل تخریب صورت گرفته است؟ اگر هنری که با ماندگاری و تقدس‌گرایی مخالف است، خودش تخریب شود چه واکنشی دارد؟ راستین درباره‌ی دلیل ساخت فیلمی از اجرای این طرح، اظهار کرد: برای ساخت این فیلم صحنه‌هایی را دیدم که برایم جالب بود. یکی از این صحنه‌ها زمانی بود که می‌دیدم بنرها را به دلایلی باز می‌کردند و می‌خواستند بنر جدیدی در جای آن بگذارند. کارگران مجبور بودند هنگام این جابه‌جایی تابلوی نقاشی معروفی را روی زمین بیندازند. به‌عنوان کسی که به مسائل هنری و تأثیر رفتارهای آن فکر می‌کند، این صحنه‌ها برایم جالب بود. او ادامه داد: فراسوی شأن یک هنرمند است که به نیک و بد این مسأله بپردازد. کسی که به دنبال نیک و بد باشد، اگر نتواند ادله ارائه کند، می‌گوید آن چیز مقدس است. هنرمند نیازی به این تقدس‌گرایی ندارد. رییس بانک فیلمنامه و آثار هنری خانه سینما درباره‌ی لزوم توجه به قانون کپی‌رایت در اجرای این‌گونه برنامه‌ها گفت: من به شدت به قانون کپی‌رایت و رعایت آن معتقدم و موافقم که سازمان زیباسازی بهتر بود برای استفاده از آثار هنری، از مالک معنوی و مادی آن‌ها اجازه می‌گرفت. راستین اضافه کرد: این پروژه اتفاق خوبی بود از این جهت که موضوع گفت‌وگویی است بر مبنای هنر. این حرف‌ها و نشست‌ها و اظهارنظرها قطعا با گفت‌وگوهایی همراه خواهد بود که امروز جای آن در زندگی ما خالی است. به گزارش ایسنا، «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» طرحی بود که از سوی سازمان زیباسازی در اردیبهشت‌ماه اجرا شد. در این طرح 10 روزه، 1600 سازه‌ی تبلیغاتی از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از دوره‌های مختلف هنری را به‌نمایش گذاشته شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن